Tyyppi kertaa elämänsä joka ketjuun

Säännöt eivät kiellä kertomasta omaa ja naapurien historiaa kun aloittaja kysyy mitä eroa on ruuvilla ja mutterilla.

Kosteusvaurio-puolella on henkilö joka kertaa lähes jokaiseen uuteen aloitukseen omat kokemuksensa ja on tehnyt tätä jo ilmeisesti vuosia. Kaikki vaikuttavat väsyneiltä asiaan ja ajatustenvaihto on vaikeaa.

Olen saanut pyyntöjä, että nämä elämäkerratkin poistettaisiin. Osaamme kaikki ne jo ulkoa, joten sen puolesta se olisi palstan pelastus, mutta hän ei kuitenkaan riko sääntöjä.

Olen kirjoitellut hänen kanssaan sähköposteja ja koittanut selittää asiaa, niin hän julistaa minut v*ttuilijaksi ja vastustajaksi joita on koko palsta täynnä ja hänen tehtävänsä on saada ihmiset "heräämään".

Onko mitään tehtävissä?

16

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos viestien sisältö on samana toistuva, on kyseessä spämmi. Poista vaan kaikki sen kummemmin enää hänelle selittelemättä. Olet toki ollut kiltti ja kohtelias, kun olet yrittänyt sähköposteilla häntä tyynnytellä, mutta Suomi24 ei ole perustettu näille missionääreille julistusalustaksi tai saarnatuoliksi. Olet luotsi ja vedät linjaa.

      Minulla on samanlainen linjanveto tehtynä lainapyyntöjen suhteen: palstallani ei pyydetä eikä tarjota rahaa lainaksi. Piste. Toki se herättää nurinaa persaukisissa huijareissa ja varakkaissa, nuorta lihaa kaipaavissa herrasmiehissä - minun puolestani valittakoot ylläpidolle. Vakikeskustelijat kiittävät linjausta ja heidän palstansahan se on, heille tarkoitettu ja uusille aloituksille avoin.

    • No juu, toi on järkipuhetta. Sisältö on aina sama, vaikkei hän kirjaimellisesti kopioi tekstejään. Eräs hänestä provosoitunut henkilö harrastaa näiden elämänhistorian jaarittelujen karrikoimista hänen nimimerkillään ja käkätän niitä aina vedet silmissä kun kilometrin pituisen elämäkertaviestin perässä lukee että "ainiin ja vastaus aloittajan kysymykseen on että luotan homekoiriin (tms) mutta kun tää vanha levy jäi taas päälle". Tämä provoilija ei pahastu kun poistelen näitä, hän pitää minua ilmeisesti ihan hyvänä tyyppinä muttei pysty vastustamaan kiusausta kun osaa kerta ulkoa toisen koettelemukset :D

      Täytyy yrittää vaan olla tiukempi. Kun toisaalta käy sääliksi ilmeisen kovia kokenut ihminen...

      • Kovista kokemuksista on tarkoitus päästä ylitse ja jatkaa elämää. Elämä ei ole sitä, että päivät kuluvat keskustelupalstalla möykkäämässä samaa asiaa yhä uudestaan. Toisen paha olo herättää tietenkin empatiaa, mutta aito empatia on myös rajojen asettamista silloin, kun itseltä ne rajat hämärtyvät. Ehkäpä tämäkin ihminen hakee sitä ulkopuolista tyrkkääjää, joka tönäisee hänet ulos mukavuusalueelta, eteenpäin uuteen elämään. Käytän sanaa 'mukavuusalue', koska hankalasta tilanteesta on muodostunut hänelle sellainen, tuttu ja turvallinen, identiteettiä määrittävä. Jos tämä paha otetaan pois, jääkö mitään jäljelle, olenko merkityksellinen enää kenellekään - kirjoitanpa vielä kerran samat stoorit saadakseni niillä sääliä ja huomiota...

        Parhaiten autat, kun laitat tällaiselle kirjoittamiselle pisteen.


      • velkavelho kirjoitti:

        Kovista kokemuksista on tarkoitus päästä ylitse ja jatkaa elämää. Elämä ei ole sitä, että päivät kuluvat keskustelupalstalla möykkäämässä samaa asiaa yhä uudestaan. Toisen paha olo herättää tietenkin empatiaa, mutta aito empatia on myös rajojen asettamista silloin, kun itseltä ne rajat hämärtyvät. Ehkäpä tämäkin ihminen hakee sitä ulkopuolista tyrkkääjää, joka tönäisee hänet ulos mukavuusalueelta, eteenpäin uuteen elämään. Käytän sanaa 'mukavuusalue', koska hankalasta tilanteesta on muodostunut hänelle sellainen, tuttu ja turvallinen, identiteettiä määrittävä. Jos tämä paha otetaan pois, jääkö mitään jäljelle, olenko merkityksellinen enää kenellekään - kirjoitanpa vielä kerran samat stoorit saadakseni niillä sääliä ja huomiota...

        Parhaiten autat, kun laitat tällaiselle kirjoittamiselle pisteen.

        Taitaa olla pms kun tuli ihan tippa linssiin... Kiitos velkavelho


    • Hei!

      Massapostituksen määreethän tuossa täyttyvät, jos hän ei niinkään keskustele vaan postittaa samankaltaisia viestejä aiheesta riippumatta. Ikäväähän se olisi antaa sen vuoksi kirjoitusestoja mutta niihinkin voidaan tukeutua jos hän häiritsee toiminnallaan muita käyttäjiä.

      Terveisin,

      S24 Saga

      • Kiitos paljon! Nyt riittää rohkeus yrittää :)


    • Nyt sama henkilö (mitä todennäköisimmin) nostelee kiukuspäissään ketjuja ylös ja etsii vikoja kirjoituksistani ja julistaa että palstan taso on laskenut tultuani :D No ihan sama, mutta kun nämä nostetut vanhat ketjut häiritsevät nyt muuta keskusteluliikennettä.

      Jokainen luotsi on varmasti joutunut rankankin kritiikin kohteeksi ja tiedän sen olevan osa tätä meininkiä. Vaikuttaa kuitenkin siltä että tässä tapauksessa siinä rintamassa ei ole kuin yksi henkilö ja muutamat ovat kirjoittaneet etteivät enää halua keskustella mistään koska paikalla on häirikkö.

      Minulla ei ole ny enää konsteja, koska mitä enemmän poistan asiattomia kommentteja, niitä tulee yöllä lisää enkä ehdi keskustelemaan itsekään mielenkiintoisista asioista.

      What to do?

      • Tähän auttaisi se nekrottamisen esto, jota olen jo aiemmin ehdotellut. Että vanhat ketjut voi lukea arkistosta, mutta niihin ei voi enää lisätä kommentteja.


    • Nyt meni yliymmärryksen tuo termi ja kenelle olet ehdottanut?

      Kiva töistä paluu taas, 6 sähköpostia palstalle tulleista kommenteista josta varmaan 5 rakkaalta fanilta :D

    • Kyllä, kaikki viis uusinta kohdistui minuun... How Sweet

      • Kävin vilkuilemassa. Voi voi.

        Muutama ehdotus:
        Älä ikinä kirjoita mitään rekkaamattomana, vaan laita omat kommenttisi aina luotsiruori näkyvillä. Puhu vain kosteusvaurioasioista, älä ota kantaa provosoiviin mielipiteisiin luotsauslinjastasi. Älä lähde yhtään mukaan suunpieksäntään. Ketään ei nimitellä, ei myöskään luotsia. Esimerkiksi tämä aloitus http://keskustelu.suomi24.fi/node/12370163 ei käsittele kosteusvaurioita, vaan on tarkoitettu ylläpitämään riitaa. Nöyhdän poisto palvelee tietoa etsiviä lukijoita ja kirjoittajia. Kysymys ei ole nyt sinun vallankäytöstäsi vaan siitä, miten itse arvostat itseäsi. Mitä kaikkea sinun tontillasi saa huudella ja mitä sinusta saa sanoa. Onko kaikilla oikeus 'kopeloida tissejäsi', vai onko sinulla itsemääräämisoikeus ja oma henkilökohtainen alueesi. Pelisäännöt selväksi, rajat selväksi. Pulinat pois.

        Itse määrittelin kiinnitettyyn julkaisuun, mitä aloituksia hyväksyn lainapalstalle ja mitä en. Homma rauhoittui muutamassa viikossa ja keskustelu on pysynyt asiallisena. Vain silloin, kun nousemme otsikoihin, iskevät mölisijät. Luotsauslinjani herättää kiitosta ja vastustusta, ne on kaikki palautteet kerätty samaan ketjuun. Arvosteluun vastaan asiaperusteluilla, mutta vain Luotsi-ketjussani.


    • Kiitos neuvoista!!!

      Ärsyttää tällänen epävarma untuvikkovaihe! Mutta enköhän tästä kouliinnu!

      Siellä tekeydytään ihan harrastukseksi toisiksi kirjoittajiksi. Jopa mieheni ihmetteli miksi olen mennyt laittamaan tuollaisen aloituksen.

      Perrrhanas!!!!! *tarttuu suitsiin ja lähtee laukkaamaan*

      • Vain sinä pystyt kirjoittamaan rekatulla nimimerkilläsi. Kun kaikki tekstisi tulevat sen kautta, muut lukijat pystyvät heti erottamaan sinuna esiintyvän huijarin. Jos haluat itse kommentoida salassa, siihenkin on mahdollisuus.

        Kun palstalla on otsikko, sen alla pysytään. Kun keskustelulla on otsikko, sen alla pysytään. Kaikki muu huutelu on nöyhtää ja mölinää, jonka voit surutta poistaa. Asiallisille sivualoituksille löytyy Suomi24:ltä varmasti palsta, jonne tekstin voi siirtää.


    • Mulla on nyt pienoinen identiteettikriisi ehkä... En suostu pelkäksi tiukkapipoksi, koska olen kaikkea muuta kuin tiukkis. Pääasia on että kukaan ei luule että ongelmat jyrää yli ja rennolla asenteella pääsee pidemmälle. Ikävää jos luotsilta odotetaan kuivaa kanssakäymistä. Tietysti tilanteen mukaan. Otan tän nyt haasteena, olla minä luotsi :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      349
      4201
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      280
      2384
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1703
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      102
      1485
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1433
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1287
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1265
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      56
      1142
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1084
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1026
    Aihe