Minulla on kaksi 7,5 kk "vanhaa" kissasiskosta. Yritän pikkuhiljaa siirtyä
ruokinnasssa noihin ns. aikuisten ruokiin. Eli annan päivän kolmesta ateriasta yhden kokonaan
vielä pentujen märkäruokaa (Animonda Rafine)ja li-
säksi raksut ovat täysin pentutavaraa (Nutro, Rafine ja Whiskas). Raksut eivät kylläkään ole
missään vaiheessa olleet kova juttu neideille.
Lisäksi tarjoan heille joko broileria, paistijau-
helihaa tai seitä (2 krt vkossa) yhden aterian
päivässä ja siihen sekoitan lisäksi pss:n aikuis-
ten ruokaa (Rafine, Latz, KiteKat, Whiskass).
Olen ajatellut siirtyä ruokavalioon missä itse tekisin puolet ruuista ja toinen puolisko tulisi
noista pussiruuista. Siihen mukaan lukien vielä raksut.
Nämä kisut ovat minun ensimmäiseni, minulla on ollut aikaisemmin koiria joten väkisinkin tuli
koirien ruokintaohjeita muistellessani mieleeni
eräs kysymys johon en ole kissoista tietäviltä
ystäviltäni oikein saanut vastausta. Ainakin mi-
nun koirilleni on aina lisätty ruokiin ruokaöljyä
jos ruokavalio on ollut erittäin kotiruokapitoinen. Eli kysymykseni kuuluukin että
pitääkö minun laittaa loraus öljyä neitien ruokaan
kun mielestäni tuo ruokavalio on aika vähärasvai-
nen?
Kiitos vastauksistanne jo etukäteen!
"Teinikisujen" ruokinta
5
518
Vastaukset
- Catkids
Minulla on 9 kk ikäinen neiti ja se syö vielä penturuokaa. Hillsin tai Rc naksuja tuoretta lihaa, kanaa ja kalaa kerran viikossa. Varsinkin kalan joukkoon lorautan öljyä. Lisäksi annan Pirskatti vitamiineja 1/painokilo. Satunnaisessti pussiruokaa ehkä pari kertaa viikossa.
- Kitrus
eikös pirskattia anneta 1 tabletti kahta painokiloa kohti? pirskatissa on paljon rasvaliukoisia vitamiineja, joten yliannostus ei ole suotavaa.
- Catkids
Kitrus kirjoitti:
eikös pirskattia anneta 1 tabletti kahta painokiloa kohti? pirskatissa on paljon rasvaliukoisia vitamiineja, joten yliannostus ei ole suotavaa.
Purkissa lukee 1 tabletti elopainokiloa kohti
- Catkids
Catkids kirjoitti:
Purkissa lukee 1 tabletti elopainokiloa kohti
Eiliseen viestiini korjaus: Pirskattia pennuille ja kasvaville kissoille 1/elopainokilo ja aikuisille 1 per 2 painokiloa kohti. En huomannut tätä pentu annostusta. Meillä annetaan penturuokaa 1 vuotiaaksi asti.
- Kiskis
Meidän kisumme kasvattaja suositteli penturuokaa annettavaksi myöhemminkin kuin mitä paketeissa mainitaan. (usein -10kk) Tämä siksi, ettei kissan kasvu lopu kuin seinään tässä iässä, vaan jatkuu tämän iänkin jälkeen.
Pirskatilla voit korvata kotiruuista puuttuvia vitamiineja ja muita tärkeitä aineita. Huomaa kuitenkin, jos syötät valmisruokia, joista niitä löytyy, ei kannata antaa täyttä suositusmäärää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse684500Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1113387Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.291940Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.881192- 90939
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125912- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25817