AUTTAKAA!!!!!!!!!!!!!

ygu

Mun huoneen ovi oli auki. Se on ainut makuuhuone tässä asunnossa. Mun iskä tuli häiritsemään mun ovelle kun mä olin tekemässä omia juttujani. Sit mä huusin ja tönäsin sitä. Mä itkin. Sitten äiti tuli kysymään multa, että onko mun huoneen verhot auki. Ne ei ollu. Sitten äiti laitto ne auki ja vetäs mun tietokonejohdon lattialle ja vetäs mun kännykän pois latauksesta. Sit se meni pois. Sitten kun mä huusin sille se löi mua kaksi kertaa käteen. Mä pyysin siltä itkien kännykkääni, mutta se ei antanu. En pystyny edes soittamaan keneltäkään apua. Mä haluan muuttaa pois kotoa, koska mä en jaksa jokapäiväistä riitelyä mun äidin ja iskän kanssa. Mistä mä saisin apua tällaiseen? Mistä sais rahaa ostaa edes kolme huonetta ja keittiön? Mä jaan huoneeni mun pikkusiskon kanssa mut se oli olohuoneessa.

26

493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrittäkää puhua

      Jospa puhuisit isäsi (ja muiden kanssa) että sinun ja siskosi huoneeseen tullessa olisi kiva jos koputtaisitte ja pitäisit sen oven kiinni sillon kun haluat olla rauhassa. Ja muutenkin juttelisitte hieman noista asioista, koska ne joutuu joka tapauksessa joskus selvittämään. Jos hommat ei puhumalla parane, niin voit syksyllä puhua koulussa terkkarille tai koulupsykologille asiasta.

      Jos äitisi (oletettavasti) halusi, että et ole pimeässä ja sen takia avasi verhot, niin minkä takia hän vetäsi tietokonejohdot ja kännykät pois latauksesta? Tapahtuiko se vahingossa vai ihanko tahallaan?

      Kun olet lopettamassa peruskoulua, niin voit ottaa puheeksi muuttamisen esim soluun opintojen takia tai sitten toivottavasti puhutte asiat selviksi ja voit säästää kotona rahaa ja muuttaa vasta lukion tai amiksen jälkeen omaan kotiin. Yksin jos elää, niin pieni keittiö, olohuone/makkari ja kylpyhuone riittää. Vuokra vaihtelee kaupunkien välillä.

      • ygu

        Hän repäisi ne tahallaan. Mä sain sen kännykän aamulla, mutta otti sen pois multa tänä iltana, vaikka en käyttänyt sitä paljon. Sitten kun yritin ottaa sitä siltä, se löi mua kaksi kertaa käteen ja potkas mua jalkaan. Mä en kestä tätä enää. Mä olen puhunu sille, mutta se ei auta. Mitä mä teen? Miten mä saan sen siltä?


      • ygu
        ygu kirjoitti:

        Hän repäisi ne tahallaan. Mä sain sen kännykän aamulla, mutta otti sen pois multa tänä iltana, vaikka en käyttänyt sitä paljon. Sitten kun yritin ottaa sitä siltä, se löi mua kaksi kertaa käteen ja potkas mua jalkaan. Mä en kestä tätä enää. Mä olen puhunu sille, mutta se ei auta. Mitä mä teen? Miten mä saan sen siltä?

        Herätin vahingossa mun pikkusiskon kolmelta yöllä ja se alkoi puhua äänekkäästi ja sit mun äiti heräsi sen takia ja tuli siirtelemään mun tavaroita. Kun olin menossa vessaan, se tuli ja löi mua kylkeen ja päähän ja sit kun menin itkien sänkyyni niin se löi mua jalkaan. Miten saisin äitini suuttumisen muuttumaan sillä lailla, ettei se lyö? Eikö se voivaan sanoa, että se on vihainen.


      • hakattu
        ygu kirjoitti:

        Herätin vahingossa mun pikkusiskon kolmelta yöllä ja se alkoi puhua äänekkäästi ja sit mun äiti heräsi sen takia ja tuli siirtelemään mun tavaroita. Kun olin menossa vessaan, se tuli ja löi mua kylkeen ja päähän ja sit kun menin itkien sänkyyni niin se löi mua jalkaan. Miten saisin äitini suuttumisen muuttumaan sillä lailla, ettei se lyö? Eikö se voivaan sanoa, että se on vihainen.

        Ei tuoolaista väkivaltaa kenenkää pitäis joutua kokemaan. Suosittelin tekemään lastensuojeluilmotuksen ja jos et itse osaa tai halua niin voit kääntyy jonku luotettavan aikuisen puoleen (ihan sama kuka mutta sitten kun koulut alkaa niin esim terkkari, kuraattori, psykologi tms) joka tekisi sen puolestasi. Vanhempasi tuskin lopettavat sinun hakkaamistasi ellei ulkopuoliset puutu tuohon. Minkä ikäinen muuten olet? Hakkaavatko he myös pikkusiskoasi?


    • dklll

      Koulukuraattori auttaa myös kotiin liittyvissä asioissa, joten häneen voit ottaa yhteyttä.

      • ygu

        Tunti sitten kun olin aikomassa laittaa piilolinssit pois, kun olin just pessyt kädet, mun pikkusisko roiskutti mun päälle käsistään vettä niin, että mun piti pestä kädet uudelleen. Sit mä puhuin kovalla äänellä ja kun mun pikkusisko oli jo sängyssä äiti löi mua käteen ja kaulan oikealle puolelle, koska olin jättänyt parvekkeen oven auki. Sitten jouduin taas pesemään käteni. Mua masentaa, koska itkin ainakin puoli tuntia.


      • en olla kirottamatta
        ygu kirjoitti:

        Tunti sitten kun olin aikomassa laittaa piilolinssit pois, kun olin just pessyt kädet, mun pikkusisko roiskutti mun päälle käsistään vettä niin, että mun piti pestä kädet uudelleen. Sit mä puhuin kovalla äänellä ja kun mun pikkusisko oli jo sängyssä äiti löi mua käteen ja kaulan oikealle puolelle, koska olin jättänyt parvekkeen oven auki. Sitten jouduin taas pesemään käteni. Mua masentaa, koska itkin ainakin puoli tuntia.

        En voisi kuvitella itseääni tuohon tilanteeseen, jos tuo jatkuu vielä niin suosittelen sinua, menemään. KURATTORILLE , sillä KENENKÄÄN EI TARVITSE KESTÄÄ TÄTÄ.


      • ygu
        en olla kirottamatta kirjoitti:

        En voisi kuvitella itseääni tuohon tilanteeseen, jos tuo jatkuu vielä niin suosittelen sinua, menemään. KURATTORILLE , sillä KENENKÄÄN EI TARVITSE KESTÄÄ TÄTÄ.

        Tänä iltana kun hermostuin potkaisin huoneeni ovea, koska äitini sulki sen. Sit se otti sen takia oven irti. Mä itkin 2 tuntia ja läksyt jäi tekemättä. Sitten ku mun sisko tuli huoneeseen nukkumaan se otti mun huoneesta muovikassin ja lampusta polttimen. Sit kun yritin estää se löi mu. Sit se rupes jahtaamaan mua ja mä juoksin. Sit se otti tylsän veitsen ja kun olin sen vieressä se huitas mua sillä ja mun oikean käden olkapään alapuolelle tuli noin 7cm pitkä naarmu, mutta siitä ei tullut melkein yhtään verta. Ajattelin jo lähteä ovesta ulos, mutta en uskaltanut. Siinä mä vaan tänä iltana itkin yhteensä kolme tuntia. Olen yleensä iltaisin niin masentunut, että menen lattialle ja kaatuilen , itken, potkin tavaroita, hengitän nopeasti, kiroilen.


      • ygu
        ygu kirjoitti:

        Tänä iltana kun hermostuin potkaisin huoneeni ovea, koska äitini sulki sen. Sit se otti sen takia oven irti. Mä itkin 2 tuntia ja läksyt jäi tekemättä. Sitten ku mun sisko tuli huoneeseen nukkumaan se otti mun huoneesta muovikassin ja lampusta polttimen. Sit kun yritin estää se löi mu. Sit se rupes jahtaamaan mua ja mä juoksin. Sit se otti tylsän veitsen ja kun olin sen vieressä se huitas mua sillä ja mun oikean käden olkapään alapuolelle tuli noin 7cm pitkä naarmu, mutta siitä ei tullut melkein yhtään verta. Ajattelin jo lähteä ovesta ulos, mutta en uskaltanut. Siinä mä vaan tänä iltana itkin yhteensä kolme tuntia. Olen yleensä iltaisin niin masentunut, että menen lattialle ja kaatuilen , itken, potkin tavaroita, hengitän nopeasti, kiroilen.

        Voisiko joku auttaa mua? Tänä iltana mun äiti käski mua lukemaan kirjaa ja sit ku en lukenut se veti mua hiuksista. Sit se käski mene sänkyyn joka oli täynnä mun tavaroita. Sitten se kaato ne tavarat lattialle. Ja mä itkin, koska se löi mua. Mua itkettää koko ajan enkä pysty lukemaan sitä kirjaa. Se myös haukku mua laiskaksi. En kestä tätä enää. Se uhkas lyödä mua jalkoihin ja rikkoa ne.


      • Kkwjdjdjenwjwisosjwjw
        ygu kirjoitti:

        Voisiko joku auttaa mua? Tänä iltana mun äiti käski mua lukemaan kirjaa ja sit ku en lukenut se veti mua hiuksista. Sit se käski mene sänkyyn joka oli täynnä mun tavaroita. Sitten se kaato ne tavarat lattialle. Ja mä itkin, koska se löi mua. Mua itkettää koko ajan enkä pysty lukemaan sitä kirjaa. Se myös haukku mua laiskaksi. En kestä tätä enää. Se uhkas lyödä mua jalkoihin ja rikkoa ne.

        Ilmoita lasten suojeluun tuo on jo ihan hirveää kenenkään ei tarvitsisi sietää tuota. Puuttuuko isäsi tähän ikinä tai lyökö äitisi pikkusiskoasi. Sinun täytyy kertoa jollekin että pääset eroo tuollaisesta kamaluudesta


    • aikuinen.

      no joka tapauksessa alaikäiset ei ostele 3h K vaan joutuu valtion huostaan tai muualle, jos kotona asuminen ei onnistu! sun täytyy puhua jollekkin aikuiselle.

      • 3+20

        Ei omilleen muuttaminen alaikäisenä ole täysin mahdotonta. Vuokralle tai solukämppään pystyy peruskoulun jälkeen vanhempien luvalla muuttaa, mutta minkään 3h k asunnon ostaminen tuskin onnistuu! Vanhemmilla säilyy silti vastuu lapsen elatuksesta.

        Sen sijaan huostaanotto on yleensä perseestä ja sitä ei haluta vaan se on yhteiskunnan viimeinen pakkokeino, jos lapsen/nuoren turvallisuus tai kehitys olisi muuten vakavassa vaarassa.


      • tietävä

        Tuo "aikuinen" on nyt väärässä siitä, että huostaanotot EIVÄT ole valtion, vaan KUNTIEN vastuulla!!!!


    • en usko

      ei pahalla mut toi tarina alkaa kuulostaa 10v kirjoittaman lapsen sadulta.. en usko kertomasi mutta jos se oikeesti on totta nii kerrot vaa jollekin aikuiselle

      • ygu

        En ole 10 vuotias. Tänä aamuna kun yritin herättää siskoani, Nii se rupesi huutamaan. Sitten mun äiti tuli mun huoneeseen ja rupesi makaamaan mun pedattuun sänkyyn. Kun yritin saada sitä pois siitä, se puras ja löi mua. En kestäny enää, vaan juoksin kodin ovesta ulos. Ei tässä voi edes kouluun mennä enkä haluais kotiin takaisin mennä. :( Mä puhun ihan totta. Tää ei ole mikään vitsi! Enkä uskalla kertoa kenellekään.


      • ygu
        ygu kirjoitti:

        En ole 10 vuotias. Tänä aamuna kun yritin herättää siskoani, Nii se rupesi huutamaan. Sitten mun äiti tuli mun huoneeseen ja rupesi makaamaan mun pedattuun sänkyyn. Kun yritin saada sitä pois siitä, se puras ja löi mua. En kestäny enää, vaan juoksin kodin ovesta ulos. Ei tässä voi edes kouluun mennä enkä haluais kotiin takaisin mennä. :( Mä puhun ihan totta. Tää ei ole mikään vitsi! Enkä uskalla kertoa kenellekään.

        Se heitti myös lautasen lattialle ja se meni rikki. Tuolinkin se heitti.


      • ...
        ygu kirjoitti:

        Se heitti myös lautasen lattialle ja se meni rikki. Tuolinkin se heitti.

        hohhoijaa taas näitä ala-astelaisia jotka keksivät täällä omia tarinoitansa vakavista asioista! yhdyn edelliseen..


    • mammiska

      Nyt on pakko uskaltaa kertoa jollekkin luotettavalle aikuiselle nämä asiat.Onko koulussa kuraattoria, terveydenhoitajaa tai ope.Tämmöinen on kestämätöntä,mitä isäsi tekee tai sanoo tähän tai muu luotettava sukulainen?Lasta ei saa lyödä senhän kieltää lakikin.

    • Huomioi muutkin

      Minulla oli kotona huonekaverina aina kolme veljeä, kun vanhin muutti pois, niin nuorempi tuli tilalle. Ei se ollut mikään ongelma. Armeijassa meitä oli 12 samassa tuvassa ja tiukat säänöt olemisesta, ei ollut ongelmia kämppäkavereista.

      Eli vika on paljon lähempänä kuin arvaatkaa, neiti huonotapainen.

      • ygu

        Äiti lyö ja isäkin lyö ja tukistaa. He eivät lyö pikkusiskoani.


      • ygu
        ygu kirjoitti:

        Äiti lyö ja isäkin lyö ja tukistaa. He eivät lyö pikkusiskoani.

        Äiti jahtas mua sakset kädessä ja uhkas leikata multa hiukset pois. Jouduin juoksemaan karkuun.


      • miesvaan...
        ygu kirjoitti:

        Äiti jahtas mua sakset kädessä ja uhkas leikata multa hiukset pois. Jouduin juoksemaan karkuun.

        Selvisitkö siitä...


      • ygu
        miesvaan... kirjoitti:

        Selvisitkö siitä...

        Selvisin. Ei lähtenyt hiukset.

        Tänä iltana äiti pakotti mua siivoamaan huoneen lattia. Sit Se pakotti laittamaan tavarat kassiin ja laitto itsekin. Kun mua ei huvittanut, Se löi mua käteen ja potkasi mua jalkoihin kolme kertaa. Sit mun käteen koski niin paljon että en voinut laittaa tavaroita kassiin. Sit Se heitti ne kassit parvekkeelle. Sit ku en ollu hiljaa, Se puristi mua kädestä. Vieläkin koskee käteen. Ai niin, tänään mun isä tukisti mua. Ne ei lyö mun pikkusiskoa. OON TOSI MASENTUNUT!!!!


    • apu löytyy

      meneppä kertomaan sosiaalitoimistoon että sun vanhemmat lyö sua, ja pyydä itsellesi sijaiskotia. Kyllä siellä asia hoidetaan, ja perusteeksi riittää tuo lyöminen

      • 9+2

        NYT HETI MENE KERTOMAAN JOLLEKKIN! Nyt oikeasti kannattaa kertoa (tiedät varmaan näitä paikkoja joihin/joille voi kertoa). Jos et tee mitään kadut sitä myöhemmin

        Jos vain jos vain vastaa ei kuu siihen aurinko ja mennyt heijastuu.

        Rohkeasti susi käänny. Jaksa vain.

        Lennä lintu pieni taivaalle ainoain.


      • ygu
        9+2 kirjoitti:

        NYT HETI MENE KERTOMAAN JOLLEKKIN! Nyt oikeasti kannattaa kertoa (tiedät varmaan näitä paikkoja joihin/joille voi kertoa). Jos et tee mitään kadut sitä myöhemmin

        Jos vain jos vain vastaa ei kuu siihen aurinko ja mennyt heijastuu.

        Rohkeasti susi käänny. Jaksa vain.

        Lennä lintu pieni taivaalle ainoain.

        http://m.suomi24.fi/node/12627671


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe