Oletko trendikäs tänä kesänä?

Rimmir tänään

Onko sinullakin sukat ja sandaalit jalassa samanaikaisest? Voi käyttää jopa tennissukkia sandaaleissa ja on muodin mukainen, eikö olekin kerrassaan ihanaa kun muotimaailmakin tämän hienouden vihdoin omaksunut.

21

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on se rentikästä

      Trendikäs???

      Heikkoa on, jos tuon takia ei ole voinut pitää sukkia jalassaan.
      Pitääkö palelluttaa päänsä, jos uusi "trendi" ei hyväksy pipoa talvella?
      Itselläni jalat siinä kunnossa, että kesälläkin villasukat ja croksit.
      Ei vielä ole kukaan tullut sormella osoittelemaan ja irvailemaan siitä, että tuo ei ole maailman muotimallin mukaista.

      Ja eiköhän tuolle trendi-sanallekin ole olemassa ihan suomenkielinenkin vastine?
      Vai kuulostaako se hienommalta ja antaa sivistyneemmän vaikutuksen?

      Eikö ollutkin kylttyrellin ja trendikkään tuntuinen lausunto?
      Eikä sitten millään pahalla!

      • kun tiedät

        Kerrotko vielä sen suomenkielisen vastineen sanalle trendi.


      • .....
        kun tiedät kirjoitti:

        Kerrotko vielä sen suomenkielisen vastineen sanalle trendi.

        Muoti - mudikas, kertoo pieni sanakirja.


      • kaikki sen tuntee
        ..... kirjoitti:

        Muoti - mudikas, kertoo pieni sanakirja.

        Minun sanakirjassani lukee: trend=suunta, suuntaus, tendenssi.

        Tietty tuo tendenssi nyt aiheuttaa sitten päänvaivaa suomalaiselle. Siitä sanakirjani sanoo: tendenssi = pyrkimys, tarkoitus, tarkoituksellisuus.

        Trendi on ihan käyttökelpoinen, lyhyt ja ytimekäs sana.


      • .....
        kaikki sen tuntee kirjoitti:

        Minun sanakirjassani lukee: trend=suunta, suuntaus, tendenssi.

        Tietty tuo tendenssi nyt aiheuttaa sitten päänvaivaa suomalaiselle. Siitä sanakirjani sanoo: tendenssi = pyrkimys, tarkoitus, tarkoituksellisuus.

        Trendi on ihan käyttökelpoinen, lyhyt ja ytimekäs sana.

        Netin Pienehkössä sanakirjassa:

        trendi kehityssuunta, muutoksen suunta; muoti


      • kun tiedät kirjoitti:

        Kerrotko vielä sen suomenkielisen vastineen sanalle trendi.

        "kun tiedät"

        Trendin oikea Suomennos on virtaus.
        Lienee liittyy kutemaan nouseviin lauma-eläimiin.
        Jotka kuolevat, kun virtauksensa ehtyy.
        Suomen-Suomalainen ei sana-kirjaa tarvitse koskaan Suomen-kielessä.

        H.


    • Vanhapieru

      Aina olen pitänyt sukkia sandaalien kanssa. Paitsi hiekkarannalla mutta ne onkin varvastossut, joilla hiekassa kuljen, Niin ettei niiden kanssa voisikaan tavallisia sukkia käyttää vaan varvassukkia. Mun ei tarvi nykymuodista piitata. Olen muodin edelläkävijä, nääs.

      • aaltopahvi

        Olen monesti nähnyt aasialaisnaisilla valkoiset sukat varvastossujen kanssa. Tiedä en, että onko siihen varvasväliin tehty saumaus.


      • ----
        aaltopahvi kirjoitti:

        Olen monesti nähnyt aasialaisnaisilla valkoiset sukat varvastossujen kanssa. Tiedä en, että onko siihen varvasväliin tehty saumaus.

        On tehty.


      • aaltopahvi
        ---- kirjoitti:

        On tehty.

        ok


    • ent siivoojaparka

      Se nyt riippuu ihan tilanteesta ja minkälaiset sandaalit. En minä koskaan ole mitään trendiä ajatellut sen suhteen.

      Työsandaaleissa minulla oli aina sukat, koska muuten jalat olisivat pieksäytyneet rikki kokonaisen päivän kävelemisestä. Myös, jos aion käväistä kyläilemässä jonkun luona ja ottaa kengät jalasta sisälle mennessä, niin minusta on jotenkin sikamaista mennä paljailla hikisillä jaloilla toisen puhtaille lattioille. Silloin sukat.

      Jos käväisen vain pikku lenkin kaupungilla ja on lämmin, niin hyvin menee ilman sukkiakin.

    • Ulkomailla = ns. etelässä suomalaiset tuntee siitä että he käyttävät sukkia sandaaleissaan. Ei niitä muut kansallisuudet ole suuremmin käyttäneet. Havaintoni kuulunee sarjaan "empiiriset tutkimukset".

      Siis: ollaan kerrankin "muodin" edelläkävelijöitä. Nykykielellä Trendikkäitä. Näyttää hyvältä - tai ainakin tuntuu? Ei tule rakkoja varpaisiin ja kantapäihin, olletikin kun me vielä ollaan kovia kävelijöitä, kävellään joka paikkaan mihin muut menee bussilla tai taksilla...

      Ja muiden maiden kansalaiset tulee korvat luimussa perässä. Vai?

      Sukat sandaaleihin ja häntä pystyyn, ehkä nenäkin. Ollaan Ylväitä Suomalaisia!

    • Amerikassa oli muotia kumisaappaat.

      Itse käytän mökillä crokseja, joita vielä joku vuosi ylenkatsoin. Nilkkakumpparit ovat jalassani kun tehdään töitä pihapiirissä ja mustat pitkävartiset nokialaiset kun mennään järveen kaisloja leikkaamaan tai ongelle. Nilkkakumppareihin on laitettava villasukat muuten kuumuus tekee nilkkoihin hiertymiä. Crokseilla uin ja tallarit laitan jalkaan kun lähden kirkolle.

      Varvassandaalit hiertävät varpaita. Ostin Chinatownista varvassandaalit isolla kirkolla menetteli, mutta epäkäytännölliset täällä luonnonhelmassa.

      Siinäpä minun trendini tälle kesälle.

      • .mollamaija

        Kysyttävä on kun en tiedä mitkä ovat "tallarit"?
        .


    • määä itte

      Aina olen pukeutunut kuten itse haluan. Esim. jalkineiden pitää olla ennen kaikkea mukavat jalassa. Muodista viis veisaan.

    • L - L

      Kukin pitäköön sellaista yhdistelmää kuin haluaa!
      Millä tahansa perusteella.

      Loma-asunnollamme kantaväestö kulkee poikkeuksetta sandaaleissa sukitta.
      Kumpi lienee kätevämpää. Pestä sukkia vai sandaaleja?
      Suurin osa heidän käyttämistään sandaaleista on kevyttä halpismallia jotka voi tietysti heittää surutta pois.

      Sisäsandaalini ovat viimepäivien mallia (=loppuun kuluneita) joita pidän paljaissa jaloissa.

      Ainoa tilanne jossa kanssaihmisen sukattomuus häiritsee on se, kun lentsikassa sukaton tyyppi käy pitkälleen paljaat, paskaiset jalat käytävän suuntaan töröttäen.
      Kerran olen nähnyt lentoemon puuttuneen asiaan.

    • Millos tää Lenita-juttu oli viimeksi?
      Varsinainen purkauksien aihe 60 palstalle.
      Heh, heh...

      Sukat ja kengät ovat ostamisen-arvoisia, jos on vielä omat jalat tallella.
      Muihin jalkoihin ne voi maalata.
      Minä laitan sukat ja kengät aina samaan aikaan.
      Haluan näyttää kaikille että minulla on lämpimät varpaat.

      Aloitus on masentava kopio vanhusten mini-hameista.

      H.

    • äitemuori*

      Muotimaailmakin omaksunut, no jestas. Tennissukat oliki vuosia pannaanjulistettujen listalla, kiitos tämän muotityyliasiantuntijan kommennttejen.
      Tennissukkii mul ei ole, mut muit on ja surutta laitan jalkani kenkii mitkä sattuu oleen siin eteises, olkoo sit vaik sandaalit. Mä oon jääny aikalailla pihalle näistä muotimaailman uutuuksista. Kun se sekakäyttö on nyt niin in. On huivii kaulalla ja rättii vyötäröllä ja kaikki eri värisii.:)))), ei pysy peräs.

      Semmottiset loppunkuluneet pehmeet sandaalit on hyvät, ei tuu hiertymiä. Son kesähelteellä paha, eikä joku laastarilappu auta. Yks naapuri neuvo et pidä märkii villasukkia jalassas ja tunge jalkas uusiin kenkiin, niin pehmenevät. Voi pätee oikeeseen nahkakenkään. En o testannu.

      On siinäki vaivansa kun varpaankynnet lakkaa, et on siistin näköset. Sukat jalas ei näy millases kunnos on varpaat. Hyvä trendi.

    • Ei, olen pahasti jäljessä muodista. Trendi ja trendikäs ovat ihan hyviä sanoja ja niitä korvaavat suomenkieliset sanat tuntuvat ja kuulostavat keinotekoisilta ja kömpelöiltä.

      Kieltäydyn vielä ainakin toistaiseksi pitämästä sukkia sandaalien kaa ja crockseja en omista myöskään. Nahkasandaalit ja hoidetut varpaat ovat kesäisen oloisia, kumpparit oikein sopivat pusikossa ja aamukasteisessa metsikossa ja muuten sitten tennarit ja sukat. Kaupunkiin voisikin laittaa sitten vaikka soreat korkosandaalit tai sandaletit, mutta kun noi nilkat meinaa kipeytyä kotkotuksista...bah.

      • lääkärinainen

        Kyllä olisivat jalat palelleet vuosien mittaan, jos en olisi pitänyt työsandaaleissani sukkia.


      • partasienivalssaaja

        Minusta olisi toisten ihmisten huomioonottamista pitää aina muiden läsnäollessa sukkia.
        Minusta on kuvottavaa nähdä toisten varpaita, kellä on minkäkinlaisia.
        Joillakin jopa kynsisieniset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      229
      2021
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      77
      1770
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1516
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      106
      1209
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1130
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1085
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1015
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe