Energiatodistus kerrosasunnosta

ihme vääntöä

Olen saanut ristiriitaista tietoa energiatodistuksesta. joku sanoo että se on pakollinen ja jostain luin että se ei ole pakollinen kaikissa tapauksissa.
Asunto on ISO kerrostalo helsingin keskustassa ja vuokrasopimus tehdään vuoden määräaikaiseksi.
Tarviiko vuokralaisille esittää isännöitsijätodistus ja energiatodistus.

http://www.energiatodistus.info/

Tutkailin noita sivuja ja sen mukaan minun asunnostani ei tarvitse esittää mitään energiatodistusta.
Välittäjä kuitenkin ilmoitti että se täytyisi olla ja maksaa niin ja niin paljon.

9

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pätevä

Energiatodistus on tapauksessasi esitettävä.

• valetta

Perustele !

• valetta kirjoitti:

Perustele !

Kerrostaloissa energiatodistus on ollut pakollinen jo vuoden 2007 lain mukaan. Lisäksi se tulee automaattisesti isännöitsijäntodistuksen liitteenä, ilman vuokrausta varten tilattua isännöitsijäntodistusta et muutenkaan saa vuokrata asuntoa.

Eli missä ongelma?

• Energiatodistus on pakollinen mm. kaikissa kerros- ja rivitaloissa. Lähes poikkeuksetta se laaditaan taloyhtiön toimesta ja on käytettävissä kaikille asunto-osakkeen omistajille. Energiatodistus laaditaan rakennuskohtaisesti, joten jokaisen asunnon ei sitä tarvitse erikseen hankkia.

Energiatodistuksen on saanut vanhan lain aikaan laatia isännöitsijätodistuksen liitteeksi, mutta nämä energiatodistukset on uusittava kuluvan vuoden 2014 loppuun mennessä.

Meillä Hanki Energiatodistus -palvelussa (www.hankienergiatodistus.fi), laadinta on helppo kilpailuttaa. Saat tarjoukset lähelläsi toimivilta asiantuntijoilta nopeasti ja voit valita niistä parhaan.

• olet idiootti

Sinä olet vitsi. Älkää hyvät ihmiset lähtekö mukaan tuollaiseen huuhaa rahastukseen, itse vuokraan, ostan ja myyn, jos joku alkaa huuhaa byrokratian kukkasia kyselemään, on kyseessä henkilö, jonka kanssa ei muutenkaan kannata olla missään tekemisissä. Sellaiset yrittävät aina löytää keinon rahastaa jollakin verukkeella.

• Paperit kuntoon!

Energiatodistus kerrostalon vuokra-asuntoon on tärkeä.

Se kertoo ylimalkaisen suurpiirteisesti ja teoreettisesti juuri siitä energiankulutuksesta jossa vuokralainen ei ole ostaja. Lisäksi jos se on hyvin tehty, siitä löytyy myös kaikki taloudellisesti kannattamattomat parannusehdotukset joita vuokralainen ei voi tehdä.

Tärkeämpi vuokralaisen kannalta olisi pyytää raportti edellisessä yhtiökokouksessa tarjotun kahvimaidon pakkauspäivästä.

• näkijä9

Ketunhalaajat viherpiipertäjät ovat tällaisen todistusrumban saaneet aikaan. Nyt sitten isien rahoilla vuokrakämppää etsivät minkintappajat itkevät kun ei ole energiatodistusta.

• dfgsfdgsdgfsdhsgfhsh

Itselläni on kerrostalo huoneisto, jossa kaukolämpö. Kukaan vuokralainen ei ole koskaan kysynyt energiatodistusta, koska kaukolämpö sisältyy vuokraan ja vuokralainen maksaa oman sähkölaskunsa.

On varmaan eri asia muut lämmitysmuodot joilloin vuokralainen joutuu siitä osaksi maksamaan esim. suorasähkö ja ilmalämpöpumppu? Silloin on merkitystä miten energiaa menee hukkaan.

Harva vuokralainen kysyy isännöitsijätodistusta. Minun isännöitsijältä A4 paperilappu maksaa 110e, joten se on jo törkeää rahastusta. Varmaan juuri sen takia juuri kukaan ei sitä isännöitsijä todistusta hanki muuten kuin myydessä huoneistoa. Varmaankin useampi isännöitsijä suostuu kertomaan sen verran osakasluettelosta että jos sinne kertoo kuka on vuokraamassa, niin löytyykö nimi ylipäätänsä luettelosta vaikkei omistajaa kertoisikaan (jos väärä nimi).

• kokenutkinkin

Ei tarvita isänn.todistusta kun asuntoaan vuokraa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      198
      1552
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1288
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      52
      1052
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      975
    5. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      883
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      883
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      105
      865
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      850
    9. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      43
      838
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82