Heipsan!
Olisin kiinnostunut tietämään, että onko Steiner-kouluissa lestadiolaisia, kun omassa koulussa, joka ei ole Steiner-koulu, niitä riittää... Eikös se Steiner-koulu alunperin lähtenyt jostain uskonnollisesta jutusta? Anteeksi, jos olen paljonkin väärässä.
Itse olen miettinyt Steinerkoulua vaihtoehtona mennä lukioon. Kysyin noista lestadiolaisista sen vuoksi, koska nykyisessä koulussa niitä on enemmän kuin tarpeeks ja ne vaan kiusaavat, syrjivät ja haukkuvat kaikkia siellä :/ Joten en välittäisi kohdata ylipäätään lestadiolaisia lukiossa.
Onko Steiner-koulussa lestadiolaisia?
Yksi tyttö
4
186
Vastaukset 4
- Gubis
Tuskinpa on. Steinerin opit perustuvat antroposofiaan joka siis on eräänlainen filosofia, ei uskonto mutta jonkinlaista henkistä meditaatiota harrastavat kuitenkin. Suurin osa opilaista kuulunee tavalliseen ev. luth kirkkoon. Kuvittelisin että lestadiolaiset ja muut vanholliset lahkolaiset pitävät antroposofiaa harhaoppina ja karttavat kyseisiä kouluja.
- Yksi tyttö
Kiitos paljon! :)
- JoreLainen2142
Kyllä ainakin täällä Jyväskylässä on Steinerissa Lestadiolaisia.
- kliokliokkl
Lessut varmasti kirtää kaukaa. Turha pelätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1092260- 103896
- 70889
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???22872- 48835
Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha554789- 80697
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76660Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23610- 57561