Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Äiti hutaa koko ajan

väsynyt_

Olen itse 15v tyttö ja äitini on noin keskiikäinen yksinhuoltaja koska isäni kuoli kun olin 9v. Harvoin on enää päiviä jolloin emme riitele äitini kanssa jostain. Ja riidat pahentuu vuosivuodelta(liitty varmaan myös äidin ikään.) Ennen ne riidat alkoivat kun en halunnut pukea joitain vaatteita,en hoitanut lemmikkejä enemmän,liikunta oli vähäistä(vaikka tanssin,lenkkeilen ja joskus kuntosalilla) ja miksi en siivoa. Nyt riidat aiheutuvat ihan järjettömän pienistä asioista tai vaan tyhjästä. En kiistä etten joskus olisi laiska tai aina halukas tekemään kaikkea,mutta eikö kaikki nuoret olekkin sellaisia? En mielestäni ole mikään nuori joka juoksee yö myöhään kaupungilla kaupungilla juoden kaljaa ja tupakkaa. Olen koulussa mielestäni ystävällinen ja opettajatkin sanovat sitä. Jos saan esim huonomman arvosanan kokeesta kuin muut(sattui kerran) itkin tätä kauheana,koska olen sellainen vaikka en ole milään hirmu nero. Itseluottamus ei ole aina parasta,sillä jännitän hirveänä koulussa ja monesti olen itkenyt miksi en pysty johonkin. Kun äiti alkaa huutaa niin alan minäkin koska en halua että hän ymmärtää väärin mitä tarkoitan ja saisin sanoa miltä minusta tuntuu. Mutta sitä hän ei hyväksy.Hän haukkuu minua laiskaksi,saamattomaksi.hänestä nuo eivät varmaan tunnu missään mutta pikkuhiljaa alan miettiä mikä minussa todella on vikana ja miksi en voisi olla niin kuin iso siskoni(äitini aina vertaa minua häneen).Vaikka sanon jotain,hän ei kuuntele.Vetäydyn aina huoneeseeni itkemään,oven taakse kuuntelemaan huutoa tai kuuntelemaan kuullokkeilla musiikkia sillä en jaksa en kuulla yhtään mitä hän sanoo. Äitini on hyvin vahva ihminen, vaikka on joutunutkin kestämään. Mutta en kuitenkaan mielestäni ole niin paha ihminen että melkein joka ilta pitää itkeä silmät turvonneena. Olen kuitenkin tähän ikään mennessä joutunut kestämään isäni,ja isovanhempieni kuolemat ja sukujen riidat. Tämä alkaa jo väsyttää niin paljon että jokainen pienikin kiinnostus johonkin asiaan alkaa loppua enkä tiedä mitä tehdä.

7

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei nimimerkki, väsynyt_

      Sulla on ollut ja on edelleen rankkaa, nuoresta iästäsi huolimatta. Olen pahoillani. Arvelet, että jatkuvat riidat äidin kanssa johtuvat äidin iästä, voi ollakin. Asiaan voi vaikuttaa myös se, että sinäkin olet erityisessä iässä :) Murrosikä on vaihe, jolloin otetaan etäisyyttä vanhempiin, joka tässä tapauksessa tarkoittaa äitiäsi - henkiseen irrottautumiseen ja etäisyyden ottaamiseen liittyy usein... erilaiset kahnaukset ja eri mieltä asioista oleminen jne. Kavereidesi äidit ovat luultavasti heidän mielestään myös hankalia. Mutta, kuten sanoin, sinulla on raskaita kokemuksia, isäsi ja isovanhempien kuolemat. Koet väsymystä, enkä sitä yhtään ihmettele. Mitä voit tehdä? Mielestäni voit kertoa tämän saman asian äidillesi, jonka kirjoitit tänne. Yritä selittää hänelle asia ja tilanne sinun kannaltasi, Toivottavasti hän kuuntelee.

      Tsemppiä sinulle,
      Pirkko-pappi

      • ei lisäuhreja

        Miksi yrität tehdä uhrista tuplauhrin?

        Onko hienoa olla ihminen joka käyttää muiden ihmisten hätää hyväkseen?

        Hankkisit rehellisen ammatin ja käyttäytyisit ihmisiksi.


      • Hae apua
        ei lisäuhreja kirjoitti:

        Miksi yrität tehdä uhrista tuplauhrin?

        Onko hienoa olla ihminen joka käyttää muiden ihmisten hätää hyväkseen?

        Hankkisit rehellisen ammatin ja käyttäytyisit ihmisiksi.

        Sanoo joku, jolla on lukihäiriö tai sitten joku muu ymmärryksen vaje.


    • fretrik
    • Mykkäkö parempi ?

      Mitä tarkoittaa "vahva"? - Koeta ymmärtää äitiäsi. Hän on väsynyt, peloissaan, yksinäinen, vailla toisen aikuisen ihmisen läheisyyttä ja tukea, hän saattaa olla yhtä 'eksyksissä' kuin sinäkin.

      Välissänne on se sukupolvien välinen kuilu, josta puhutaan; äiti ei enää arjen pyörityksen keskellä muista, tai jaksa muistaa, millaista oli nuoruus ja sinä et vielä tiedä, mitä on aikuisuus, kun se putoaa päälle kaikkien elämän raskaimpien asioitten kera (puolison kuolema).

      Huutaminen voi olla rumaa, mutta ei maailman pahin asia. Se saattaa olla äidin ainoa keino kertoa, että jaksamisen raja alkaa olla lähellä loppuaan. Joten auta häntä, sinä jaksat vielä, koska olet nuori ja vahva.

      • siivilleen

        Ala suunnitella kotoa lähtöä. Aivan kunniallisesti saat lähteä opiskelija-asuntoon tms. 16-vuotiaana. Siis vuoden sisällä pääset pois kunhan vaan ilmaiset halusi ja päätöksesi lähteä. Onko sukua paikkakunnalla? Hetikin voisit lähteä tädille, isovanhemmille tms. Jos molemmat em. tuntuvat vaikeilta tai ylivoimaisilta, mene käymään kunnan/kaupungin sosiaalitoimessa/lastensuojelussa. Tulosta vaikka aloitus. Tällöin on kaksi tietä joista voit keskustella lastenvalvojan tai psykologin kanssa: joko teille aletaan tarjota tukea kotiin tai pääset sijaiskotiin kunnes lähdet omillesi (viimeistään 18 täytettyäsi). En suosittele kotona piilottelua enää pidempään, aivosi ovat kehittyvässä vaiheessa ja teidän kahden ymmärtämättä persoonasi kärsii vakavia vaurioita parast'aikaa. Voimaa sinulle tehdä parannuksia elämääsi/elämäänne.


      • Vas. laidan lukutait
        siivilleen kirjoitti:

        Ala suunnitella kotoa lähtöä. Aivan kunniallisesti saat lähteä opiskelija-asuntoon tms. 16-vuotiaana. Siis vuoden sisällä pääset pois kunhan vaan ilmaiset halusi ja päätöksesi lähteä. Onko sukua paikkakunnalla? Hetikin voisit lähteä tädille, isovanhemmille tms. Jos molemmat em. tuntuvat vaikeilta tai ylivoimaisilta, mene käymään kunnan/kaupungin sosiaalitoimessa/lastensuojelussa. Tulosta vaikka aloitus. Tällöin on kaksi tietä joista voit keskustella lastenvalvojan tai psykologin kanssa: joko teille aletaan tarjota tukea kotiin tai pääset sijaiskotiin kunnes lähdet omillesi (viimeistään 18 täytettyäsi). En suosittele kotona piilottelua enää pidempään, aivosi ovat kehittyvässä vaiheessa ja teidän kahden ymmärtämättä persoonasi kärsii vakavia vaurioita parast'aikaa. Voimaa sinulle tehdä parannuksia elämääsi/elämäänne.

        Ai minä vai ("mykkäkö parempi") ? Miksi sinä vastaat mulle? Huusiko sinunkin äitisi ja aivosi jäivät kehittymättä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe