Lombardini / Nanni-Diesel vai Sole-Diesel?

kiesel

Hei,

Haeskelen noin 50-60 hp meridieseliä purkkariin. Lombardinien (mitsubishi) n.3600 vs n.2800rpm nimelliskierrosluku näyttäisi olevan aavistuksen verran korkeampi kuin muilla.

Speksien perusteella nuo kaikki vaikuttaa hyvin samanlaisilta.


Onko isoja eroja laadussa, jälleenmyyntiverkostossa, varaosien hinnoissa?

Kommentteja!

7

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiesel

      Onko jotain muita vaihtoehtoja näiden hintaluokassa?

      • Dieselmoottorin valinnassa maksimitehon kierrosluku on toisarvoinen kriteeri, purkkarissahan konetta ei huudateta , vaan "rouskutellaan" maltillisilla kierroksilla.
        Joissain tapauksissa jopa nopeammin kiertävät moottorit, mitoitettuna suuremmille rasituksille, ovat jopa kestävämpiä.
        Paras tai yleensä parhaana pidetty kriteeri kestävyyttä verrattaessa on viritysaste, eli mitä vähemmän tehoa kuutiotilavuutta kohden ja samoilla kierrosluvuilla.

        Noiden lisäksi englantilainen Beta (Kubota) voisi olla yksi vaihtoehto.


      • Puukenkäkone

        Kysy "hollantilaisia" Craftsman dieseleitä Tapimaresta, joka on Tapimerin tytäryhtiö. Ovat Mitsubishin/Hyundain koneeella. Speksit hyvin pitkälti Vetuksen vastaavat. Hinta on edullisempi.


    • kiesel

      Kiitos,

      Hyvää informaatiota!

      Täytyypä vilkaista myös tuo Beta.

      • kyselevä

        Laitatko Lombardinin perämoottoriksi?


      • Oikea osoite
        kyselevä kirjoitti:

        Laitatko Lombardinin perämoottoriksi?

        Kyllä kysely on perusteltua laittaa tälle palstalle.
        Moottoriveneily palstalla ei ole aikoihin keskusteltu mistään asiallisesta, joten sinne on turha osoittaa mitään kysymystä, täällä vielä toistaiseksi voi saada jopa asiallisen vastauksen.


    • Puukenkäkone

      Palstamoderaattorille terveisiä, että tämän palstan nimen voisi muuttaa esim "Venemoottorit" nimiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      133
      2616
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1514
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      137
      1357
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      353
      1288
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      108
      1198
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1085
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      13
      781
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      46
      779
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      749
    10. 55
      734
    Aihe