Yaris 2012 - automaatti - korkea kulutus?

yartsa

Vaihdoin juuri 2009 1,33 Yariksen 2012 style mallin automaattiin - alla leveät renkaat.

Muutaman viikon kokemuksella (80%maantieajoa 20%kaupunki) olen huomannut keskikulutuksen olevan 6,1l/100km kun vanhalla manuaali yariksella se oli 5,4l/100km
Ero on melkoisen suuri varisinkin kun automaattia mainostetaan taloudellisemmaksi.

Tämä on ensimmäinen automaattini, onko vikana väärä ajotapa (vaatiiko automaatti erilaisen ajotavan jotta bensaa säästyy) vai pitäisikö auto käydä tarkistuttamassa? Edellinen huolto ollut viime syksynä (ajettu vain 12t)

4

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä liikaa menee

Mulla on sama, mutta 175/15 renkailla, siis ei style. Mutta laskettu kulutus on maantie/kaupunki 70%/30% 5,3L/100km. Mittausmatka oli 2300km. Ennätys säästöajolla on 4,6L/100km, motaria 300km ja maantietä 200km, nopeudet 100 ja 80kmh. Ei tämän ajamisessa mitään kikkoja ole, kunhan ei sport asento ole päällä. Mutta kyllä tuo 6,1 on liikaa, mutta onko maantie motaria ja 120kmh, silloin ehkä natsaa. Aja suoralla maantiellä 100kmh, ei ylä/alamäkeä, tasakaasu, mitä näyttää kierroslukumittari, pitäis olla 1800-1900.

• uusi poloilija

Rengas vaikuttaa myös kulutukseen. Edellinen Poloni oli alhaisen vierintävastuksen Michelin Energy Savereilla varustettu ja nykyinen, täsmälleen samanlainen Polo (sama kori, moottori ja varusteet) kulkee Dunlop Sportien päällä. Keskikulutus on noussut 0,2 l/100 km.

Onko molemmissa Yariksissa samanlainen ilmastointilaite?

• uusi poloilija

Siis rengasvalmistaja vaikuttaa, piti sanoa. Koko oli sama 175/70 R 14 molemmissa.

• ne vie pensaa

Niin, onko kulutus mitattu ilmastointi päällä/pois, ja onko mahdollinen vakionopeussäädin päällä/pois, jos molemmat päällä, se tekee 0,5L/100kmh.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      104
      2301
    2. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1430
    3. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1428
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      31
      1424
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1243
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      340
      1094
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      995
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      944
    9. 122
      821
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      806
    Aihe