Uusi palsta: Vapaa-ajattelu

Hei!

Olemme perustaneet kaikille vapaa-ajattelijoille ja vapaa-ajattelusta keskusteleville oman palstansa Uskonnot ja uskomukset -kategorian alle.

http://keskustelu.suomi24.fi/debate/6235


Terveisin,

Suomi24 Ylläpito

30

1497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulkekaa koko sonta

      Hohhoijjaa, joo lisää vaan valmiiks kuolleita palstoja tai piloille häiriköityjä tappeluareenoja... entistenkään moderoinneista oo välitetty enää passkan vertaa sitten joulunpyhien.

      • Nyt sekä kirkosta eroaminen -palstalla että vapaa-ajattelu -palstalla on luotsi. Olen itse viimeksimainitulla.


    • no sepä kiva tää uus palsta,,, mistähän sen löytäs,,,????

      • tosta noin

    • jeesuksen ohje

      Uskovainen sanoi minulle, vapaa-ajattelijalle
      "jeesus neuvoi, tee toiselle mitä haluaisit itsellesi tehtävän".
      Kysyin häneltä
      "Haluatko että toimin jeesuksen ohjeen mukaan ja teen Sinulle mitä haluaisin itselleni tehtävän ?"
      "Vai haluatko että toimin jeesuksen ohjeen vastaisesti ja teen Sinulle mitä Sinä itse haluaisit itsellesi tehtävän ?"
      En saanut koskaan vastausta, vaikka kysyin useammankin kerran.

      • -.-

        Hmm... Jos olisit vaikka masokisti, ja tykkäisit siitä, että sinua hakataan ja saat mielihyvää siitä. Joku toinen ei välttämättä saa mielihyvää hakkaamisesta, joten voit hänelle tehdä sen sijasta jotain muuta, josta hänelle tulee hyvä mieli.

        Eikös tuo päde siihen sääntöön.


      • afdfdf
        -.- kirjoitti:

        Hmm... Jos olisit vaikka masokisti, ja tykkäisit siitä, että sinua hakataan ja saat mielihyvää siitä. Joku toinen ei välttämättä saa mielihyvää hakkaamisesta, joten voit hänelle tehdä sen sijasta jotain muuta, josta hänelle tulee hyvä mieli.

        Eikös tuo päde siihen sääntöön.

        e


      • jeesuksen oikea ohje

        Jos irrotamme kenen tahansa sanomisen teksti- ja asiayhteydestä, saadaan saivarteltua kenen tahansa sanomiset millaiseksi vain haluamme ne vääntää. Mutta onko se rehellistä? Ei tietenkään.
        Jeesus opetti: "Tee lähimmäiselle mitä haluaisit hänen tekevän itsellesi." Hän käski myös: "Rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi. Ole rehellinen. Kunnioita toisia. Älä tuomitse. Älä vääntele asioita kuten fariseukset."
        Hän käski tottelemaan Luojaa sekä olemaan lainkuuliainen, joten hänen ohjeitaan noudattava ei voinut olla pedofiili, kieroilija, valehtelija, avioliiton ulkopuolista seksiä harrastava, avionrikkoja, homo, lesbo, raiskaaja, väkivaltainen eikä ateisti.
        16.7.2014 klo 02.21 kommentoineen vapaa-ajattelijan oman filosofian mukaisesti voitaisiin sanoa: Ne koululaiset, jotka välitunnilla menevät piilotettuine karkkeineen karkkikaupan kassan ohi maksamatta, ovat vapaa-ajattelijoita. Mutta jos noin sanoisimme, olisimme itsekin valehtelijoita.


      • tfjmgjhk
        -.- kirjoitti:

        Hmm... Jos olisit vaikka masokisti, ja tykkäisit siitä, että sinua hakataan ja saat mielihyvää siitä. Joku toinen ei välttämättä saa mielihyvää hakkaamisesta, joten voit hänelle tehdä sen sijasta jotain muuta, josta hänelle tulee hyvä mieli.

        Eikös tuo päde siihen sääntöön.

        Jospa pelkistäisit vielä enemmän niin asia voi aueta. Masokisti nauttii tästä hakkaamisesta ja joku toinen ei. Eli se hakkaaminen ei ole sama asia toiselle. Jospa teko ei olisi hakkaaminen vaan nautinto. Tee toiselle asioita mistä hän nauttii jos itse haluat nauttia.Jos haluat kurjaa ni tee kurjaa, muista toki että hakkaaminen ei ole masokistille kurjaa.

        Ja kun tuota avaa vielä lisää ja ei ota niin kirjaimellisesti (raamattua ei ole tarkoitettu luettavaksi kirjaimellisesti) niin jos haluat että asiat on nautinnolisia niin tee niistä nautinnollisia, jos haluat että on kurjaa ni tee asioista kurjia.

        Eikä oikeastaan mitään pitäisi tehä toiselle ilman toisen lupaa.


      • Pois mielestä
        jeesuksen oikea ohje kirjoitti:

        Jos irrotamme kenen tahansa sanomisen teksti- ja asiayhteydestä, saadaan saivarteltua kenen tahansa sanomiset millaiseksi vain haluamme ne vääntää. Mutta onko se rehellistä? Ei tietenkään.
        Jeesus opetti: "Tee lähimmäiselle mitä haluaisit hänen tekevän itsellesi." Hän käski myös: "Rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi. Ole rehellinen. Kunnioita toisia. Älä tuomitse. Älä vääntele asioita kuten fariseukset."
        Hän käski tottelemaan Luojaa sekä olemaan lainkuuliainen, joten hänen ohjeitaan noudattava ei voinut olla pedofiili, kieroilija, valehtelija, avioliiton ulkopuolista seksiä harrastava, avionrikkoja, homo, lesbo, raiskaaja, väkivaltainen eikä ateisti.
        16.7.2014 klo 02.21 kommentoineen vapaa-ajattelijan oman filosofian mukaisesti voitaisiin sanoa: Ne koululaiset, jotka välitunnilla menevät piilotettuine karkkeineen karkkikaupan kassan ohi maksamatta, ovat vapaa-ajattelijoita. Mutta jos noin sanoisimme, olisimme itsekin valehtelijoita.

        "Tee lähimmäiselle mitä haluaisit hänen tekevän itsellesi."
        Haluaisin lähimmäisteni tekevän minulle tarkistettavissa olevaan tietoon perustuvia tekoja.
        Yksikään uskovainen ei halua niitä vaan uskomuksiin perustuvia tekoja.
        Joten uskovainen haluaa minun toimivan jeesuksen ohjeen vastaisesti.
        Tietysti tämä on asioiden vääntelyä koska tämä on uskomuksen kanssa ristiriidassa.
        Eihän ristiriidoista saa puhua, ne pitää sulkea pois mielestä.


      • Kielileikki

        En nyt muista mitä Jeesus sanoi tämän kaltaisesta verbaliikasta, jotkut oppineet kun saivartelivat mutta omasta päästäni voin sanoa: tuohan tarkoittaa ihan samaa asiaa käänteisesti. Voi sinuakin, tarkoitit kai olla sitä uskovaista fiksumpi.


    • Pedofiilipapit ry.

      Raamattu ei kiellä lasten hyväksikäyttöä. Varsinkin poikalasten käyttö on Jumalan ylistämistä!

      Pappien luontaisetuihin kuuluu tämä ihana harrastus.

      Kiitos Jumalalle kiitos!

      • valheenpaljastin

        Jos 18.7.2014 12:06 väitteesi mukaan Raamattu ei kiellä lasten hyväksikäyttöä, miksi sitten israelilaisille Jumala sanoi juuri ennenkuin he valloittivat Kanaaninmaan:

        "Et saa harrastaa sellaisia tapoja kuin kanaanilaiset, kuten lasten hyväksikäyttöä. Minun mieleenikään ei ole koskaan tullut sellaiset inhottavuudet, joita kanaanilaiset harrastavat pedofiilipapistonsa johdolla. Jos te alatte sellaista harrastaa, maa on oksentava teidätkin pois maastanne."


      • Pedofiilipapit ry.
        valheenpaljastin kirjoitti:

        Jos 18.7.2014 12:06 väitteesi mukaan Raamattu ei kiellä lasten hyväksikäyttöä, miksi sitten israelilaisille Jumala sanoi juuri ennenkuin he valloittivat Kanaaninmaan:

        "Et saa harrastaa sellaisia tapoja kuin kanaanilaiset, kuten lasten hyväksikäyttöä. Minun mieleenikään ei ole koskaan tullut sellaiset inhottavuudet, joita kanaanilaiset harrastavat pedofiilipapistonsa johdolla. Jos te alatte sellaista harrastaa, maa on oksentava teidätkin pois maastanne."

        Tuo on "Tukka-Päivin" keksimä lisäys.

        Me jatkamme alkuperäisen ohjeen mukaan.

        Ylistystä ylistystä Hallelujaa!


    • Hakemistorakenne saattaa suosia tässäkin varsin vähäistä joukkoa toisten kustannuksella.
      Jos Uskonnot ja uskomukset olisi jaettu hakemistossa aluksi yleisempiin, kuten vaikkapa "Kristinusko", "Muut uskonnot", "Muut uskomukset", ei esim. Vajaa-ajattelijoiden palsta olisi etuoikeutettuna suoraan valittavissa.

    • Roope R.

      Kyllä täällä vapaampaa ajattelua tarvitaan. Esim. apua aloittelijoille palstalla on joku niuhottaja asiantuntematon seriffi, joka poistaa kaikki viestit, jotka ovat hänen mielipidettään vastaan.

      Kuinka tuollainen saadaan pois organisaatiosta?

    • VP?

      Naurettavaa SUOMI24

      Näyttää siltä että kaikki palstat ovat jo "vapaaajattelijoille"= ketjut sotkevalle ylläpidon idiootille.

      Sulkekaa koko SUOMI24 kun ette pysty sitä hoitamaan.

      Veijo Puustinen
      Linköping Ruotsi.

      • öping Ruotsi.

        Kirjota sinne omille palstoillesi.
        Mitä tänne tulet narisemaan? Jos et vielä 40 Ruotsivuoden jälkeenkään osaa ruotsia, niin pysy pois ainakin täältä suomen kielisiltä sivuilta noilla surkeilla apukoulukommenteillasi.

        Häpäiset kaikki muut Ruotsin suomalaiset kokonaan.


      • öping Ruotsi. kirjoitti:

        Kirjota sinne omille palstoillesi.
        Mitä tänne tulet narisemaan? Jos et vielä 40 Ruotsivuoden jälkeenkään osaa ruotsia, niin pysy pois ainakin täältä suomen kielisiltä sivuilta noilla surkeilla apukoulukommenteillasi.

        Häpäiset kaikki muut Ruotsin suomalaiset kokonaan.

        Kaikkea hyvää ateisteille!
        Olen kristitty ja lopetan ateistien käännyttämisen tähän. Autan mielelläni jatkossakin elämässä uskon monipuoliselle tielle niitä, jotka siihen haluavat, mutta jos on jölliateisti, olkoon minun puolestani. Ei siis mitään ole eikä mitään tule. Ainoa mitä osataan on kristittyjen pilkaa Amen, olkoon minun puolestani! Ei kateeksi onneksi käy. Hei vaan!


      • ihme maa Suomi
        öping Ruotsi. kirjoitti:

        Kirjota sinne omille palstoillesi.
        Mitä tänne tulet narisemaan? Jos et vielä 40 Ruotsivuoden jälkeenkään osaa ruotsia, niin pysy pois ainakin täältä suomen kielisiltä sivuilta noilla surkeilla apukoulukommenteillasi.

        Häpäiset kaikki muut Ruotsin suomalaiset kokonaan.

        ööh miten tästäkin tuli kielipolitiikka tms?


      • miksi palan helvetis
        boxi kirjoitti:

        Kaikkea hyvää ateisteille!
        Olen kristitty ja lopetan ateistien käännyttämisen tähän. Autan mielelläni jatkossakin elämässä uskon monipuoliselle tielle niitä, jotka siihen haluavat, mutta jos on jölliateisti, olkoon minun puolestani. Ei siis mitään ole eikä mitään tule. Ainoa mitä osataan on kristittyjen pilkaa Amen, olkoon minun puolestani! Ei kateeksi onneksi käy. Hei vaan!

        miksi buddhalaiset jehovat ja 123 muutama uskonnon kannattajaa joutuu helvettiin mutta juuri sinun näkemys on se taivaan portit avaava?
        Kuka loi Jumalan? Mikä vika tieteen tarjoomilla näkemyksillä on?


      • miksi palan helvetis kirjoitti:

        miksi buddhalaiset jehovat ja 123 muutama uskonnon kannattajaa joutuu helvettiin mutta juuri sinun näkemys on se taivaan portit avaava?
        Kuka loi Jumalan? Mikä vika tieteen tarjoomilla näkemyksillä on?

        Olen itse sisätautien erikoislääkäri ja teen luonnontieteellistä väitöskirjaa. Ei tieteessä mitään vikaa ole. Ei ole Opel-autossakaan, mutta ei se mihinkään kuoleman jälkeiseen asiaan vastaa. Tiede on tiede ja muuttuu päivittäin. Hyvä niin. Uskonnon maailma on erilainen.
        Jeesus on ainoa, joka on kuoleman voittanut. Hän on ainoa joka siitä heräsi.


      • boxi kirjoitti:

        Olen itse sisätautien erikoislääkäri ja teen luonnontieteellistä väitöskirjaa. Ei tieteessä mitään vikaa ole. Ei ole Opel-autossakaan, mutta ei se mihinkään kuoleman jälkeiseen asiaan vastaa. Tiede on tiede ja muuttuu päivittäin. Hyvä niin. Uskonnon maailma on erilainen.
        Jeesus on ainoa, joka on kuoleman voittanut. Hän on ainoa joka siitä heräsi.

        Jumala ei kerro, mikä hän on. Mistä hän tuli, onko kerroksellisia todellisuuksia kuten Matrixissa, mistä kaikki alkoi yms. Emme tiedä.
        Jeesus oli, tuli ja voitti. Riittää minulle.


      • just joo
        boxi kirjoitti:

        Olen itse sisätautien erikoislääkäri ja teen luonnontieteellistä väitöskirjaa. Ei tieteessä mitään vikaa ole. Ei ole Opel-autossakaan, mutta ei se mihinkään kuoleman jälkeiseen asiaan vastaa. Tiede on tiede ja muuttuu päivittäin. Hyvä niin. Uskonnon maailma on erilainen.
        Jeesus on ainoa, joka on kuoleman voittanut. Hän on ainoa joka siitä heräsi.

        > Olen itse sisätautien erikoislääkäri ja teen luonnontieteellistä väitöskirjaa.

        Niin varmaan.


    • Sitoudun tekijääni

      ihme maa Suomi
      28.7.2014 13:39
      ööh miten tästäkin tuli kielipolitiikka tms?

      Koska ajattelu on aina sidoksissa johonkin. Ei voi olla olemassa "vapaata" ajatusta. Ajatus on aina sidoksissa ajattelijaansa.

    • mirster

      Sää uskot väärin ja mää oikeen.

    • Paitsi että

      Tämä on hyvä palsta. Nyt ne kaikki puupäät voivat seurustella täällä keskenään.

    • Vapaa ajatus

      Paskat mitään "vapaa-ajattelua", olen syvästi pettynyt "vapaa-ajatteiljoiksi" itseään väittäviin, koska pelkkiin ateisteihin olen törmännyt ja kirkostaeroamispropagandan julistajiin, pöh.

    • Järki, hoi!

      Täällä joku itseään lääkäriksi mainitseva laatikko uskoo Jeesuksen heränneen kuolleista. Ei taida lääkärin opinnot olla vielä alkaneetkaan jos moisia väittää. Tähän päivään mennessä ei ole havaittu vielä yhtään tapausta, missä joku olisi herännyt ns. kuolleista. Joka toisin väittää, valehtelee.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      195
      4564
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      255
      2582
    3. 133
      1687
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1381
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      202
      1273
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1126
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1104
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    9. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe