Haluan koiran, mutta vanhemmat kieltää

koira ihminen

Meillä oli koira, mutta se jouduttiin lopettamaan. noin 3kk sitten (koska oli niin vanha 13v) ja koirat on ollu aina mun lempi eläin. Haluisin uuden koiran koska jäin niin yksin, oon aika paljo yksin ja tarvitsisin eläimen. Marsua, hiirtä yms. en voi saada (enkä haluakkaan) koska äiti pelkää niitä, kissat tuo hiiriä sisälle, äiti ei tykkää enkä minä, kani, no iskä ei tykkää niistä...koira olisi paras! Millä saan vanhempani suostuun koiraan uudelleen? Mä meen syksyllä seisalle, eli päivät pitenee, mutta illat oon aina kotona melkein, koska vaikka oon kavereiden kaa, nii ne tulee yleensä meille, ja voisin olla siis koiran kaa. Auttakaa mua, pliis!

7

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outo juttu

      Aika outoa. Eihän vanhuus ole mikään sairaus. Eihän vanhoja ihmisiäkään lopeteta siks kun ne on vanhoja.

    • mmmmmmmmmmmmn

      No miks sä viimekerral sait koiran? samat syyt kehiin.

      • kahden_mami

        Taisi tulla koira taloon ennen aloittajaa, kun hän on vasta seiskalle menossa ja koiruus oli jo yli 13. ;)

        Mutta mutta, sano vaikka, että koirasta olisi seuraa kaikille, äidille ja isällekin lenkkiseuraksi. Koira vaatii vähintään 3 kertaa päivässä ulkoilua, pentuna vielä huomattavasti enemmän. Lupaa osallistua koiran kasvattamiseen (ja osallistu myös), siinähän olisi nuoren ihmisen hyvä opetella vastuunkantoa.

        Onnea vaan!


    • Apua_sinulle

      Kerro vanhemmillesi koiran tuomia iloja, ja hyviä muistoja entisen koirasi kanssa, kerro syyt miksi haluaisit koiran, ja sano että se olisi kelpokaveri myös vanhemmillesi! Sano myös niitä muitakin asioita, mitkä auttavat kääntämään heidän päänsä edes vähän... (joista vanhempasi tietysti pitävät) mm.
      "Se olisi oiva jalkojen putsaaja"
      "Se voisi vaikuttaa kouluarvosanoihini"
      "En olisi ikinä yksin"
      "Saisin sen avulla uusia ystäviä"
      "Koira yhdistää monia ihmisiä"
      "Se auttaisi/lohduttaisi minua kun olisin surullinen"
      "Se olisi iloine aina meidät nähdessään, meidän kotiinpaluumme olisi sille kuin jouluaatto"
      "Se auttaisi minua liikkumaan, ja olemaan ulkona" (vitsillä ymym...

    • ymmärrän

      Ymmärrän kyllä vanhempiasu jos eivät koiraa nyt halua. Koiran kuolema kuitenkin on rankkaa ja kun siitä vielä on vasta 3kk mennyt kun koira jouduttu lopettamaan. Sanon että anna vanhemmillesi aikaa. Kysele parin kuukauden päästä ja kerro miksi haluat koiran. Perustele ja kerro tarkasti sen tuomia iloja :)

      • Koira ihminen

        Niin no siis joku sano et on outoo lopettaa koira vanhuuden vuoksi, mutta siis siks ku se oli niin vanha nii ei enää päässy lattialta ylös ilman apua ja kompastui eikä ruoka maistunut. Ei se olisi nayttinut jos ei oltas lopetettu nyt sillä ei oo ainakaa kipuja. Ja siis se koira tuli silloin kun synnyin ja tiedän että sitä pitää ulkoilluttaa paljon koska tein sen yleensä itse. Se oli rankkaa mut mun elämä on paljon vaikeempaa ilman koiraa. Mä en oo onnellinen ja ny siit on kulunu 4 kk ja toivon saavani koiran nii olisin taas mä ja ilosempi.


    • ofopfwe

      Aloitat nälkälakon niin johan tepsii....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe