"Lähes aina joudutaan leikkaamaan"
Toivottavasti tieto leviää nyt nopeasti, itse en ainakaan tiennyt tuota.
http://www.talouselama.fi/uutiset/tassa on kotigrillaamisen yleinen vaara ss lahes aina joudutaan leikkaamaan/a2257727?b=u_tektal
Maissintähkän syöminen on koiralle hengenvaarallista
7
2128
Vastaukset
- kipale
Ei kai kukaan järjellinen maissintähkää koiralle anna. Siis TÄHKÄÄ. Tarkoitetaan ilmeisesti sitä kovaa mikä jää jäljelle kun syötävä osa on syöty (maissinjyviä voi antaa, mutta ei välttämättä sula sellaisinaan). Asia erikseen jos pääsee vaikka roskiksesta hakemaan. Täytyisi koiranomistajien olla tarkkana. Itsekin pyrin aina heti viemään roskat jos tulee heitettyä vaikka kananluita roskiin.
- Pro koirat
Olkoon kuinka järjetön tahansa, mutta toivottavasti sana kiirii ja edes yksi koira tuolta välttyy tuon uutisen ansiosta. Ja jos se vahinko tapahtuu, moniko osaa odottaa että todennäköisesti on leikkaus edessä? Moniko soittaisi heti ell:lle ja varmistaisi miten menetellä, ilman tuota uutista?
- en ollut kuullut
Pro koirat kirjoitti:
Olkoon kuinka järjetön tahansa, mutta toivottavasti sana kiirii ja edes yksi koira tuolta välttyy tuon uutisen ansiosta. Ja jos se vahinko tapahtuu, moniko osaa odottaa että todennäköisesti on leikkaus edessä? Moniko soittaisi heti ell:lle ja varmistaisi miten menetellä, ilman tuota uutista?
Samaa mieltä. Olen itse ladannut joitain viikkoja sitten puhelimeen univetin lemmikinensiapuoppaan, jossa huomasin olevan maissin, olin siis todella ihmeissäni, koska en ollut ikinä ennen edes kuullut em. asiasta.
Nyt herääkin kysymys, miksi minäkin olen yli 40-vuotta maailmaa katsellut ja koiria on ollut, nyt viides, enkä siis ikinä ennen ole kuullut tuollaisesta. Noh, ehkä siksi ettei me grillata maissia koskaan. - 12-8
en ollut kuullut kirjoitti:
Samaa mieltä. Olen itse ladannut joitain viikkoja sitten puhelimeen univetin lemmikinensiapuoppaan, jossa huomasin olevan maissin, olin siis todella ihmeissäni, koska en ollut ikinä ennen edes kuullut em. asiasta.
Nyt herääkin kysymys, miksi minäkin olen yli 40-vuotta maailmaa katsellut ja koiria on ollut, nyt viides, enkä siis ikinä ennen ole kuullut tuollaisesta. Noh, ehkä siksi ettei me grillata maissia koskaan.Eihän maissia missään mainitakaan vaarallisena kun sitä koirille yleisesti annetaankin ja kuuluu nappulan perus ainesosiin, vaikka ei sulakkaan niin hyvin kuin vehnä, kaura, yms. Joku voi heittää koiralleen vaikka kokonaisen syötävän maissin eikä pelkkää tähkää kun grillataan. Tai antaa tähkän vaan koiralle että sillä on jotain tekemistä ja koira sen syökin. Kaikkea voi sattua kun ei ajatella eikä tiedetä.
- en ollut kuullut
12-8 kirjoitti:
Eihän maissia missään mainitakaan vaarallisena kun sitä koirille yleisesti annetaankin ja kuuluu nappulan perus ainesosiin, vaikka ei sulakkaan niin hyvin kuin vehnä, kaura, yms. Joku voi heittää koiralleen vaikka kokonaisen syötävän maissin eikä pelkkää tähkää kun grillataan. Tai antaa tähkän vaan koiralle että sillä on jotain tekemistä ja koira sen syökin. Kaikkea voi sattua kun ei ajatella eikä tiedetä.
Siis en ole kuullut koskaan, että maissintähkästä aiheutuisi koiralle mitään. Sitä tarkoitin, mutta saa sitä toki pilkkua n*ssia jos tuntee tarvetta.
- Pro koirat
Alkuperäinen, informatiivisempi juttu, jossa myös muutakin hyvää tietoa ruokkimiseen liittyen:
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/grilliherkusta-kymmenia-leikkauksia-koirille-koirani-kuoli-maissintahkaan/1853917 - sdfsdf
Hyvä tietää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184631Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4982437Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1422001Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181909- 811586
- 1461505
- 121186
- 102984
- 124842
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40839