Milloinkahan AKT alkaa ajamaan myös autonkuljettajien palkkatason nousua. Ahtaajat joutaa kyllä olemaan ilman korotuksia muutaman vuoden , sen verran on korkeat palkat niillä. Ajavat suljetulla alueella työkoneita niin ei oikein voi työn vaativuudellakaan perustella , miksi saman liiton yleisen liikenteen seassa raskailla ja pitkillä yhdistelmillä ajavat kuskit tekevät hommia halvemmalla kuin sataman kesäpojat. Siis täysillä kokemusvuosilla !!!!
Maksumieskö vaan
17
251
Vastaukset
- RahtiSami
Kyllähän se AKT ajaa palkankorotuksia, mutta neuvotteluasema on kumipyöräliikenteen erittäin heikon järjestäytymisasteen vuoksi heikko. Kovin ihmeisiin ei pystytä, jos mahdollisen lakkoaseen aikaan autot liikkuvat normaalisti rikkureiden (80% työntekijöistä) voimin. Onhan nyt kuitenkin pienet indeksikorotukset kuluvalla sopimuskaudella.
Satamissa tilanne aivan toisenlainen, eikä AKT:n perusteeton mollaaminen ainakaan paranna kumipyöräliikenteen tilannetta.- lobo
Niinpä se onkin. Eikö kuitenkin nyt jos koskaan olisi hyvä aika yrittää jotain kun osa satunnaisista kuskeista joutuu lopettamaan. Ei yrittäjäkuljettajat kuitenkaan kaikkea pysty ajamaan. Vaikka jotain jäsenhankintakampanjaa että neuvotteluasema paranisi. Ammattipätevyysvaatimuksen vuoksi asia on muutenkin esillä lomien päätyttyä.
- 465465
Työttömiä kuskeja vaikka kuinka, ja avoimia paikkoja ei juuri lainkaan...
Kuskit hakee innolla töihin vaikka 10,35€ tuntipalkalla (vrt. tapaus huiskula)- Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika
Sulla ex-nimimerkki Nolo Sika työelämä pyörii niin pienissä ympyröissä Turun seudulla ja pelkästään paketti-, ja pienten kuorma-autojen ympärillä ettei sulla ressukalla ole mitään kokemusta tai tietoa siitäkään millä palkoilla kuskeja oikeisiin kuorma-autojen töihin saa ja haetaan. Jos joku Huiskulan puutarhan juttu on sulle sama kuin koko maan palkka-ja työtilanne niin olet taas kerran täysin pihalla. Mikset apina ymmärrä pysyä pois näiltä palstoilta kun kertakaikkiaan vuosienkaan jälkee et ymmärrä kuorma-autoista ja niiden tlistä yhtään mitään??!!!
- 1 446,00625
Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika kirjoitti:
Sulla ex-nimimerkki Nolo Sika työelämä pyörii niin pienissä ympyröissä Turun seudulla ja pelkästään paketti-, ja pienten kuorma-autojen ympärillä ettei sulla ressukalla ole mitään kokemusta tai tietoa siitäkään millä palkoilla kuskeja oikeisiin kuorma-autojen töihin saa ja haetaan. Jos joku Huiskulan puutarhan juttu on sulle sama kuin koko maan palkka-ja työtilanne niin olet taas kerran täysin pihalla. Mikset apina ymmärrä pysyä pois näiltä palstoilta kun kertakaikkiaan vuosienkaan jälkee et ymmärrä kuorma-autoista ja niiden tlistä yhtään mitään??!!!
Jos kuskeja riittää jonoki asti 10,35€ tuntipalkalla, niin turha sitä palkkaa kuvitellaakaa nostettavan... Kuskeista niin paljon ylitarjontaa
- nilr
miks teille veltto perseille pitäis lisää palkkaa maksaa?
- vvvrooommm
Sinunlaisten kanssakin joutuu palveluammattilainen tulemaan toimeen. Vaikka siksi.
- werthk
mikå on palveluammittailen?perustelut?
- sulle nilkki
Jos et tiedä, niin turha lienee yrittää selittääkään, kun et osaa kirjoittaakaan.
Akt on yksi sopimusten neuvottelija, että valtakunnassa jokainen kulj.liike noudattaisi näitä palkkojen/olosuhdelisien sekä loma-ajan palkkojen minimitasoja! Osa on lakiin kirjattuja sääntöjä, ajoaikalaki ym. Mutta noudatetaanko niitä, soppii eppäillä! Nyt ei Akt voi viedä kuskin asiaa eteenpäin, jos kuljettaja ei siihen anna lupaa..sopimista, ryhmäkannetta ei tietääkseni ole vielä saatettu toimimaan, jolla olisi Akt:n neuvottelijat voineet viedä lakitupaan asiat, ilman yksittäisen kuljettajan maineen menetystä, joka on nykypäivinä peikkona...en uskalla..pomo suuttuu asenteella. Ja palkat jäävät saamatta. Että liittoon kuulumisesta on kyllä erittäin painaavaa syytä olla jäsen!
Kun virkakuntakin on orjentoitunut ratsioissaan ainoastaan ajo-ja lepoaika kontrolliin, vaikka kuskin ylityömäärät paukkuu yli, 250h 80h/vuosi, niin vaikka 15h päivät ovat jokapäiväistä kauraa! Ja vielä reissussa pelataan taukonappulalla, vaikka duunia tehdään? Että miten se Akt voi olla jokaisen kundin kopissa valvomassa..ajamassa edunvalvontaa?- 8 mm äänruut
Jos suomessa olisi vain suuria kuljetusliikkeitä kuten kaikkialla muualla
Euroopassa niin tilanne olisi toisenlainen. Mahdolliset lakot lamauttaisivat
ihan toisella lailla liikenteen. Suomi ja Ruotsi on oma lukunsa pienine kuljetusliikkeineen. Järjestäytymisaste on olematon ja aina löytyy ajaja
lakon ajan keikoille. Suuret kuljetusliikkeet ja muut toimijat(esim.kunnat)
maksavat jo nykyisellään kilpailukykyistä palkkaa. Monet maksavat
vielä vapaaehtoisesti bonuksia päälle jos menee hyvin.
Suuret kuljetusliikkeet noudattavat myös työehtosopimuksia hyvin
asiallisesti pääsääntöisesti. Kyllä kuljettaja pääsee nykyisin hyvinkin
40-48 tuhannen vuosiansioille jos työnantaja maksaa mitä pitääkin.
Satamissa ollaan ihan toisilla lukemilla kuten paperitehtaissakin se on
myönnettävä luku taitaa alkaa 60 tuhannella eurolla.- atwc
Ruotsissa on noin 70% liitossa,mutta järjestö ei palion kuskeja auta.Palkkaneuvotteuja pidetään kerta toisensa jälkeen,mutta kun
"ei olikein päästä sopimukseen".Syyhän on se että neuvottelijat
pääsevät RYYPPÄÄMÄÄN.Niinhän se on vähän joka maassa. - Skandaali Sisu
Kuskithan ei uskalla laittaa vastaan missään asiassa...
Toisessa ketjussa oli juttua siitä miten minä uskallan vaihtaa työpaikkaa tai jättää jopa menemättä huonoon työpaikkaan... Monien mielestä se oli törkeän kamala juttu... Pitäisi vain tehdä hommaa kuin hommaa, palkalla kuin palkalla ja purra hammasta, ja kiroa itsekseen viikonloppuna baarissa... ellei satu tulemaan pitkää työviikkoa
- joopajoojoot
Luottamusmiehelle ( ahtaaja) sanotaan pahasti. Ei muuta kuin kaikki suomen satamat kiinni päiväksi. Saman liiton autonkuljettajien asioita pitäisi ajaa. Vastaus : Ei pysty kun teitä on niin vähän .... Ei ainakaan paranna järjestäytymisastetta. Julkisuus kuitenkin käsittelee asiaa paljolti niin että taas ne autokuskit on lakossa.
- jesjesjes
Eipä tullut tähän vastausta liiton mieheltä
- Hans Lankari
Semmosta se on. Aina on uusi ruusperi tulossa maanteiden kuninkaaksi ja ketkut isännät vedättävät näitä minkä kehtaavat... ja kehtaavat kyllä. Paha siinä on saada palkka ym asioita kuntoon. Ja isäntien taksat pysyvät surkeina kun eipä nekään mitään ruudinkeksijöitä ole suurin osa.
- tptpåk
Jokainen määrittää itse oman hintansa. Voi ajaa kympillä tunti jos se on omasta mielestä ok. On parempi tehdä edes jotain kuin olla tekemättä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska584050- 1702491
Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli2122281Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1542256Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä4271565- 1471341
- 791271
- 961226
Selänteiden kommentit
Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki1421190- 2351165