Aluksi esittelen nuorille muutaman kysymyksen videopelien pelaamiseen liittyen.
- Pelaatko usein videopelejä?
- Kuinka monta tuntia päivässä pelaat videopelejä?
- Minkä tyyppisiä videopelejä pelaat?
- Oletko riippuvainen videopeleistä?
-Pelaatko kännykällä, konsolilla vai tietokoneella?
Kysymykset on kysytty. Kerron vähän omasta "videopelailustani". Minä pelaan 2-3 tuntia päivässä. Pelaan enimmäkseen Team Fortress 2. Pelaamiseni vähentyi harrastukseni ansiosta. Ennen saatoin helpostikkin pelata yli 5-7 tuntia päivässä. Pidän ihan "Ok:na" jos nuori pelaa 2-4 tuntia päivässä videopelejä. Videopelit ovat parempaa ajanvietettä, kuin alkoholin juominen tai tupakoiminen.
- Joitakin muokkaaja kiittää ja kuittaa!
Yleistä keskustelua nuorten videopelien pelaamisesta
10
110
Vastaukset
- Pelaatko usein videopelejä?
> Satunnaisesti. Ennen pelasin enemmän, mutta sitten tietokoneeni hajosi.
> 0-1 tuntia.
> Nykyään enää Wordnamentiä, mutta aiemmin myös simulaatiopelejä.
> En ole.
> Kännykällä nykyään. Konsolilla ehkä pari kertaa vuodessa.Pelaan aina kun himo tulee. Eli aika usein
Määrä vaihtelee tosi paljon. Joskus istun koko päivän pelaamassa, välillä vaan hyppimistaukoja ettei polvet jäykisty ja silmät kuivu, välillä taas saattaa mennä viikko kokonaan pelaamatta
Sellaisia, jotka eivät vaadi sitoutumista. Yksinpeleissä painotus vahvasti, inhoan häviämistä niin paljon, että pysyn poissa multiplayereistä. Toimintaa, seikkailua, usien tykkään hyvästä tarinasta, mutta muuten hyvä peli vähän ohkaisemmallakin tarinalla menee. Oikeestaan kaikkea Pokémonista Assassin's creediin ja Watch Dogsiin.
Ulkopuolisesta voisi näyttää siltä, että olisin, mutta koska osaan olla pelaamattakin, enkä kärsi vieroitusoireista jos en pääse pelaamaan, en määrittelisi sitä riippuvuudeksi. Himoharrastamiseksi kyllä.
Kaikilla edellämainituista. Fiiliksen ja paikan mukaan. Pöytäkoneella kun ei voi pelata bussissa, kännykällä ja käsikonsolilla sen sijaan voi ja pelaankin.
Harmittaa vietävästi ettei oikein yliopistojuttujen ja fuksirientojen kanssa ehdi kohta pelaamaan ollenkaan. Elokuussahan minä en lähde kotoa mihinkään vaan tahkoan lopultakin Skyrimin "läpi". Ja teen asuntohakemuksen. Ihan varmasti teen (ja pashan marjat).- Neloth
Pelaatko usein videopelejä: kyllä.
Kuinka monta tuntia päivässä pelaat videopelejä? 1-4 tuntia.
Minkä tyyppisiä videopelejä pelaat? Roolipelejä (oikeastaan vaan Elder Scrollsseja), Grand Theft Autoa, Pokémonia... kaikenlaista.
Oletko riippuvainen videopeleistä? En, jos on muuta tekemistä (mitä harvoin on) voin lopettaa pelaamisen kokonaan.
Pelaatko konsolilla, kännykällä, vai tietokoneella? Konsolilla ja kännykällä.
- Neloth, joka juuri veti pokemon Crystalin ja LeafGreenin läpi. Pelaan joskus. Joinakin päivinä paljonkin, usein en yhtään.
Pelejä, joita pelaan:
The legend of Zelda: Majora's mask
The legend of Zelda: Wind waker
Pikmin
Pikmin 2
Super smash bros brawl
Yume nikki- HeKeKee'd
Iik, uusi SSB tulee jouluna! :D en voi odottaa.
- Siiliö
Mun perheellä on WiiU, jolle aion sen Super Smash Brosin hankkia (Minäkin sarjan suuri fani), mutta voi perkele niitä WiiU-pelien hintoja. Kävin eilen kaupassa ja halvimmat maksoi 40e ja kalleimmat 70e. Eikä kaikki olleet edes kovin uusia, kuten Nintendo Land, joka maksoi seittemänkymppiä... Eikä Mario kart kasin hintaa ilmeisesti edes kehdattu ilmoittaa... Muuten olisin ehkä Zombi-U:n ostanu, mutta ei oo varmaa, antaisko vanhemmat sitäkään pelata... Siihen jäivät peliostokset.
- Pelaatko usein videopelejä? - Kun olen innostunut pelaamaan.
- Kuinka monta tuntia päivässä pelaat videopelejä? - Riippuu innostuksen määrästä ja siitä, onko muuta tekemistä.
- Minkä tyyppisiä videopelejä pelaat? - Kaikenlaisia.
- Oletko riippuvainen videopeleistä? - Tällä hetkellä olen koukussa (Ja vieroitusoireissa) Dark soulsin vuoksi.
-Pelaatko kännykällä, konsolilla vai tietokoneella? - Useimmiten tietokoneella. Joskus konsolilla. Kännykällä en melkein koskaan.- HeKeKee'd
WII UU WII UU WII UU WII UU WII UU WII UU
Mario Kart 8 hinta vaihteli täällä 50-60 € välillä. Kiva peli, joskin oon sen pelannut jo läpi.
- Keskustelijapoitsu
- Pelaatko usein videopelejä? En juuri koskaan. Tänä vuonna olen pelannut ehkä kerran tai korkeintaan pari. Pelaan enimmäkseen korttipelejä, en videopelejä.
- Kuinka monta tuntia päivässä pelaat videopelejä? Jos joskus satun pelaamaan, ehkä n. puoli tuntia.
- Minkä tyyppisiä videopelejä pelaat? Olen pelannut sitä mitä olen sattunut pelaamaan.
- Oletko riippuvainen videopeleistä? En.
- Pelaatko kännykällä, konsolilla vai tietokoneella? Sillä millä satun pelaamaan. - HeKeKee'd
-Kyllä, päivittäin.
- 2-3 h yleensä, vaihtelee.
- Sekalaista. FPSsiä TF2 lisäksi en pelaa. Pääasiassa pelaan Minecraftia tai World of Tanksia. Joskus pikkusiskon kanssa Mario Kart 8a. Wii U ja 3DS mulla on, mutta niille ei ole vähään aikaan mitään mullistavaa tullut. Zelda U:ta ja SSB:tä odotellessa.
- Ehkä vähän...
- Pääasiassa koneella. Joskus sitten konsolilla. - mr.näätä
Pelaatko usein videopelejä?
>>Kyllä
>>Jos on loma/viikonloppu ja en ole isälläni, niin ihan helposti yli 10h, arkisin koulupäivinä ehkä joku 7h
>>Kaikenlaisia pelejä on tullut pelattua. Nykyään on enemmänki MOBIEN, FPS, MMORPG, jotain fantasia seikkailu pelejä niinku Dks(Dark Souls), ja kaikkee mättöö kuitenki. En siis pelaa enää mitää randomei miniclip pelejä
>>Olen
>>Kaikilla noilla. Kännykällä vähiten koska paskin. Tietokoneelle saa melkeen kaikki pelit mitä haluu. piraatit liikenteessä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1162018Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1581494Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551357- 551138
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1601110Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75966Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36867- 52864
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62852- 56811