Hei.
Olen vaihtanut pääainetta yliopiston sisällä. Ensimmäisessä pääaineessani olen suorittanut kandin (alemman korkeakoulututkinnon). Nyt sain samaan yliopistoon uuden opiskelupaikan ja opinto-oikeuden uuteen kandi maisteri -tutkintoon.
Nykyinen tukikuukausien määränihän on 55, pohdin pääsenkö toisen pääaineen myötä 64 kuukauden piiriin. Kelan sivu tietää sanoa:
"Jos olet aiemmin suorittanut alemman korkeakoulututkinnon, pääset 64 tukikuukauden piiriin, kun:
...
-haet tukea toisen koulutusalan korkeakoulututkintoon
...
Jos olet suorittanut alemman korkeakoulututkinnon, ET pääse 64 tukikuukauden piiriin, kun sinut oli alun perin otettu suorittamaan alempaa ja ylempää korkeakoulututkintoa ja jatkat näiden tutkintojen suorittamista samalla koulutusalalla"
Osaisikohan joku fiksumpi sanoa miten tässä toimitaan, eli nouseeko tukikuukausieni määrä 55:stä 64:ään? Yliopiston opintotukilautakunnaltahan se tieto lopulta tulee kyllä.
Toisen tutkinnon tukikuukaudet
alanvaihtajaksi
1
337
Vastaukset
- 19+7
Niin kun tuossa sanotaan: asia riippuu siitä onko uusi opinto-oikeus samaa alaa kuin mistä oot suorittanut kandin.
Just tuon ratkaisevan tiedon oot viestistäs jättänyt pois, joten...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1042210En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222201- 482053
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2131462Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361382- 301376
- 951151
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201056- 261026