täysin uus polo

poloopoloo765

Uusi polo juu. Kromilista puskurin alle ja täysin uusi polo.

17

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusi poloilija

      Ei tosiaankaan kauheasti muutoksia näy. Takana on kyllä vielä se eriävyys, että rekisterikilven syvennys on vähän eri muotoinen.

    • KÖYHÄ APINA

      Mene apina ajaan uutta poloa ja itke sitten vasta,ps köyhälle on kaikki kallista

    • uusi poloilija

      Tällaisen pikkuisen facelift-muutoksen hyvä puoli on se, että me edellisvuoden mallilla ajavat omistamme vieläkin uuden näköisen auton.

    • uusi poloilija

      Itseäni harmittaa, että mallipäivityksen yhteydessä tipautettiin moottorivaihtoehdoista pois suosimani 1,2-litrainen turboton 51 kW:n kone. Sen syrjäytti uusi hinnat alkaen -moottori: 1,0-litrainen 55-kilowattinen, joka näyttää paperilla hyvältä, kun on suurin teho 4 kW enemmän ja päästöt 20 g/km vähemmän.

      1,2:seen verrattuna takapakkia tulee kuitenkin väännössä. 1,2-litraisen suurin vääntömomentti on 112 Nm mukavan alhaisella 3000:n kierrosluvulla. Litrainen antaa korkeintaan 95 Nm, mikä varmasti vaikuttaa ajamisen helppouteen. 15 prosentin pudotus ei voi olla tuntumatta, varsinkin kun kyse on siitä heikoimmasta korimalliin tarjottavasta koneesta. (No Saksassa myydään kyllä 44 kW:n konetta samoilla vääntöarvoilla, mutta ehkäpä sellaista ei hankita motarikäyttöön, vaan vain kauppakassiksi. Autobahn-maassa etenkin.)

      Heikko vääntö oli yksi niistä pääsyistä, miksi moni kilpailija putosi Polon valitessani. Ei jaksanut vastata kaasuun Fiesta, Punto, eikä moni muukaan. Clion 1,2:ssa vääntöä on 107 Nm, mutta kierroslukua en tiedä. Kokeilussa se tuntui kyllä jaksavan siedettävästi ilman matkustajia. Rio 1,2 tarjoaa peräti 120 Nm, mutta vasta 4000 kierroksen kohdalla, ja auton lisäpaino vastaa kyydissä istuvaa ylimääräistä korealaismiestä. Hyundai i20 1,2 on jättänyt miehen kyydistä, mutta kun ajoasento on tavanomaisen aasialaisen tavoin luokkaa mummoankka, se jää minulta kuitenkin valitsematta.

      Fabiaankaan ei tarjota enää 1,2:n vaihtoehtoa, mutta Ibizaan kyllä. Seat miellyttää silmää, mutta on toisaalta meluisin VWG-kolmikosta. Valitsenko seuraavaksi Ibizan vai Clion?

      Vai pitääkö tässä siirtyä turbokoneisiin? Syksyllä saattaa tulla Poloon 1,0 TSI.

      • mopopolo

        Minua puolestaan harmittaa se, että tälläisia polon kaltaisia mopoautoja maahantuodaan.


      • uusi poloilija
        mopopolo kirjoitti:

        Minua puolestaan harmittaa se, että tälläisia polon kaltaisia mopoautoja maahantuodaan.

        Mikä niissä harmittaa?

        Polo ja muut b- ja a-segmentin henkilöautot eli ns. pikkuautot ovat huikean paljon turvallisempia kuin kevyisiin nelipyöriin kuuluvat oikeat mopoautot. Lainsäädäntö ei myöskään pakota ajamaan niillä muuta liikennettä hitaammin.


      • tuontiseis
        uusi poloilija kirjoitti:

        Mikä niissä harmittaa?

        Polo ja muut b- ja a-segmentin henkilöautot eli ns. pikkuautot ovat huikean paljon turvallisempia kuin kevyisiin nelipyöriin kuuluvat oikeat mopoautot. Lainsäädäntö ei myöskään pakota ajamaan niillä muuta liikennettä hitaammin.

        Lainsäädäntöä voisi muuttaa niin, että nämä huikeat a ja b segmentin polot ja muut vastaavat rimpulat jätettäisiin tuomatta suomeen.


      • uusi poloilija
        tuontiseis kirjoitti:

        Lainsäädäntöä voisi muuttaa niin, että nämä huikeat a ja b segmentin polot ja muut vastaavat rimpulat jätettäisiin tuomatta suomeen.

        Siis mielestäsi kymmenientuhansien pikkuauton valinneiden pitäisi ajaa isommalla autolla? Miten sinä siitä hyödyt, jos automme veisivät enemmän polttoainetta ja myös tilaa kadun varrella pysäköidessä? Pysäköintialueillakin olisi ahtaampaa ja ilmansaasteet lisääntyisivät. Suomen öljyriippuvuus lisääntyisi ja vaihtotase heikkenisi.


      • vwmopo
        uusi poloilija kirjoitti:

        Siis mielestäsi kymmenientuhansien pikkuauton valinneiden pitäisi ajaa isommalla autolla? Miten sinä siitä hyödyt, jos automme veisivät enemmän polttoainetta ja myös tilaa kadun varrella pysäköidessä? Pysäköintialueillakin olisi ahtaampaa ja ilmansaasteet lisääntyisivät. Suomen öljyriippuvuus lisääntyisi ja vaihtotase heikkenisi.

        Juuri näin.


      • säälittävävw
        vwmopo kirjoitti:

        Juuri näin.

        Nimim uusipoloilija. Jos ei höpötettäis öljyriippuvuudesta ja vaihtotaseesta mopoauto polon yhteydessä. Se on säälittävää, kuten polokin.


      • uusi poloilija
        säälittävävw kirjoitti:

        Nimim uusipoloilija. Jos ei höpötettäis öljyriippuvuudesta ja vaihtotaseesta mopoauto polon yhteydessä. Se on säälittävää, kuten polokin.

        Pelkkä öljyriippuvuuden vähentäminen on perusteluna huomattavan paljon merkittävämpi kuin viesteihini vastanneiden täysin perustelemattomat musta tuntuu -kommentit yhteensä. En ole kovinkaan yllättynyt, että keskustelua vaikea saada täällä edes aloitettua, mutta eihän sitä etukäteen tiedä, jos vaikka kohtaisi jotain älyllistä elämää.


      • älypolo
        uusi poloilija kirjoitti:

        Pelkkä öljyriippuvuuden vähentäminen on perusteluna huomattavan paljon merkittävämpi kuin viesteihini vastanneiden täysin perustelemattomat musta tuntuu -kommentit yhteensä. En ole kovinkaan yllättynyt, että keskustelua vaikea saada täällä edes aloitettua, mutta eihän sitä etukäteen tiedä, jos vaikka kohtaisi jotain älyllistä elämää.

        Ihanaa sinä uusi poloilija. Olet selvästi älykäs ihminen. Kunpa kaikki olisi yhtä sivistyneitä kuin sinä, elämä olisi kaikilla paljon helpompaa. Harmi vaan, harva moiseen kykenee.


      • uusi poloilija
        älypolo kirjoitti:

        Ihanaa sinä uusi poloilija. Olet selvästi älykäs ihminen. Kunpa kaikki olisi yhtä sivistyneitä kuin sinä, elämä olisi kaikilla paljon helpompaa. Harmi vaan, harva moiseen kykenee.

        Kiitos kehuista, mutta oikeastaan palsta ei ole kehumistani varten. Löytyisikö sinulla aikaa kirjoitella ajatuksiasi Polosta tai jostakin siihen liittyvästä?


      • GrandePuntoClub
        uusi poloilija kirjoitti:

        Kiitos kehuista, mutta oikeastaan palsta ei ole kehumistani varten. Löytyisikö sinulla aikaa kirjoitella ajatuksiasi Polosta tai jostakin siihen liittyvästä?

        Tyylikkäitä ja ihmeen tilavia nää b-segmentin autot ja monille riittää myös a-segmentin kokoluokka. Käytin Puntoa muuttoautonakin (useampi muuttomatka tosin) ja mahtui suuriakin esineitä, paremmin kuin isoon sedaniin. Lisäksi tää GP toiminut tosi hyvin. 1.2 peruskoneen teho riittää kohtalaisesti ainakin kevyehköllä kuormalla. Omapainoa tällä on vähän yli 1100 kg.


      • punto554
        GrandePuntoClub kirjoitti:

        Tyylikkäitä ja ihmeen tilavia nää b-segmentin autot ja monille riittää myös a-segmentin kokoluokka. Käytin Puntoa muuttoautonakin (useampi muuttomatka tosin) ja mahtui suuriakin esineitä, paremmin kuin isoon sedaniin. Lisäksi tää GP toiminut tosi hyvin. 1.2 peruskoneen teho riittää kohtalaisesti ainakin kevyehköllä kuormalla. Omapainoa tällä on vähän yli 1100 kg.

        Punto onkin auto poloon verrattuna.


      • uusi poloilija
        GrandePuntoClub kirjoitti:

        Tyylikkäitä ja ihmeen tilavia nää b-segmentin autot ja monille riittää myös a-segmentin kokoluokka. Käytin Puntoa muuttoautonakin (useampi muuttomatka tosin) ja mahtui suuriakin esineitä, paremmin kuin isoon sedaniin. Lisäksi tää GP toiminut tosi hyvin. 1.2 peruskoneen teho riittää kohtalaisesti ainakin kevyehköllä kuormalla. Omapainoa tällä on vähän yli 1100 kg.

        Minkä ikäinen ja tehoinen tämä Grande-malli on? Itse kokeilin reilu vuosi sitten uutta Puntoa 1,2-litraisella koneella, ja kaasunpainallukseen vastaaminen oli kovin verkkaista.


      • GrandePuntoClub
        uusi poloilija kirjoitti:

        Minkä ikäinen ja tehoinen tämä Grande-malli on? Itse kokeilin reilu vuosi sitten uutta Puntoa 1,2-litraisella koneella, ja kaasunpainallukseen vastaaminen oli kovin verkkaista.

        Tämä on GP 1.2 vm. 2011 jossa on 65 hv. Hieman päivitetyssä versiossa on 69 hv. Vähän alitehoinen konehan tämä on varsinkin kuormalla ja ilmastointi päällä. Mutta Fiatien pienet bensakoneet ovat kierroskoneita ja pirteyttä alkaa löytyä 4000-5000 kierroksen paikkeilla. Maantienopeuksissa ohituksetkin sujuu kyllä yllättävän hyvin sopivalla vaihteella. Koeajoin tuolloin v.2011 myös 69 hv:n 500:n, siihen kevyempään autoon tuollainen kone sopi mainiosti. Päädyin kuitenkin Puntoon edullisemman hinnan ja suurempien tilojen vuoksi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

      Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      40
      2730
    2. Yksi kuoli nokkakolarissa

      Asiasta YLEn verkkosivuilla uutinen klo 23.02. Oliko itsemurha?
      Oulainen
      16
      1561
    3. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

      Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      21
      1234
    4. Helvetistä ei ole paluuta

      Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku
      Idän uskonnot
      341
      1153
    5. Mikä on kaivattusi ammatti

      entäpä sinun? 💶
      Ikävä
      59
      1103
    6. Terveisiä vanhemmalle

      J-miehelle. Ehkä nähdään vielä 😉
      Ikävä
      45
      924
    7. Järjetön Topi-ilta

      Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan
      Ähtäri
      20
      909
    8. Halutaan toisiamme

      Mutta se on Salaisuus❤️
      Intohimo
      46
      818
    9. Niin siinä Kävi

      Ettemme koskaan saaneet toisiamme
      Ikävä
      45
      800
    10. Miksi nainen nukut huonosti

      Onko sulla jotakin huolia, vai jotakin miestäkö mietit? Vai tunnemaailmassako velloo? Ajatteletko koskaan minua? Paljo
      Ikävä
      61
      794
    Aihe