Mitä kalaa syöt mieluummin. kuhaa haukea vai muikkua Oulujärvestä? Miten laitat ruuaksi petokalan Hauen?
Kalastus
17
455
Vastaukset
- civic 90 hv
tässäpä pari vinkkiä toispaikkaselle.ensin täytyy saalistaa kymmenkunta hauen lotkua.ei kannata perata,riittää kunhan kuivattaa auringossa tai uunin päällää.sitten niistä tehdään kunnon roihu jonka lämmössä voi sitten halstaroida kuhafilettä ja kiehauttaa muikusta perinteisen rantakalan ,johon täällä paltamossa ei panna muuta kuin vettä ja jokunen muikku lillumaan.ehkä suolaa muutama rae ,jos sattuu saamaan naapurilta lainaan.muikut ja kuhat kannatta ostaa jaalangan eepiltä kajaanin torilta,muuten saatat joutua ylivoimaisen urakan eteen,jos on itse tarkoitus kalalle mennä.tuntuvat nuo saaliit ammattilaisillakin heikoksi jääneen tänä kesänä.
- Toispaikkanen
Arvasin ,ettei asiallista vastausta Paltamon korkeudella saa.Kerronpa kuitenkin.Parasta kalaherkkua on haukipihvit.niita voi maustaa tarpeen mukaan ja keipaa herroille ja narreillex
- ehdoton ykkönen
Ehottomasti kuhaa, se on kaikista paras joskin kohta harvinainen oulujärvessä.
- Yliarvostettu Kuha
Kuha on täysin yliarvostettu kala! Ahvenfile pannulla paistettuna pesee kuhan mennen tullen.Haukikin on parempaa kuin kuha! Jostain ihmeen syystä hehkutetaan aina kuhan puolesta,onhan se ihan syötävää mutta mautonta ja rakenne turhan höttöä.
- onkkelstuuga
Ahven ja muikku, pannulla tai savustettuna. Hauki on mauton ja vaatii jos mitä lisukkeita. Kuha ei ole kalaa kummempi, syön jos ei ole muuta.
- Toispuoleinen
Haukea en syö. Paras kala on ahven, voissa paistettuna. Muikut myös. Kuha ei maistu millekään.
- kalalle haluava
Missä on paltamon paras kalavesi?
- paranee hakkaamalla
kalalle haluava kirjoitti:
Missä on paltamon paras kalavesi?
PALTAMON KALAVESI! paras ? tarviiko muuta olla kun laitat matowaltosen koukkuun ja avaat ikkunan katot välillä nykiikö nykäsen morsian KAUNIS vakan kansi...
- niijuujoo
paranee hakkaamalla kirjoitti:
PALTAMON KALAVESI! paras ? tarviiko muuta olla kun laitat matowaltosen koukkuun ja avaat ikkunan katot välillä nykiikö nykäsen morsian KAUNIS vakan kansi...
Aivan naurettavia kommentteja.
- Matoa koukku
Syottia laitta.
http://www.youtube.com/watch?v=tWYpNAM0tBo - kiiski1
On tullut syötyä ahventa, särkeä, haukea, kuhaa, taimenta, kirjolohea, madeesta en ole ihan varma, säynettäkin on tullu syötyä. Metsästä löytyy sitten kaikkee kivaa, mustikkaa, puolukkaa, variksenmarjaa, lakkaa(hillaa, suomuurainta), vattua, teertä, jänistä, majavaa, metsoa, pyytä, hirveä, poroa, telkkiä, henäreitä, taveja... Nuo ainakin tulee mieleen nyt äkkiseltään. Vähän meni metän puolelle. Kiiskee en ole syönyt.
- Kiiski1
Niin ja ihan unohtu muikku. Kaikki on hyvää, riippuu kokista.
- Kalat1
Huva syotä kala.
http://www.youtube.com/watch?v=tWYpNAM0tBo - Ettei unohdu
Parasta on voimalan alta salakalastettu alimittainen taimen.
- kalaukkos
Ei tammukoilla ole alamittaa.Ne erottaa punaisista pilkuista.Mm.varisjoesta saa niiyä hyvin ja kongasjoesta harria.peltoperho on hyvä.kerran tuli 30 tammukkaa samalla reisula.
- Vastarannan kiiski
Tammukka on järvitaimenen puroissa ja pikkujoissa elävä muoto. Alamitta siis sama, kuin järvitaimenella, 60 cm. Montako noin suurta tammukkaa on tullut ongittua? ;)
- Hyi hemmetti
Kala on pahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185161- 472809
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302468Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221770- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231324Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101268- 961197