Thomson HS2244,ei hae kanavia

rhb

Sain kyseisen tv:n lapsenlapseltani.
Katselin aikani boxin kautta joka nyt hajosi.Näkyi siis boxin kautta hyvin.
Nyt ei hae kanavia.
Ei ole ohjekirjaa.

Olen tehnyt kaikki konstit mitkä osaan.
Laite tuli antennitaloudesta.
Itse asun kaapeliverkon (Sonera)piirissä.
Luin jostain,että pitäisi virittää kaapeverkon puolelle mutta miten se tehdään kun haussa ei pääse eteenpäin.
En saa edes tehdasesetusten hakua tehtyä.

Auttakaa nyt pienellä eläkkeellä elävää mummoa.

17

6091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohjeita heikosti?

      Thomson tunnetaan siitä, että sen ohjekirjoja on heikosti saatavilla. Netistä ei tälle mallille valitettavasti löydy ohjeita edes valmistajan sivuilta http://www.thomsontv.eu/support/downloads ja nykyisin tyydytään pelkästään laitteen sisäiseen menuun.

      Koeta pyytää tv:n edellistä omistajaa etsimään tv:n mukana tulleet ohjeet. Löytyykö täältä joku, jolla on Thomsonin tv käytössä, niin hän voi opastaa menun käyttöön? Löytynee jostain järjestelmäasetuksien valikosta tehdasasetuksen tai palautuksen nimellä? Tehdasasetusten palautus on paras vaihtoehto, kun siirrytään antenniverkosta kaapeliverkkoon.

      Parissa Thomsonissa on seuraava ohje: painetaan kaukosäätimen MENUa, valitse SETUP OK, Valitse RESET SHOP (lienee palautus Suomi-menussa) OK, annetaan PIN-koodi ja OK, niin tehdasasetusten palautus opastaa asennusta eteenpäin. PIN-koodi on yleensä 0000 tai 1234.

    • ZZPP

      Vilkaisin saksankielistä testiä. Sen mukaan televisiossa ei ole viritintä kaapelivastaanottoa varten. Uuden kaapeliverkkoon tarkoitetun digiboksin osto on halvin ratkaisu.

      • Anonyymi

        Minulla myös ongelmia tuon Thomsonin kanssa kun irtisanoin Teli-TVn ja ajattelin katsoa ilman mitään maksullisia juttuja. Haku ilmoittaa kyllä että koneessa on sisäänrakennettu digiboksi kaapelikanaville MUTTA, mutta - eipä toimi!


    • rhb

      Vastaan kaikille yhtäaikaa.
      Kiitos vastanneille.

      Ohjeita heikosti.
      Tv on ollut murrosikäisellä pojalla jotka ei ohjekirjoja tarvitse:)Sitä ei siis löydy.
      Havaitsin saman,siis en löytänyt niitä netistäkään?Ainakaan suomeksi.

      Menusta löytyy valikko johon tulee näkyviin ,kuva,ääni,PAP,valinnat,USB,ajastin,lukitus,asetus.
      Ei siis noita mainitsemiasi SEPUT jne.
      Olen käynyt ne moneen kertaan läpi.
      Siellä on yksi asia mitä en tajua.
      Asetuksissa on kanavien haun lisäksi syöttöasetukset.
      Missä niiden AV:n ym.pitäisi olla?Siinä on usea vaihtoehto.
      Arvaan ettei PC:ssä tai kamerassa:)

      ZZPP
      Taidat olla oikeassa.
      Kun saan koottua rahat olenkin sitä hankkimassa.
      Totuin tallentavaan boksiin.
      Kun on vankina tv:n ääressä saa hiukan vaihtelua peruskanaviltakin.

      • dooooooosrt

        Valitse TV. Tuossa mallissa ei taida olla koko digiviritintä ?

        Menu asetukset - tehdasasetukset ja okoota ja sen jälkeen maa kieli ym. Jollei sitä ole ikinä tehnyt millekkään telkulle niin etänä paha neuvoa.


    • Ohjeita heikosti?

      Uudet tallentavat digiboksit ovat yleensä HD-versioita, joilla on hintaa uuden television verran.

      Et maininnut tuon hajonneen digiboksisi mallia, mutta virtalähde siitä vaan on todennäköisesti viallinen => alle satasella sen saa kuntoon ja sillä tulee toimeen vielä muutaman vuoden ajan. Scartilla sen saat liitettyä joko tähän Thomsoniin tai säilytät sen vanhan tv:n vielä varalla. Jos kerrot digiboksin mallin, niin ohjeistetaan sinua sitten joukolla lisää..

      • rhb

        Pyydän anteeksi vastausviivettä mutta oli vähän sairautta.
        Jos olette vielä "kuulolla" niin boxin merkki on
        Topfield TF5100PVRc HDMI.
        Sain sen lahjaksi muistaakseni niihin aikoihin kun tämä digiaika alkoi.
        Minulla oli toinen tv silloin mutta sekin sanoi ajansaatossa sopimuksen irti.
        Tämä Thomson siis toimi niin kauan kuin boxi toimi.

        Scartilla se oli liitetty.
        Pärjäsin viallisella boxilla jonkin aikaa kun hain joka kerta kanavat uudelleen.
        Lopulta se sitten jämähti kokonaan.

        Minulla on toinenkin scartliitäntä boxsissa kuulolaitteella kuuntelemista varten.
        Siis,sitä varten oleva laite.
        Ennenkuin kysyt:)kokeilin toimintaa myös ilman tätä liitäntää,ei toimi.

        Tehdasasetuksia tarjotaan täällä jatkuvasti ratkaisuksi (siis muut)mutta kun siitä menusta EI pääse tehdasasetuksiin.
        Olen aikoinaan joutunut hakemaan ne useastikin.(En kylläkään tähän tv:n)
        Eli,ei ole outo asia.
        Kun asuu yksin on pakko pärjätä vaikka missä.Aivokapasiteetti tekee kyllä tässä iässä tenän välillä.


    • recycle

      Jos asustelet pääkaupunkiseudulla niin käyppä katsomassa kierrätyskeskuksesta digipokseja. Mitä niitä olen siellä nähnyt niin suurin osa sellaisia, joissa ei ole kovalevyä, mutta on myös levyllisiäkin. Noitten levyttömien hinnat alkoi muistaakseni kympistä.

      • rhb

        Kiitos vastauksesta.
        Ei kovalevy ole välttämätön.Se oli vaan niin mukava kun on tälläinen tv;:n ääreen vangittu.

        On käynyt mielessä se kierrätyskeskus mutta olen kuvitellut,että nekin maksaa "hirveästi" ja kun ei ole takeita toimimisesta se on jäänyt.
        Mutta jos hinta on tuota luokkaa menen sinne.


      • Ohjeita heikosti?
        rhb kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.
        Ei kovalevy ole välttämätön.Se oli vaan niin mukava kun on tälläinen tv;:n ääreen vangittu.

        On käynyt mielessä se kierrätyskeskus mutta olen kuvitellut,että nekin maksaa "hirveästi" ja kun ei ole takeita toimimisesta se on jäänyt.
        Mutta jos hinta on tuota luokkaa menen sinne.

        Kierrätyskeskuksessa olevat laitteet on mahdollisuuksien mukaan tarkistettuja, mutta toimivuustakuuta ei tietenkään ole. Viallisen laitteen saa kuitenkin palauttaa, kun kuitti ja laitteen koodilappu on tallella?

        Olen ostanut muutamalla kympillä tallentavan kaapeliverkon digiboksin huutonetin kautta. Katselin, mitä oli tarjolla paikkakunnalla ja kun hinta oli kohtuullinen, niin ostin sen varalle. Oma tallentava digiboksini kärsi silloin virtalähteen viasta ja odotin siihen komponentteja. Loppujen lopuksi tämä varalaitteeksi ostettu jäi käyttöön, kun siinä oli HDMI-lähtö. Huuto.net ja tori.fi paikkakunnalla olevaa digiboksien tarjontaa kannattaa tarkistaa.

        Nyt on tallennus jäänyt vähiin, sillä käytän tv:n USB-tallennusta. Sillä voi tallentaa vain katselussa olevaa kanavaa, mutta se yleensä riittää. Digiboksilla voi tallentaa kahta tai useampaa kanavaa samanaikaisesti, mutta se tarve on satunnaista.


      • rhb
        Ohjeita heikosti? kirjoitti:

        Kierrätyskeskuksessa olevat laitteet on mahdollisuuksien mukaan tarkistettuja, mutta toimivuustakuuta ei tietenkään ole. Viallisen laitteen saa kuitenkin palauttaa, kun kuitti ja laitteen koodilappu on tallella?

        Olen ostanut muutamalla kympillä tallentavan kaapeliverkon digiboksin huutonetin kautta. Katselin, mitä oli tarjolla paikkakunnalla ja kun hinta oli kohtuullinen, niin ostin sen varalle. Oma tallentava digiboksini kärsi silloin virtalähteen viasta ja odotin siihen komponentteja. Loppujen lopuksi tämä varalaitteeksi ostettu jäi käyttöön, kun siinä oli HDMI-lähtö. Huuto.net ja tori.fi paikkakunnalla olevaa digiboksien tarjontaa kannattaa tarkistaa.

        Nyt on tallennus jäänyt vähiin, sillä käytän tv:n USB-tallennusta. Sillä voi tallentaa vain katselussa olevaa kanavaa, mutta se yleensä riittää. Digiboksilla voi tallentaa kahta tai useampaa kanavaa samanaikaisesti, mutta se tarve on satunnaista.

        Kiitos vinkeistä:)
        Joku ehdotti tuota virtalähteen vikaa minullekin.
        Mistä tietää,että vika on juuri siinä?


      • Ohjeita heikosti?
        rhb kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä:)
        Joku ehdotti tuota virtalähteen vikaa minullekin.
        Mistä tietää,että vika on juuri siinä?

        Vian luonne riippuu digiboksin merkistä. Tässä lyhyesti, mitä omat kaapeliverkon boksit ovat tehneet:

        Handan 7700 tallentavasta alkoi tallennus takkuilla ja kovalevyltä ei lopulta pystynyt katsomaan tallenteita. Tässä vaiheessa kovalevy teki jo kuolemaa ja laite vaihdettiin takuuna.

        Samsung 853 tallentava: Aluksi ongelmia tallennuksessa ja boksin logiikka jäi lopulta jumiin. Näyttöön jäi pysyvästi joku menun ruuduista.

        Topfield 5100 tallentava: Kovalevy ei enää tallentanut, eikä tallennettujakaan löytynyt.

        Naapurin Handanin tallentava hukkasi myös virtalähteen vioittuessa kovalevyn. Lopulta selvisi, että emolevy oli hajonnut => Emolevyä ei kannattanut vaihtaa, joten naapuri laittoi sen talteen "varaosiksi" autotallinsa hyllyyn..

        Kun tallennuksissa tai tallenteiden katselussa alkaa olla ongelmia, niin virtalähde kannattaa korjata välittömästi. Se säästää kovalevyn tuholta, ja niin kauan kuin se toimii, niin boksi kannattaa korjata. Virittimen toiminta alkaa takkuilla vähän myöhemmin..

        Aluksi meni huoltoja takuuseen, mutta niissä vaihdettiin koko virtalähde ja koska siinä oli huonolaatuiset kondensaattorit, niin taas oltiin ongelmissa vuoden kuluttua. Jatkossa vaihdoin sitten kondensaattorit itse.


      • rhb
        Ohjeita heikosti? kirjoitti:

        Vian luonne riippuu digiboksin merkistä. Tässä lyhyesti, mitä omat kaapeliverkon boksit ovat tehneet:

        Handan 7700 tallentavasta alkoi tallennus takkuilla ja kovalevyltä ei lopulta pystynyt katsomaan tallenteita. Tässä vaiheessa kovalevy teki jo kuolemaa ja laite vaihdettiin takuuna.

        Samsung 853 tallentava: Aluksi ongelmia tallennuksessa ja boksin logiikka jäi lopulta jumiin. Näyttöön jäi pysyvästi joku menun ruuduista.

        Topfield 5100 tallentava: Kovalevy ei enää tallentanut, eikä tallennettujakaan löytynyt.

        Naapurin Handanin tallentava hukkasi myös virtalähteen vioittuessa kovalevyn. Lopulta selvisi, että emolevy oli hajonnut => Emolevyä ei kannattanut vaihtaa, joten naapuri laittoi sen talteen "varaosiksi" autotallinsa hyllyyn..

        Kun tallennuksissa tai tallenteiden katselussa alkaa olla ongelmia, niin virtalähde kannattaa korjata välittömästi. Se säästää kovalevyn tuholta, ja niin kauan kuin se toimii, niin boksi kannattaa korjata. Virittimen toiminta alkaa takkuilla vähän myöhemmin..

        Aluksi meni huoltoja takuuseen, mutta niissä vaihdettiin koko virtalähde ja koska siinä oli huonolaatuiset kondensaattorit, niin taas oltiin ongelmissa vuoden kuluttua. Jatkossa vaihdoin sitten kondensaattorit itse.

        Kiitos taas:)

        En tiedä onko tällä merkitystä mutta tallenteiden katselussa ei ollut ongelmia.
        Viime aikoina jätti pari ohjelmaa tallentamatta.

        Suurin ongelma oli yhteyden saanti.
        Kanavat joutui hakemaan joka kerta?
        Kunnes se sitten ei hakenut niitä lainkaan.

        Ystävälläni oli täsmälleen sama ongelma.Hänelläkin oli siis tämä Topfield 1500 tallentava.
        Hän osti uuden.

        Luulen,että tämä käy minulle liian vaikeaksi ja suunnistan sinne kierrätyskeskukseen!
        Katsoin torilta mutta siellä ei ollut yhtään HDMI lähtöistä.Siis edullista.
        Miten tärkeänä pidät sitä ominaisuutta tässä vaiheessa.
        (tyhmä kysymys:)


      • Ohjeita heikosti?
        rhb kirjoitti:

        Kiitos taas:)

        En tiedä onko tällä merkitystä mutta tallenteiden katselussa ei ollut ongelmia.
        Viime aikoina jätti pari ohjelmaa tallentamatta.

        Suurin ongelma oli yhteyden saanti.
        Kanavat joutui hakemaan joka kerta?
        Kunnes se sitten ei hakenut niitä lainkaan.

        Ystävälläni oli täsmälleen sama ongelma.Hänelläkin oli siis tämä Topfield 1500 tallentava.
        Hän osti uuden.

        Luulen,että tämä käy minulle liian vaikeaksi ja suunnistan sinne kierrätyskeskukseen!
        Katsoin torilta mutta siellä ei ollut yhtään HDMI lähtöistä.Siis edullista.
        Miten tärkeänä pidät sitä ominaisuutta tässä vaiheessa.
        (tyhmä kysymys:)

        Oireet viittaa virtalähteen vikaan. Tallennus epäonnistuu tai viritin alkaa seota. Tallennuksia pystyy vielä hetken aikaa katsomaan, ennen kuin kovalevy katoaa valikosta.

        HDMI-liitännällä varustetut menevät käytettynäkin kaupaksi ja ovathan ne aikanaan olleet kalliimpiakin ja ovat uudempia malleja. Ei HDMI ole välttämätön, mutta se on käyttäjän kannalta helpompi vaihtoehto, jos tv:stä löytyy HDMI-liitäntä. SD-kanaville on kelvannut Scart-liitäntä tähänkin saakka ja kelpaa edelleenkin. Siinä voi joutua säätämään kuvan asetuksia, mutta ei siitä käyttäjälle enempää haittaa ole.

        Digitaalisen HDMI:n kuvan laatu on Scart-liitäntää parempi, mutta käytännössä ero ei ole kovin suuri. Kyllä se Scart kelpaa edelleen. Kierrätyskeskuksen hyllyssä on yleensä perusmallin digibokseja ja tallentavat scartilla varustettuja, mutta tärkeintä on varmistaa, että laite on tarkoitettu kaapeliverkkoon.


    • tollotin

      thomson ollunna mulla monta vuotta. hyvä telkkari,mutta hd- kanavia ei taho löytyä. dikipoksin , thunderin kautta näkyy kyllä. no kun ei apuva löydy,täytyy kai jatkaa vanhalla tavalla.

      • Olitko_kysynyt_apua

        Mutta jos se hakee kuitenkin SD-kanavat, niin vika on jossain muussa kuin aloitusviestissä.

        > no kun ei apuva löydy
        Mistä olet apua kysynyt? Ainakaan et ole tuolla nimimerkilläsi kirjoittanut tähän ketjuun.

        Kerro tv:si tarkka mallimerkintä ja kerro, oletko antenni- vai kaapeli-tv-taloudessa, niin joku voi katsoa puolestasi Internetistä Googlella, onko tv:ssäsi kyseiseen verkkoon HD-viritintä. Esim. Antenni-verkossa pitää olla DVB-T2. Nykyisissä televisoissa on kaapeli-tv:n DVB-C:ssä sekä SD- että HD-virittimet.


    • Anonyymi

      Miksi en nää muita kommentteja
      minulla on sama pulma isän kanssa ja ei me osata

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1575
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1248
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe