Aloitin opinnot astetta korkeammassa koulussa kuin missä opiskelin aikaisemmin. Viihdyin tässä edellisessä koulussa aika hyvin muuten, mutta opiskelu siellä ei tuntunut tarjoavan tarpeeksi haasteita. Kaipasin hieman aikuisempaa ja vapaampaa otetta opiskeluun. Niinpä hain yliopistoon, jonne pääsinkin ensiyrittämällä.
Nyt olen alkanut epäillä valintaani, sillä koulutukseen, vaikka onkin omaa alaani, kuuluu paljon sellaisia opintoja, jotka eivät kiinnosta minua. Luennot ovat tervanjuontia ja pääasiassa sellaisia, etten ymmärrä aiheesta mitään. Ajatus siitä, että tulen viettämään vähintään seuraavat neljä vuotta tällä tavalla saa minut ahdistumaan. Mietin koko ajan paluuta edelliseen kouluuni, olen masentunut ja ahdistunut. Mistä te olette saaneet kimmokkeen jättää koulun kesken tai vaihtaa toiseen? Onko valintasi ollut oikea, vai kadutko joskus, ettet ponnistellut kovemmin voittaaksesi vastenmielisyytesi? Missä menee se raja, jolloin on järkevintä lakata ponnistelemasta ja valita helpompi tie?
milloin luovuttaa
3
570
Vastaukset
- ...
Jospa vielä kituuttaisit jonkin aikaa. Sanoit ettet ymmärrä mitään luennoista, se varmasti vähentää motivaatiota. Sinun kannattaisi panostaa kaikki vapaa-aika opiskeluun (lukemiseen) jotta pääsisit jyvälle, eiköhän se mielenkiinto sitten lisäänny. Et ole vielä tehnyt asian eteen juuri mitään.
- Raja
Se raja voi olla siinä vaiheessa missä on tärkeysjärjestys. Jos helpompi tie on tärkeämpi mikä kiinnostaa enemmin ja se mihin pyrit päämäärää kohti, vai vaikeampi?
"Onko valintasi ollut oikea, vai kadutko joskus..." -jos ei tiedä mitä haluaa, kuinka voi katua?
Turha harmitella. Tehtävä selväksi mitä haluaa ei ole mahdoton, vaikka epätoivoinen.
Valitsin tien toisen joka oli helpompi. Siitä ei tullut mitään. En olisi voinut jatkaa, koska toinen tie houkutteli enemmin. En tutkinut riittävästi vaihtoehtoja. Tässä minun tapauksessani on kyse koulun keskenjättämisestä ja toisen vaihtoehdon etsimisestä (nuorena). By the way, buy the way, kannattaa tosissaa päämäärään panostaa joka on tärkeä. Tutkittu juttu. - -valinta edessä-
Mieti mitä ammattia todella haluat harjoittaa?
Ja jos todellakin haluaa jonnekkin ei kannata antaa periksi pienten vastoin käymisten takia.
Itse olen vähän saman tyylisessä tilanteessa kun käyn kahta koulua yhtä aikaa ja kun nyt juuri olen saanut päätettyä mikä minusta tulee isona ei toisella koululla ole enää mitään merkitystä sinäällään vaikka eihän koulu koskaan hukkaan mene jos siellä oppii edes jotain.
Kielten opiskelujen kanssa minulla takkusi todella pahasti mutta nyt näyttää menevän jo paremmin kun tietää mihin todella tahtoo niin se antaa innostusta noihin tympeämpiinkin asiohin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895685
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113067Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902976Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p242677Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251996- 321533
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191476- 1851328