Tietokoneen emolevyn mukana tulleessa CD levyllä on emolevyn ajurit, mutta ajurit suositellaan ladattavan emolevyn valmistajan sivuilta, jolloin saa uusimman ajurin, kun CD levyllä olevat ajurit, joista on uudemmat päivitys versiot valmistajan sivuilla.
Emolevyn ajurit joutuu asentamaan uudelleen, jos vaikka tietokoneen kiintolevy hajoaa ja tilalle vaihdetaan uusi kiintolevy.
http://www.asus.com/fi/Motherboards/H87MPRO/HelpDesk_Download/
Eli ladataanko kaikki emolevyn päävalikon ajurit tietokoneelle ja niistä se uusin saatavilla oleva päivitys siitä ajurien päivitys luettelosta?
Ilmeisesti päävalikon kaikki emolevyn 12 ajurit ovat tarpeellisia ladata tietokoneelle, vai onko mitään tarpeetonta?
Emolevyn päivitykset
8
2616
Vastaukset
- Ajurien päivitykset
Lisäys edelliseen....
Entä jos on erillinen näytönohjain, jolla on omat ajurit, niin onko välttämätöntä asentaa VGA ajureita? - jo on taas
Mitä helvettiä? Tule jo tälle vuosituhannelle sieltä ajureita asentelemasta, höh. Mitään ei tarvitse asentaa 99.99999999999 % tapauksia. Käyttis kyllä asentaa ajurit.
- Juuboman
Siis ei tarvitse, no sehän on sitten harvinaisen yksinkertaista.
Jos kerran mitään ajureita ei tarvi asennella, niin täytyy vähän ihmetellä, että minkä ihmeen takia tietokoneliikkeet sitten lähettää jokun ulkoisen näytönohjaimen mukana cd levyn, jossa on laitteen ajurit, koska tietokone tunnistaa laitteen automaattisesti ja käyttis asentaa ajurit automaattisesti.
Sehän saa alottelijat luulemaan, että ne ajurit pitää asentaa ja yleensä ajurit on vielä vanhentuneet, kun uudempia on sen jälkeen kehitetty. - fdsafdsa
Juuboman kirjoitti:
Jos kerran mitään ajureita ei tarvi asennella, niin täytyy vähän ihmetellä, että minkä ihmeen takia tietokoneliikkeet sitten lähettää jokun ulkoisen näytönohjaimen mukana cd levyn, jossa on laitteen ajurit, koska tietokone tunnistaa laitteen automaattisesti ja käyttis asentaa ajurit automaattisesti.
Sehän saa alottelijat luulemaan, että ne ajurit pitää asentaa ja yleensä ajurit on vielä vanhentuneet, kun uudempia on sen jälkeen kehitetty.Kyllä minä ainakin olen joutunut asentamaan Windows 7:aan ajurit itse. Automaattisesti voi asentua jotkin geneeriset ajurit ja hyvällä tuurilla oikeatkin, mutta kun tekee itse, tietää mitä saa.
Nuo mainitsemasi 12 sinistä kohtaa eivät ole kaikki ajureita. Esimerkiksi ensimmäinen on vain lista muistikammoista, jotka on testattu varmuudella toimiviksi tuon emolevyn kanssa.
Hotfixit voi toistaiseksi jättää myöhemmiksi.
BIOS ja BIOS-utilities ovat myös jotain mitä et tarvitse, jos kone toimii hyvin.
Aloita piirisarjan ajureilla: Intel Chipset Driver V9.4.0.1016 for Windows
Äänikortin ajuri kannattaa myös asentaa, elleivät äänet toimi ilman sitäkin: Realtek Audio Driver V6.0.1.6782 for Windows
VGA-ajuria et tarvitse täältä, ellet käytä prosessoriin integroitua näytönohjainta (IGP)
Verkkokortin ajurit voit asentaa jos netti ei toimi ilman: Realtek LAN Driver
Tästä USB3 ajuri, ellei USB toimi nopeassa tilassa (jos sinulla edes on USB3-laitteita) Intel USB3.0 Controller Driver V2.5.0.19
Jos koneesi kovalevy toimivat hyvin, sinun lienee turha asentaa tätä: Marvell SATA 6G Driver V1.2.0.1039
Jos näiden jälkeen järjestelmähallintaan jää keltaisia kolmioita kertomaan puuttuvista ajureista, niin kysy lisää. - 0u9yugdiwq
fdsafdsa kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olen joutunut asentamaan Windows 7:aan ajurit itse. Automaattisesti voi asentua jotkin geneeriset ajurit ja hyvällä tuurilla oikeatkin, mutta kun tekee itse, tietää mitä saa.
Nuo mainitsemasi 12 sinistä kohtaa eivät ole kaikki ajureita. Esimerkiksi ensimmäinen on vain lista muistikammoista, jotka on testattu varmuudella toimiviksi tuon emolevyn kanssa.
Hotfixit voi toistaiseksi jättää myöhemmiksi.
BIOS ja BIOS-utilities ovat myös jotain mitä et tarvitse, jos kone toimii hyvin.
Aloita piirisarjan ajureilla: Intel Chipset Driver V9.4.0.1016 for Windows
Äänikortin ajuri kannattaa myös asentaa, elleivät äänet toimi ilman sitäkin: Realtek Audio Driver V6.0.1.6782 for Windows
VGA-ajuria et tarvitse täältä, ellet käytä prosessoriin integroitua näytönohjainta (IGP)
Verkkokortin ajurit voit asentaa jos netti ei toimi ilman: Realtek LAN Driver
Tästä USB3 ajuri, ellei USB toimi nopeassa tilassa (jos sinulla edes on USB3-laitteita) Intel USB3.0 Controller Driver V2.5.0.19
Jos koneesi kovalevy toimivat hyvin, sinun lienee turha asentaa tätä: Marvell SATA 6G Driver V1.2.0.1039
Jos näiden jälkeen järjestelmähallintaan jää keltaisia kolmioita kertomaan puuttuvista ajureista, niin kysy lisää."Äänikortin ajuri kannattaa myös asentaa, elleivät äänet toimi"
Kannattaa asentaa joka tapauksessa, koska sitten koneelle saa äänikortin hallintasoftan. Tietysti jos ainoa säätö mitä tarvitsee ikinä tehdä on volyymin muutos, niin sitten ei tarvitse.
"Tästä USB3 ajuri"
Win 8/8.1 ei tarvitse asentaa USB3-ajuria. Enkä näe mitään järkevää syytä olla asentamatta USB3-ajuria vanhemmille käyttöjärjestelmille, yleensä USB2-laitteet (esim. ulkoiset kiintolevyt) toimivat vähän nopeammin USB3-porteissa.
"Jos koneesi kovalevy toimivat hyvin, sinun lienee turha asentaa tätä:"
Marvellin SATA-ajuria tuskin tarvitaan, mutta minusta Intel(R) Rapid Storage Technology Driver Software V12.8.0.1016 kannattaisi asentaa.
Lisäksi:
ASUS_AMDA00_ACPI for Windows 7 32/64bit & Windows 8 32/64bit & Windows 8.1 32/64bit.
Tuo on muistaakseni Asus AI Suiteen liittyvä juttu, jotain emolevyn sensoreita. Ei tarvitse asentaa, mutta laitehallintaan jää keltainen kolmio. Itse asiassa Windows update saattaa tyrkätä tuon automaattisesti koneelle. - Anonyymi
Tarviipas nekin asennella Windows updaten mukana ei tule uusimpia ollenkaan joten. Joku taitaa olla pikkasen asiasta väärässä 100% luepa lisää.
- Anonyymi
Juuboman kirjoitti:
Sehän saa alottelijat luulemaan, että ne ajurit pitää asentaa ja yleensä ajurit on vielä vanhentuneet, kun uudempia on sen jälkeen kehitetty.Windows update asenna ajureita auttomaattisesti ellet itse valitse niitä asennettavaksi ja en suosittele koska ei tule viimeisimpiä sitä kautta vaan vanhaa sontaa ajureina. Parhaiten saa kun lataa valmistan sivuilta erikseen joka ajurin tai käyttää ajurien päivitykseen liittyvää ohjelmistoo joka lataa ja asentaa viimeisimmät samalla kerralla muttei koskaan Windows updaten kautta niitä asennella kannata koska eivät ole ikinä se viimeisin versio ajureina voi olla vuosiakin vanhempi silloin Windows updaten kautta tuleva ajuri.
Lähinnä näyttiksen, verkkokortin, äänikortin, usb ajurit kannattaa asentaa koska ne on yleesä integroitu emolevylle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255