Miettikääs tätä!(Ei trolli)

Äiti on paras

Moikka! Täällä 17v poika joka haluaa kanssa jakaa viikkoraha juttuja teille nuoremmille, jotka valittavat kun saavat "vähän" viikkorahaa. Olin 15v sain ikäisekseni rahaa aina kun tarvin ja käytin paljon rahaa enkä tehnyt paljoa kotitöitä yms. Mutta eräänä päivänä tajusin kun äiti antoi rahaa uusiin vaatteisiin, että kuinkakohan monta tuntia äiti on tehnyt töitä tuon rahasumman eteen (120e) ja kuinka se antaa lapsellensa sen, että hän saa uusia vaatteita ja näyttää siistiltä nuorelta miehenalulta. Kyseisestä päivästä lähtien aina kun äippä on rahaa kouraan pistäny niin on tullut mietittyä juuri tuota työ asiaa, että kuinka paljon se on tehnyt töitä sen rahasumman eteen jonka se antaa teille. Nykyään en enään äitiltä tai iskältä rahaa kysele sillä käyn töissä ja tienaan sieltä erittäin hyvin (800e) per viikko ja olen tajunnut, että se tuntuu olevan liikaa näin nuorelle ihmiselle jonka kuuluisi opetella se että raha ei puissa kasva ja että sen eteen pitää tehdä töitä. Työssäni on oikeasti helppoa ja rentoa, joten rahaa kuluu kaikkeen tyhmään ja turhaan paljon, kuten ravintoloihin, bilettämiseen (aina shampanjaa) yms turhiin vaatteisiin.. Yritän vain kertoa, että nyt on taas alkanut lipsua käsitys rahan ansaitsemisesta kun tuntuu sitä tulevan enkä halua "leijjua" tai mitään mutta tuntuu, että se alkaa menettään arvostusta kun sitä helpommin saa ja tietää ertä kokoajan sotä tulee lisää joten se ei lopu helpolla. Myös vapaammin saa käytettyä rahaa enemmän, tuntuu vain siltä että käsitys rahan todellisesta arvosta on heikentynyt ja sen takia olen alkanut säästämään ja myös käyttämään hieman viisaammin rahaa ja tietysti miettimään ennen kuin ostaa jotain, että tarvitsenko tätä oikeasti? Kiitos jos jaksoitte lukea ja arvostakaa vanhempianne vaikka välillä tuntuisi siltä, että he ovat tyhmiä ja perseestä kun ei saa rahaa ja pitää tulla aikasin kotio, mutta he ajattelevat vain teidän parastanne ja he haluavat, että osaatte tulevaisuudessa tajuta rahan arvon ettei se oikeasti kasva puissa! Kiitos.

4

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Manga18

      Hieno kirjoitus! Toivottavasti opit arvostamaan vielä rahan todellista arvoa! Hyvät yöt:)

    • kelarotta

      Kelam tuki paras :DD

    • minäkin

      Joo olen samaa mieltä. Itselläni ikää 14, ja saan viikkorahaa 7€, ja minusta se on aivan liikaa työmäärään nähden.

    • näin täällä

      Saan saatana raataa niska limassa ja rahaa ei tipu. Vaikka mitä tekisi. Ruoatkin menee omasta pussista. Sähkö, vesi ja majoitus on ilmaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe