Laitoin oheisen vietin neurologiaosiolle joss keskusteltii punkin pureman aiheuttamista neurologisista sairauksista kuten borioloosista.
Aiheeseen liittyvä kysymys. Mikä ötökkä. Omalla kohdalla punkin kuvien http://kuvaton.com/u/yMS perusteella kyse ei ole punkista.
Kaksi kolme päivää sitten huomasin olkavarren etuosassa lähellä kainaloa kuin mustan ärtyneen luomen, jonka ympäristön iho oli tulehtunut punaiseksi noin 1 cm ympyrällä.
Oletin kyseessä olevan pieni (roikku-) luomi jota mahdollisesti suihkussa olin raapinut ja siitä ärtynyt. Ihmettelin kyllä koska muistakseni minulla ei ollut luomea tuossa kohdassa. Sitä oli hieman hankala nähdä kunnolla ja koetin ottaa siitä kiinni ja hieman kynnellä kokeilla reunasta (testatakseni onko se luomi vai ötökkä), mutta mitään ei tapahtunut.
Laitoin siihen kuitenkin antiseptistä liuosta muutamia kertoja ja vaikutti kuin puniutus olisi hieman lieventynyt, kuitenkana poitumatta. Siinä se pysyi tiukasti kiinni pukeutumisista, suihkussa käynneistä ja kahdesta nukutusta yöstä huolimatta.
Tänään sitten kuitenkin nappasin siitä tiukemmin kynsillä kiinni ja havaitsikin sen olevan jokin pieni koko-musta ötökkä. Purema-alue on hieman tulehtunut edelleen, mutta ei mitään muita oireita, kutinaa ymv. tai borreliosistyyppisiä kipuja.
Ylhäältä katsoen ellipsin muotoinen, kolmisen mm pitkä, "meduim" litteä ja sen lyhyitä mustia jalkoja ja kuonokarvoja tuskin erottaa. Laitoin sen purkkiin ja edelleen elävä, liikkuu todella vähän.
Mikähän ötökkä se voisi olla ja onko aihetta käydä lääkärissä varmuden vuoksi? Olen jatkanut antiseptisen liuoksen käyttöä puremakohdassa.
Luultavasti se on täkkiä ulkona ravistellessa tarttunut oven viressä olevasta kukkapensaasta täkkiin-pussilakanaan ja siitä iholle. Kuin sattumalta juuri peiton pääpuoli on aina ravistellessa kukkapensaan puolella johtuen tavasta ottaa peitto matkaan ravistettavaksi, eli sopisi puremakohtaan.
Punkin purema ja sairaudet ym.
pieni musta ötökkä
0
147
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2001546
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?58961Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140954- 85902
- 53826
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t264738Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10730Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä338681Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58674Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol74666