Montako kertaa olisi hyvä pyyhkiä esim. kameran sisäinen muisti jotta kameran voi laittaa kierrätykseen? Ja käyttäytyykö kameran sisäinen muisti kuten usb-muisti vaiko enemmänkin kuin SSD-levy, meinaan vaan että SSD-levyähän pitää pyyhkiä erityisellä ohjelmalla joka sitä varten suunniteltu ja joka sisältää Secure Erase-komennon. http://cmrr.ucsd.edu/people/Hughes/Secure-Erase.html
Ite käytän usb-muistin pyyhkimiseen linuxin dd-komentoa. Mut kysymys kuuluu montako kertaa siis pitää pyyhkiä ettei kukaan enää saa kaivettua vanhoja kuvia kamerasta ulos?
Flash-muistin pyyhkiminen turvallisesti
10
162
Vastaukset
Ccleanerilla olen pyyhkinyt kameran SD kortin 1-3 kertaa ja hyvin on toiminut kortti näiden jälkeen. ( Niin ja kortti usen vuoden vanha)
- pyyhkijä.
Mut entäs kameran sisäinen muisti?
- videota täyteen
pyyhkijä. kirjoitti:
Mut entäs kameran sisäinen muisti?
Itse kuvaisin jotain maisemavideota kameran sisäisen muistin täyteen ja alustaisin sitten sen ja on taas tyhjä. Sitä pari kertaa eiköhän riitä! Helppo keino. :)
videota täyteen kirjoitti:
Itse kuvaisin jotain maisemavideota kameran sisäisen muistin täyteen ja alustaisin sitten sen ja on taas tyhjä. Sitä pari kertaa eiköhän riitä! Helppo keino. :)
Pikemminkin äänen tallennus pois päältä ja kuvaamaan esim lattiaa.
Sen voi myöskin jos tuo ohjelma löytää sen.
Kun pyyhit jollain ohjelmalla tarpeeks kauan niin koko muisti sanoo sopimuksen irti, sitten on ainakin varmaa. Niin noi sisäiset muistit, tikut kuin USB muistitkin käyttää yleensä NAND piirejä, joilla on rajallinen elinikä mitä kirjoituksiin tulee.
Mutta siltikin ne kestää yllättävän pitkään. Olen vuosia ylikirjoittanut niitä ja yksikään ei ole mennyt rikki sen vuoksi. SSD levyä en ole ylikirjoittanut.
No normaalikäyttö on ehkä pikkusen eri asia kuin se, että sinne jollain ohjelmalla jatkuvalla syötöllä ja täydellä vauhdilla pusketaan dataa.
Siis oletko nimenomaan jollain ohjelmalla ylikirjotellu niitä vuosia? Kun tosiaan aiemmassa viestistä jo puhuin ohjelmallisesta ylikirjoituksesta.
Jos jotain pientä muistikorttia/tikkua ylikirjottelee, niin eihän siinä edes kauaa mene, että se täyttyy..
Ccleanerilla niin tikkuja kuin muistikortteja. SSD levyyn en ole näillä kajonnut koska siitä varoitetaan netissä.
Ainakin toistaiseksi nämä ovat kestäneet hyvin ja ovat aktiivisessa käytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst449298- 2234433
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1543880Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1453341PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija373119Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58272141Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i201810Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.621706Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi251435Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk321389