Oled tv?

Odotan Sonylta

Tuleekohan tuosta Oled tv:stä mitään, kun Sony ja muut valmistajat eivät juuri halua valmistaa sitä? Taitaa olla tähdenlento vain.

7

2232

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odotus palkitaan

On olemassa LG, SAMSUNG ja Sony myyvät, mutta haluavat ensin myydä LCD-tekniikan loppuun 4K-telkkareilla.
      Edellämainituilta löytyy budjettihintaiset mallit 55" koossa.

• monimerkkihuoltomies

Amoled eli oled tv tulee plasman tilalle.
      Malleja on markkinoilla ainakin LG:ltä ja Samsungilta, kuva parasta mitä koskaan on nähty.
      Toki nyt on markkinointi panostettu 4K-välimalleihin, joilla putsataan hölmöt ennen kuin tuupataan oled-tekniikka myyntiin.
      LCD-tekniikka ledeilla tai ilman jää auttamattomasti oled-tekniikan jalkoihin.
      Plasma-tekniikka ajetaan alas ja OLED tulee korvaamaan sen paremmalla suorituskyvyllä ja kuvalla.

• utelias.

Millä perusteella 4K on välimalli?

• 4k testaaja

Lähetykset suomessa on HD-tasoilla 1080i tai 720p eikä maailmallakaan tehdä 4K materiaalia mainittavissa määrin.

Ei ole tallennusformaattia, jolla julkaista 4K materiaalia.

Hi-res valokuvia on upea katsoa 4K-telkusta, mutta parissa viikossa kaverit alkaa välttelemään lomakuvasulkeisia.

Onhan noissa toki skaalaus ylöspäin eli kuvanparannuspiirejä, mutta ei se pelasta jos natiiviresoluutio on poskellaan ja lähdemateriaali huonoa.

• kotiteatterimies

LG ja SAMSUNG myynnissä 55" kaarevat oled telkkarit 2999e hintaan. Verkkokauppa.com ja gigantti.
      Tulossa on koko ajan, vapise LCD-töllö, parempaa on luvassa.

• Anonyymi

Kokemus OLED näytöistä; 3 vuodessa aika haaleaksi menee. Kirkkaus alenee ja reilusti. Kovasti kuluva näyttötyyppi. Sekän ei innosta, että tv "puhdistelee" kiinnipalaneita kohtia tuntikaupalla ja sinä aikana teeveetä ei saa aukaistua.
      OLED on se välimalli, joka on poistumassa, jos Oled näytöt eivät parane.

• Anonyymi

LG:n oled c9 lähtien paras televisio elokuviin ja pelaamiseen. Kiinni palamisen riski on äärimmäisen mitätön c9 mallista lähtien. Itselläni vielä pioneerin plasma mutta ostan kesällä oledin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      374
      1230
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      778
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      716
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      50
      632
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      44
      615
    6. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      22
      565
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      360
      554
    8. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      84
      498
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      469
    Aihe