Mitä tekisitte tilanteessani ?

beati

Mun vanhemmat erosi viime vuoden helmikuussa ja jäin äidin kanssa asumaan tähän missä ollaan asuttu viimeiset 14 vuotta. En tule äidin kanssa _yhtään_ toimeen, riidellään päivittäin. Äidin mielestä on hirveän epäreilua, että poikaystäväni saa tulla meille kylään mutta äidin "kaverit" ( =panot ) eivät. Olin koko viime lukuvuoden joka viikonloppu poikaystävällä yötä ja menin myös monta kertaa arkisin koulun jälkeen heille. Isä muutti kihlattunsa kanssa n. 10km päähän, josta ei kuitenkaan kulje kunnolla busseja joten koulunkäynti hankaloituisi todella paljon, joutuisin sosiaalisen elämän ylläpitämiseksi menemään koulun jälkeen esim. kirjastoon tms. tekemään läksyjä jonka jälkeen näkisin kavereita ja menisin vasta illalla kotiin. Isä kuitenkin tietää tilanteesta ja on yrittänyt puhua äidille mutta ei 30 vuoden paskan avioliiton jälkeen enää vain jaksa riidellä sen kanssa, joten ei puutu enää tähän ja voivottelee vain mulle tilannettani. Isosisko asuu n. 10 min kävelymatkan päässä, muttei hänellä nyt mitään suurta mielenkiintoa ole majottaa mua. :-D Ja asuukin niin pienessä kämpässä etten edes mahtuisi sinne. Mitä siis kannattaisi tehdä? Miten saisin asiat muuttumaan? Täytän vähän reilu vuoden päästä 18, jos jotain kiinnostaa.
Joudun myös ilmoittamaan äidille erittäin tarkkaan, koska lähden kotoa ja koska tulen takaisin. Olen myös joutunut seisomaan puolenyön aikaan ulkona kaatosateessa, koska unohdin tärkeitä yökylätarvikkeita kotiin eikä äiti avannut ovea. :-)

8

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JKittu

      Sovi äitisi kanssa :)

      • beati

        Niin miten ? Helpommin sanottu kuin tehty.


    • En ymmärrä

      No itseasiassa mun mielestä kyllä on epäreilua jos äitis panot ei saa tulla, mutta poikaystäväsi saa. Miksi näin?

      • beati

        Öö, olen alaikäinen ja mulla on täysi oikeus olla kotona silloin ku tahdon ja jos äiti taas haluaa nähdä panokavereitaan niin voi lähteä muualle. :-) Ei mulla ole mitään velvollisuutta lähteä kotoa.


      • kjafhfjehfeh
        beati kirjoitti:

        Öö, olen alaikäinen ja mulla on täysi oikeus olla kotona silloin ku tahdon ja jos äiti taas haluaa nähdä panokavereitaan niin voi lähteä muualle. :-) Ei mulla ole mitään velvollisuutta lähteä kotoa.

        Äidilläsi on myös oikeus olla kotona silloin kun haluaa. Haluat omistaa yksin äitisi ja siksi et anna hänen jatkaa elämäänsä. Asenteesi on tyypillinen murkun asenne. Myös on rumaa kutsua äitisi miesytävää "panoksi". Samalla lailla poikaystäväsi on myös sinun panosi. Äitisi on vielä vastuussa sinusta. On vastuutonta antaa keskenkasvuisen paneskella kenen tahansa kanssa. En kehota aikuistumaan, koska et siihen vielä pysty. Voisit kuitenkin olla vahemmän itsekeskeinen ja yrittää ymmärtää elämää laajemminkin.


      • Hyivittu
        beati kirjoitti:

        Öö, olen alaikäinen ja mulla on täysi oikeus olla kotona silloin ku tahdon ja jos äiti taas haluaa nähdä panokavereitaan niin voi lähteä muualle. :-) Ei mulla ole mitään velvollisuutta lähteä kotoa.

        Vittu jos mulla ois noin ärsyttävä lapsi niin laittaisin sen adoptioon :D


    • RAIMO.45v

      laihdutta jolloin pääsisit siskollesi ? :)

    • gynekologi Hermanni

      mä ainakin ampusin itseni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe