lisää tukia vaan
tukia
4
895
Vastaukset
- huissilainen69
Mu mielestä voitas irrottautua EU:sta ja tukea samalla rahalla lihataloja ja leipomoita jotta lihasta ja viljasta sais kunnon hintaa.
Huissilainen69 kirjoitti:
> Mu mielestä voitas irrottautua EU:sta ja tukea > samalla rahalla lihataloja ja leipomoita jotta > lihasta ja viljasta sais kunnon hintaa.
Olen samaa mieltä.
Sillä rahalla, joka EU:n takia puuttuu valtion budjetista, voi tehdä paljon.
Laskemalla koko elintarvikeketjusta ALV:n nollaan, voidaan tuottajahintoja nostaa ilman, että hinnat kaupassa nousevat.
EU:n ulkopuolelta tuotavista maista tulli kerättään EU:n kassaan. Se on vaiettu jäsenmaksu.
Ennen EU-aikaa nuo rahat tulivat Suomen valtion kassaan.
> ... irrottautua EU:sta...
Niin, emme ole edes EU:n jäseniä, koska mikään huijaten tehty sopimus ei ole oikeudellisesti pätevä.
EU-jäsenyys on kesken maratonistuntoa (1.3. 1994) presidentiksi tulleen Martti Ahtisaaren luoma illuusio.
On onni, että keskeinen EY/EU-virkamies Antti Kuosmanen tuli kirjoittaneeksi kirjan "Suomen tie EU:n jäseneksi".
Heti kirjan painamisen jälkeen tuli hätäinen käsky hävittää kirjan koko painos!
Kaikkia kirjoja ei kuitenkaan ole hävitetty. Olen saanut lukea yhden.
Siksi kirjoitankin, omalla nimelläni.
Lukekaapa ylempää kirjoitukseni alustuksesta
"löysin Tukikirjoit..."
Osoite on
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000024&conference=4500000000000713&posting=22000000004963973
Jorma Jaakkola
[email protected]
ps.
Muistakaa kutonen pp:n perässä.
- oikeusturva uhattuna
Suomi on joutunut kehittämään omia poikkeuksellisia tukimuotoja maataloudelleen. Puhutaan tukiviidakosta, mutta se ei ole uhattuna ja häviämässä kuten sademetsät, vaan rehottaa ja kasvaa entisestään. Ainoa positiivien asia on työllistävä vaikutus, joka tosin keskittyy virasto ja konttoritasolle. Järjestelmä työllistää valtavan määrän virkamiehiä ja valvojia, joiden palkan osuus on tukipotista merkittävä.
Palkkaa ei tule vaikka tekee työnsä kuinka hyvin tahansa, vaan pitää vielä kaiken lisäksi täytellä kymmeniä lappuja pikkutarkasti. Ja jos monisataa sivuista tukiopasta tulkitsee vääriin ja laittaa ruksin väärään paikkaa voi parin kuukauden palkka jäädä saamatta. Hassuinta on että oppaassa on paljon ristiriitaisuuksia ja TODELLA vaikeasti ymmärrettäviä kohtia, joita niiden keksijätkään eivät osaa tulkita aivan varmasti.
VILJELIJÄN OIKEUSTURVA ON UHATTUNA kun oppaat ja laput ovat niin monimutkaisesti laadittuja ettei niitä ammatikseen täyttäväkään enää pysty hallitsemaan. Pahinta on vastuuttomuus neuvovalla portaalla. Jos emmit ruksin paikkaa ja käännyt apua kysyäksesi virkamiestukineuvojan puoleen joka käskee piirtää ruutuun ruksin, voidaan viljelijää rangaista tästä tuen menetyksellä. Viljelijä kärsii siis muidenkin virheet.
Tukia yksikertaistamalla ja pitämällä samoja yksinkertaistettuja oppaita ja kaavakkeita käytössä useamman vuoden voitaisiin parantaa viljelijöiden henkistä hyvinvointia ja turvattaisiin heille mahdollisuus tehdä rauhassa oikeaa työtään. Samalla raskasta virkamies ja valvontakoneistoa voitaisiin karsia ja säästää näin VERONMAKSAJIEN (joita viljelijätkin ovat)VAROJA - vastaaja-automaatti
tulee, tulee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683