Maanvarainen betonilaatta, muovimatto

neljätoista

Harkitaan mökin ostoa. 1920-luvulla rakennetussa mökissä on maanvarainen betonilaatta, sen päällä varmaankin lautalattia ja levy varmuudella muovimatto ja laminaatti. Mökki on ns. kuiva, eli mitään vesijohtoja tai viemäröintejä ei ole. Ilma on raikas eikä missään haise pahalta, mutta jotenkin vaan epäilyttää että voiko muovimatto olla kuitenkin homehduttanut rakenteita, kun eipä se kosteus sieltä mihinkään pääse haihtumaan. Onko kokemuksia vastaavasta? Uskaltaako ostaa?

2

524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • örkki

Tuohon aikaan ei tunnettu kapillaarista kosteutta/salaojitusta joten todnäköisesti alapohjasta voi löytyä yllätys.(pahimmassa tapauksessa jopa sienikasvustoa kun on muovimatto mukana)
      Riippuu toki paljon maapohjasta, onko silttiä ja savea
      vai kalliota.
      Jos varman päälle haluat tietää niin maaperä tutkimus ja sen jälkeen tutkitaan miten se mökki on oikeasti rakennettu,ja minkä päälle.....
      Pyydä myyjää ottamaan piilovirhevakuutus (minkä vaikka maksat) niin ei tarvi stressata. Terveisin: Pirtin rakentaja neljännessä polvessa Uudellamaalla

PS. vanhan osto ei ole koskaan riskitöntä, myydänhän uusiakin asuntoja jossa jo valmiiksi homevaurioita....

• Pave 64

Maavaraisen betonilaatan kanssa pitää olla aina mökissä perulämpö. muuten nousee kosteus laatan läpi muovimaton alle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      16
      2958
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2557
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1423
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1340
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1231
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      979
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      883
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      796
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      27
      645
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      611
    Aihe