tarvitsenkohan vielä rintapumppua

laiskako?

Minulla on avaamaton rintapumppu. Ostin sen, kun neuvolasta kehottivat, kun vauvan piti syntyä niin aikaisin. En sitten ole tarvinnut pumppua. Vauva on täysimetyksellä. Mietin tässä, että tuleekohan tuolla pumpulle vielä käyttöä, kun tekisi mieli vaan myydä se pois tilaa viemästä. Miten muut imettäjät: Oletteko turvautuneet pumppuun vauvan kasvaessa ja kun ei enää ole mahdollista koko ajan olla itse vauvan "tuttipullona" (eli vaikka on mentävä töihin tms)...vai oletteko siirtyneet kaupan korvikkeisiin? Edellisen lapseni kanssa siirryin vähitellen täysimetyksestä osaimetykseen ja hän sai esim ruokapöydässä korvikkeita ja jos oltiin kodin ulkopuolella tms...lopetin imetyksen silloin 10 kk iässä. En ole koskaan käyttänyt rintapumppua. On varmaan "helpompaa" vaan ostaa sitten tarvittaessa maidon korvikkeita kuin käyttää rintapumppua??

2

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entkkmfk

minulla ainakin on silloin tällöin pumpulle käyttöä, vaikka vauva on nyt 5kk. minulla tosin nousee vieläkin maitoa runsaita määriä ja jos vauva ei esim. yön aikana syö ollenkaan, rinnat ovat aamulla lähes kovat ja pitää pumpata. eilenkin vauva oli n. 3h hoidossa ja sai siellä korviketta, kun juhlittiin mieheni synttäreitä ja käytiin ulkona syömässä, ja tämän jälkeen tissit oli illalla niin täynnä, että piti pumpata. tosin enää pumppaaminen ei ole niin helppoa kuin parina ekana kuukautena, sillä en heru enää pumpulle kovin hyvin, ja sen takia en isoja määriä maitoa en saa enää tyhjennettyä ilman vauvan apua. (olen ymmärätnyt, että näin on käynyt useille imettäjille.) mies sitten on syötellyt vauvalle joko pakkasesta joko minun maitoja tai sitten korviketta, jos oon ollut esim. ruokakaupassa tai kampaajalla

et maininnut, miten vanha vauvasi on? jos puhutaan yli puolivuotiaasta, niin uskoisin, että jos et ole pumppua käyttänyt, niin et ehkä sitä tarvitse. tosin siinä vaiheessa, kun siirryt pulloruokintaan, niin voi olla helpompaa tarjota vauvalle pullosta ensin äidinmaitoa kuin korviketta. ainakin meillä meni niin, että vauva ei ensin suostunut juomaan pullosta, kun ensin kokeiltiin korvikkeella, mutta pullo alkoi kelvata, kun juotettiin siitä ensin äidinmaitoa. nyt menee korvikekin alas tarvittaessa.

• sataa sataa ropisee

Meillä vauva ei suostunut oikein tissistä syömään ikinä, joutui pumppaamaan pulloon ja pullosta syöttää vauvveli.
      Jos et koe pumppua tarpeelliseksi, myy ihmeessä pois.
      Muiden on paha mennä sanomaan, milloin siirtyä korvikkeisiin, minusta tämä on jokaisen oma asia. Meillä siirryttiin korvikkeisiin osittain jo ensimmäisen kahden viikon jälkeen ja pumppaamisen lopetin noin vauvan ollessa 4kk ikäinen. Hienosti on korvike mennyt alas, terveenä on pysytty ja kasvetaan vauhdilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      423
      3631
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1612
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      114
      1432
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      85
      1399
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1368
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1316
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1246
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1159
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1027
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      39
      960
    Aihe