Venäläisiä---virolaisia kuskeja ottavat.Kuskit valittavat palkoistaan,,ensin luvataan taulukon mukaiset palkat,,,,mutta mutta sitten jos saat 10ekeä käteen ,,niin hyvä on.Suomi pojat kiertävät tämän kaukaa,,maine senkun leviää,kuten taffitkin...
DOLICAP
20
4480
Vastaukset
- RahtiZepi
Ei muuta kun hommiin vaan. Jos kerran sovitaan työehtosopimuksen mukaisesta palkasta, niin paukuttelee pari vuotta kunnolla ylitöitä ensin ja katsotaan puuttuvat palkat sen jälkeen. Loppuu äkkiä se kusettaminen ;)
- AKT:rulettaapi
Niin, itketään sitten lastentarha opettajalle niin.
- Joku sentään uskaltaa
Onneksi on olemassa taho joka voi puuttia asiaan ku kuljettajaressukoilla ei ole uskallusta vaatia itsellee LAIN MÄÄRÄÄMÄÄ PALKKAA. Onneksi on olemassa keino jolla kusettavat firmat saadaan ruotuun. Harmi vaan että pelkurit eivät uskalla laittaa työnantajaansa vastuuseen lainrikkomisesta. Autoala on tunnetusti sellainen että kuskit vaan ajaa mutta palkasta ja sen laillisuudesta ei ole niin väliä.
- Dolicap
Tässä vastaus asiaan....
http://www.esaimaa.fi/Online/2016/02/14/Lappeenrannassa toimivaa kuljetusyhtiötä syytetään räikeästä alipalkkauksesta — viipurilaiskuljettajat vaativat 700 000 euron saatavia/2016120304251/4 - Kulj_yrittäjä
Minä maksan kuljettajille taulukkopalkan, joka lukee isolla työsopimuksessakin joka kuljettajalla. Tämän taulukkopalkan sovin aina pääluottamusmiehemme kanssa ja teemme joka puolivuotiskaudelle oman palkkataulukon, jonka mukaan kuljettajamme saavat oikean ja heille kuuluvan taulukkopalkan. Sopimuksen tekoa helpottaa suuresti se, että omistamani kuljetusliikkeemme pääluottamusmies on oma poikani, joka toimii myös ajojärjestelijänä. Tällä hetkellä taulukkopalkka on meillä 8 euroa ja 92 senttiä läpi tunnin.
- kus.yrittaja
Minä maksan paremmin:tasan kymmenen euroa tunnilta mutta vain työajalta. Jos pitää puoli tuntia taukoa niin siltä tunnilta saa vain 5e ja jos alkavan puolentunnin työt jää alle 20:n minuutin niin sitä ei huomioida. Eli 8h19min on 8h, 8h22min on 8,5h. Hyvä sopimus, kaikki voittaa tässä. Joskus vähennän tunteja jos sovittu kuljetushinta on niin huono että ei riitä kaikkiin kuluihin, siis otan ensin oman palkan, sitten kaluston menot ja loppu jaetaan työntekijöille.
- Kapitalistiriistäjä
kus.yrittaja kirjoitti:
Minä maksan paremmin:tasan kymmenen euroa tunnilta mutta vain työajalta. Jos pitää puoli tuntia taukoa niin siltä tunnilta saa vain 5e ja jos alkavan puolentunnin työt jää alle 20:n minuutin niin sitä ei huomioida. Eli 8h19min on 8h, 8h22min on 8,5h. Hyvä sopimus, kaikki voittaa tässä. Joskus vähennän tunteja jos sovittu kuljetushinta on niin huono että ei riitä kaikkiin kuluihin, siis otan ensin oman palkan, sitten kaluston menot ja loppu jaetaan työntekijöille.
Minä maksan kuskille vitosen tunnilta ja annan lopputilin, jolleis hamppi tuo perjantaisin konjakkipulloa ja muijaansa/tyttöystäväänsä nussittavaksi minulle. Hienosti toimii ja minä pysyn mukavasti konussa ja nuoressa pimpissä ja pyllyreiässä.
- kyllä.maistuu
Minä maksan tuon vitosen mieluummin sille muijalle/tyttöyställe. Kuskille saa riittää kun saa ajaa kerrankin uudehkolla autolla.
- VironpoikaRakvere
Hahaa... Viron poika ei tule enää teidän kusetusrinkiin. Virossa tienaa paremmin ,varsinkin jos ajaa Kalottiin eli Pohjois-Norjaan tai Ruotsiin tai sitten keski-eurooppaan ja Espanjaan. Te luulette olevanne ovelia,mutta kaivatte omaa hautaanne. Sana kiirii ja kohta,ette kuskia saa.Pilattu maine on kyllä mahdotonta korjata. Sikoja koko sakki Toivottavasti saatte orgioissanne sellaisen viiruksen,että maadutte alimpaan helvettiin.Voin tulla sanomaan heipat teille sankareille Terhokotiin.Se on se viimeinen pysähdys ennen kuin kaikki loppuu(teidän kohdalla)
- halbakuski
Erikoiskuljetus oli jumissa ojan pohjalla, onko sama firma?
- Huijarifirma_Dolicap
Nyt näkyy kyseinen Dolicap olevan protestilistalla. Liekö polttoainelasku maksamatta (joku venäläinen firma, öljy-yhtiö nimestä päätellen).
- NäitäOnNähtyJoLiikaa
En tunne koko firmaa joten avasin firman nettisivut. Siellä oli kuvasarja firman 10-vuotisjuhlista. Riehakasta menoa jopa vähäpukeiset tanssitytöt tanssivat pöydillä.Heti tuli sellainen Irwin Goodman meininki mieleen koko firmasta. (Kaikki kunnioitus kuitenkin Antti Hammarbergille) Irwin oli kuitenkin vain tuote. Firma perustettu vuonna 2000. Kasvanut nopeasti kuin pullataikina. Vain uutta kalustoa.
Kun menestys alkaa maistua niin se myös näytetään isoina kemuina uusina autoina jne...Nousee kusi niin sanotusti hattuun.Talousmiehet sanovat sitä talouskuplaksi joka sitten ennemmin tai myöhemmin puhkeaa. Ja näitähän Suomenmaassa riittää varsinkin kuljetusalalla. Rinta rottingilla,autot täynnä tingeltangelia ja karjarautaa kun valuutta loppuu ja tuki pankeilta niin POKS..... ja se oli siinä.Yrittäjää ei näy enää tämän jälkeen missään.He hukkuvat kuin sukat pesukoneessa. - TylyMika
Kyseisen yrittäjän kannattaisi muistaa vanha sanonta: Työnantaja on maksavinaan palkkaa. Kuljettaja on tekevinään töitä. Näin on kirjoittamaton laki. Jos maksat asiallisen palkan niin työntekijäkin on valmis tekemään työnsä huolella ja siten firma tekee tulosta ja kalusto pysyy ehjänä. Halpiskuljettajat pilaavat firman maineen ja rikkovat autot "ihan tahallaan". Autot saa kuntoon rahalla,mutta firman maineen palauttaminen onkin sitten hankalampi juttu.Luottamuksen palauttaminen asiakkaille on todella vaikeaa.Siinä ei tanssitytöt paljon auta eikä reteä meininki.
- Yrittäjä3polvessa
Näin on ja eiköhän tuo kaupankäynti Venäjän kanssa on nykypäivänä muutenkin riskaabelia hommaa. Tuoreessa muistissa on kuljetusjätti Pynnönen joka sai jättisopimuksen autonosien tuonnista VAZIN (LADAN) tehtailta 1990-luvulla Uuteenkaupunkiin. Rekat ajoivat yötäpäivää.Euro-Lada ei käynyt kaupaksi ja kuljetusyrittäjä ei saanut rahojaan VAZ:in tehtaalta. Konkurssihan siitä seurasi. Samoin kävi toiselle kuljetusalan jätille Niiniviralle ja taas tuo rakas naapurimme oli osallisena.Voi olla ,että jos asiakas (raakapuun myyjä) on Venäjältä niin firman juhlat pitää olla prameat Vodkat ja tanssitytöt pitää olla kemuissa jos kauppaa meinaa tehdä.Muutenhan sellainen meno ei ole muodissa kun kuljetussopimuksia neuvotellaan nyky-Suomessa. Ne on hyvinkin tylsiä ja uuvuttavia tapaamisia nykyään.
Tiedän kokemuksesta. - Käkriäinen
Jos firman päätehtävä on ajaa raakapuuta Venäjältä Suomeen niin mielestäni ainoa oikea kuljettaja tuohon tehtävään on venäjän kansalainen. Hän tuntee kaikki paikallisten viranomaisten metkut ja kiukuttelut. Hän osaa asioida miliisin kanssa ja ennen kaikkea on se yhteinen kieli eli venäjä. Tullihommatkin hoituu ongelmitta kun toinen ymmärtää mitä toinen sanoo.Haluaako edes kukaan suomalainen lähteä tuonne rajan taakse nykyään rekalla??? Tuskin haluaa. On se niin turvatonta,olet täysin omillasi kun rajan ylität. Mielestäni kansalaisuudesta riippumatta pitää maksaa samaa työehtosopimuksen mukaista palkkaa kaikille. Kyllähän se niin on ,että jos kuljetusyrittäjä haluaa minimoida riskit työssään niin autot on hajautettu eri tehtäviin.Osa ajaa raakapuuta,osa on elintarvikejakelussa,osa pakettijakelussa jne.
Pankkitermeillä sanoen : Riski kannattaa hajauttaa. Yhden kortin varassa pelaaminen on aina tietoinen riskinotto.Varsinkin jos kyseessä on Venäjä ja sen epävakaa talous. - Venäläinenruletti
Muutamia vuosia sitten YLE esitti dokumentin hollantilaisesta rekkakuskista joka ajoi Venäjälle. Hän oli lähtenyt pakastekuorma kyydissä uuden peräkärryn kanssa rajan yli.Paikallinen mafia-heppu himoitsi juuri sellaista kärryä. Tulli ilmeisesti ilmoitti hänen miehilleen,että nyt löytyi juuri sellainen unelma perävaunu. Mies hävisi,satelliitti signaali päättyi suolle. Auto löytyi myöhemmin muualta.Ystävät lähtivät etsimään kaveriaan.Sieltä suoltahan se kaveri löytyi ammuttuna. Sitten tälläkin sivustolla ihmetellään miksi palkataan venäläisiä kuljettajia. Kuka suomalainen oikeasti haluaa lähteä rajan taakse kysyn vaan??? Oli ihan eri asia ajaa Neuvostoliiton aikaan,silloin jos et tullut perille määräaikaan niin kyllä sinut etsittiin.Se nyt vaan oli sitä kultaista 1960-80 lukua.
- Anonyymi
oli sweitsiläinen kuski reto
- RalfGoDuuni
Olemme onnellisten tähtien alla tuo yksi turkulainen "ei kommentoi" Olen siitä hyvin hyvin iloinen. En tiedä mitään asiasta joka koskee ammattimaista liikennettä Venäjän suuntaan. Turha tässä on jotain kuljetusyritystä mollata. Laajennetaan keskustelua. Onko suomalaisen rekkakuskin turvallista ja mukavaa ajella Venäjällä????? Pitääkö pelätä jotain???? Onko epärehellisiä miliisejä?? Maantierosvoja?????
Nämä kaikki ovat asioita joista ei Suomessa puhuta. KERTOKAA NYT IHMEESSÄ JOTKA TYÖKSENNE SINNE RAJAN TAAKSE AJATTE MITEN ON ASIAN LAITA?
Ajolinja-lehtikin kirjoittaa mieluummin Intian ammattiliikenteestä kuin rajanaapurin asioista.Miksiköhän? - Anonyymi
Konkurssi....
- Anonyymi
Ja se on ihan oikein, vihdoin ja viimeinkin. Isot yläfemmat kaikkien rehellisten ihmisten puolesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä882871Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991666Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021364Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381027Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329864Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845