Mobilog

Millaista kokemusta teillä on Mobilogista? Oletteko tykänneet?

17

4925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mobi

      Ok, mutta kannattaa tehdä toimistolla merkinnät ettei kulu omaa aikaa tuo kun menet toimistolle merkkaamaan tuntisi kuuluu työaikaan ja aina kannattaa laittaa itselle ylös tunnit ja tarkistaa että on oikein.

    • vkosiivous

      Siis minkä takia toimistolle pitää mennä?! Sitähän käytetään siellä kohteessa, ei mun ole tarvinnut toimistolla käydä kertaakaan.
      Ja kyllä mä olen tykännyt, eipähän tartte tuntilistojen kanssa pusata.

      • Oma mielipiteeni on se että mobilog on ihan toimiva mikäli se olisi hieman joustavampi ja toimivampi.

        Käytännössähän se järjestelmään kirjautuminen toimii niin ja näin. Yleensä se kirjautuu heti, mutta välillä se kestää. Pahimmillaan olen odottanut jopa tunnin sitä että olen päässyt lopulta kirjautumaan järjestelmään.
        Entäpä sitten se tarran kuvaaminen, välillä se kuvaa sen tarran nopeasti ja ihan heti. Välillä sitä pitää kuvata uudelleen ja uudelleen jotta se kuvaisi kunnolla sen moblog tarran.
        Entäpä sitten muu toiminta, kuva pitää kuvata kun tunnit tulevat täyteen, eli pitää osata laskea kellonaikoja esimerkiksi: mikäli saapuu kohteeseen vaikkapa 16:11, pitää osata laskea milloin pitää kirjautua ulos kun työaika 1 tunti 39 minuuttia tulee täyteen.
        Olisi paljon kätevämpää mikäli järjestelmä joustaisi muutaman minuutin eli työaika 1 tuntia 39 minuuttia tulisi täyteen vaikka kirjautuisi 10 minuuttia aiemmin. Silloin se olisi sujuvampaa...


      • nettimobi

        Sori. meillä on mobi netin kautta kirjattava eikä kännyköiden, joten omalla ajalla ne kirjataan nettiin kun ehtii, siksi moni menee kirjaamaan toimistolle niin ei kulu ns. omaa aikaa.


    • Meiltä se suurimmaksi osaksi poistettiin käytöstä, koska oli aivan liian lkallis työajanseurantaan. Lisäksi järjestelmää pystyi huijaamaan - jotkut olivat kuitanneet työn alkavaksi/päättyväksi kotoaan. Nykyisin täytämme halvempia paperilappuja.

      • Siivoojatar...

        Olen ymmärtänyt että ne näkee sen kirjaako kotona vai ei mikäli ei kuvaa sitä tarraa. Ellei sitten kopioi sitä tarraa esimerkiksi kuvaamalla sitä kamerakännykällä.

        Järjestelmän ainoa tarkoitus on täydellinen epäluottamus työntekijöitä kohtaan. Käytännössä työn tulosta on voitu aiemminkin kontrolloida ihan vaan sillä että mikäli asiakas ei ole tyytyväinen niin siltä saadaan aika nopeasti palautetta, joten on helppoa kontrolloida tällä tavoin tekeekö työntekijä työnsä vai ei.

        Mutta kun se ei riitä.. työnantajan pitää kontrolloida sitä että tekeekö työntekijä varmasti täydet työtunnit eikä livistä etuajassa töistä.

        Käytännössä tämä kuitenkin on johtanut minulla siihen että mikäli kohde on siisti ja saan tehtyä työni ajoissa niin joko alan puunaamaan jotain turhaa siivousohjelmaan kuulumatonta asiaa tai sitten istun ja odottelen jotta työaika tulee täyteen, sillä en aio menettää rahaa lähtemällä etuajassa kohteesta.

        Sehän tässä on se pointti.. Mikäli työntekijä ei jaksa työn valmistuttua odottaa sitä että aika tulee täyteen. Työntekijä lähtee etuajassa.

        Esimerkki: työajaksi on annettu 2 tuntia, mutta työntekijä saa tehtyä työt 1.5 tunnissa. Aiemmin se lähti kotiin tai seuraavaan kohteeseen ja merkitsi työajaksi 2.0 tuntia. Nykyään työajaksi tulee 1.5 tuntia ellei työntekijä ole kärsivällinen ja odota puolta tuntia kirjautuakseen ulos.
        Palkkaa maksetaan 1.5 tunnilta, mutta työantaja laskuttaa kohdetta 2 tunnista, joten työnantajalle jää 0.5 tunnin palkka. Yhden työntekijän kohdalla se 0.5 tunnin palkka on muutama euro, mutta suomen mitassa tuhansien työntekijöiden kohdalla se hyöty on suuri.


      • PIIPPIIIPP
        Siivoojatar... kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt että ne näkee sen kirjaako kotona vai ei mikäli ei kuvaa sitä tarraa. Ellei sitten kopioi sitä tarraa esimerkiksi kuvaamalla sitä kamerakännykällä.

        Järjestelmän ainoa tarkoitus on täydellinen epäluottamus työntekijöitä kohtaan. Käytännössä työn tulosta on voitu aiemminkin kontrolloida ihan vaan sillä että mikäli asiakas ei ole tyytyväinen niin siltä saadaan aika nopeasti palautetta, joten on helppoa kontrolloida tällä tavoin tekeekö työntekijä työnsä vai ei.

        Mutta kun se ei riitä.. työnantajan pitää kontrolloida sitä että tekeekö työntekijä varmasti täydet työtunnit eikä livistä etuajassa töistä.

        Käytännössä tämä kuitenkin on johtanut minulla siihen että mikäli kohde on siisti ja saan tehtyä työni ajoissa niin joko alan puunaamaan jotain turhaa siivousohjelmaan kuulumatonta asiaa tai sitten istun ja odottelen jotta työaika tulee täyteen, sillä en aio menettää rahaa lähtemällä etuajassa kohteesta.

        Sehän tässä on se pointti.. Mikäli työntekijä ei jaksa työn valmistuttua odottaa sitä että aika tulee täyteen. Työntekijä lähtee etuajassa.

        Esimerkki: työajaksi on annettu 2 tuntia, mutta työntekijä saa tehtyä työt 1.5 tunnissa. Aiemmin se lähti kotiin tai seuraavaan kohteeseen ja merkitsi työajaksi 2.0 tuntia. Nykyään työajaksi tulee 1.5 tuntia ellei työntekijä ole kärsivällinen ja odota puolta tuntia kirjautuakseen ulos.
        Palkkaa maksetaan 1.5 tunnilta, mutta työantaja laskuttaa kohdetta 2 tunnista, joten työnantajalle jää 0.5 tunnin palkka. Yhden työntekijän kohdalla se 0.5 tunnin palkka on muutama euro, mutta suomen mitassa tuhansien työntekijöiden kohdalla se hyöty on suuri.

        Millä perusteella työntekijällä olisi oikeus lähteä kohteesta aikaisemmin ja saada siitä palkkaa???? Ja miksi sitten itketään, että mitoitukset ovat niin tiukkoja, jos kerran on aikaa istuskella ja odotella työajan päättymistä!!!

        Rehellisiä ja ahkeria työntekijöitä tuskin haittaa työajan seuranta, koska ovat ennenkin olleet rehellisiä tuntikorttien kanssa. Minulle on aivan sama, miten työaikaa seurataan, koska teen työpäiväni aina loppuun saakka. Kellokortteja on ollut ties kuinka kauan, miksi tämä aiheuttaa niin paljon harmitusta?


      • Siivoojatar...
        PIIPPIIIPP kirjoitti:

        Millä perusteella työntekijällä olisi oikeus lähteä kohteesta aikaisemmin ja saada siitä palkkaa???? Ja miksi sitten itketään, että mitoitukset ovat niin tiukkoja, jos kerran on aikaa istuskella ja odotella työajan päättymistä!!!

        Rehellisiä ja ahkeria työntekijöitä tuskin haittaa työajan seuranta, koska ovat ennenkin olleet rehellisiä tuntikorttien kanssa. Minulle on aivan sama, miten työaikaa seurataan, koska teen työpäiväni aina loppuun saakka. Kellokortteja on ollut ties kuinka kauan, miksi tämä aiheuttaa niin paljon harmitusta?

        Sillä perusteella että tehdystä työstä maksetaan työnantajalle ei siitä kuinka paljon siihen menee aikaa. Eli jos kohde on siisti ja asiakas on enemmän kuin tyytyväinen, miksi siitä pitäisi sakottaa siivoojaa mikäli siivooja on nopea?

        Mikäli kohteen saa siivottua etuajassa, niin onko siis oikein se että siivooja kärsii taloudellisesti siitä että on nopea siivooja?
        Ja mitä tulee työn ajoituksiin, vaikka julkisesti porataan tiukkoja mitoituksia niin ei kaikkea kannata aina uskoa.
        Yleensä nostetaan tapetille todella tiukat mitoitukset mutta ei koskaan huomioida sitä että oikeasti normaalisti on kohteita joissa työaika on riittävä. Ja jossa aikaa välillä jopa jää yli, vaikka työskentelisi tarkkaan...


      • PIIPPIIIPP kirjoitti:

        Millä perusteella työntekijällä olisi oikeus lähteä kohteesta aikaisemmin ja saada siitä palkkaa???? Ja miksi sitten itketään, että mitoitukset ovat niin tiukkoja, jos kerran on aikaa istuskella ja odotella työajan päättymistä!!!

        Rehellisiä ja ahkeria työntekijöitä tuskin haittaa työajan seuranta, koska ovat ennenkin olleet rehellisiä tuntikorttien kanssa. Minulle on aivan sama, miten työaikaa seurataan, koska teen työpäiväni aina loppuun saakka. Kellokortteja on ollut ties kuinka kauan, miksi tämä aiheuttaa niin paljon harmitusta?

        No vaikkapa sillä perusteella että työ jota mentiin tekemään on tehty?
        Asiakas maksaa tehdystä työstä siivousfirmalle.

        Kohteita on todellisuudessa hyvin laidasta laitaan, kuten myös eri tasoisia siivoojia. On sellaisia kohteita joissa työaikaa on työhön nähden aivan valtavasti, mutta myös niitä kohteita joissa työaika työhön nähden on erittäin tiukkaa.

        Oman kokemukseni perusteella voin sanoa että niitä kohteita joissa on paljon työaikaa on yhtä harvassa kuin kohteita joissa se työaika on todella tiukka.

        Pääasiassa kohteissa aluksi aika ei tunnu riittävän mutta kun työhön rutinoituu työaikaa alkaa löytymään. Aluksi ei ehdi käymään edes vessassa tai juoda vettä. Loppuvaiheessa ehtii pitämään pientä taukoa ja nauttimaan työstä.


    • siivoojasani

      Olen L&T:llä töissä. Töihin mennessäni sain uuden puhelimen ja tietty mobilogin. Ei ole tuo puhelin toiminut milloinkaan. Asetuksissa häiriötä, ja sitä on yritetty korjatakin, mutta kukaan ei osaa. Nyt tässä toimipistessä, missä olen, siirrytään kokonaan pois paperiversiosta ja siirrytään mobilogin varaan. Mun pitää varmaan irtisanoutua, koska en voi tehdä ilmaista työtä. Ilmaista? Totta, sillä kun työaika kirjataan vain mobilogilla, niin minähän jään ilman palkaa. Näin hommat hoidetaan Lassila&Tikanojalla.

    • Lukuta

      Toimii ja ei toimi! Mulla vakipaikat, yksi kohde, jonka voisin tehdä minä päivänä vaan, mutta se on mobilogiin laitettu tietyiksi päiviksi. Eli kun menen tuohon kohteeseen muuna päivänä, joudun luomaan uuden työn. Vaki siivouspaikat voisi siis olla listattuna ja sieltä valittaisiin kohde, olisi paljon helpompaa. Ja jos akku on vähissä kuvaa ei saa otettua, vaan pitää lukuttaa kohde tekstarilla. Pystyvät seuraamaan työntekijää tällä puhelimella, en tykkää. Aikaa menee näpelöidessä ennen kuin pääsee aloittamaan työt.

    • tuttua--

      Ilmoita puhelimella milloin olet missäkin kohteessa ja milloin tulit/lähdit sieltä, milloin työpäiväsi alkoi/loppui ja myös tauot ja sitten kirjaat vielä koneella samat asiat ta:lle joten aikas kenkkua on, aika menee puhelimen kanssa näpertelyyn ja se on työajasta pois. Pitäisi joka kohteeseen lisätä muutama minuutti kun välillä ei puhelin edes suostu toimimaan.

    • mobbi

      Mites kuitataan, jos jäät saikulle? En ainakaan löytänyt sellasta kohtaa puhelimesta. Kai palkan kuitenkin saa. On ilmotettu,että puhelimen käyttö on palkan maksun tae.

    • Anonyymi

      Siis maksetaanko tarkasti keston mukaan vai mitoitusaika?

      • Aina se lasketaan nimenomaan keston mukaan. Edellisellä työnantajalla oli vähän erilainen systeemi, mutta idea oli sama.
        Eli leimattiin, kun mentiin kohteesee, leimattiin, kun lähdettiin ulos, leimattiin kun mentiin seuraavaan, jne jne jne.. parhaimmillaan 10 eri kohdetta päivässä.
        Työajan pystyi tarkistamaan netistä, jos halusi. Siellä tyypilillinen työaika oli esimerkiksi yhdeltä viikolta: 45 tuntia 36 minuuttia 23 sekuntia seuraavalta viikolta se saattoi olla 44 tuntia 30 minuuttia 20 sekuntia ja sitten taas 47 tuntia, 25 minuttia 20 sekuntia.
        Työaikaan vaikutti niin ruuhkat vai oliko ruuhkatonta. Siihen vaikutti kohteissa tehtävä työaika. Välillä meni vähän yli, toisella kerralla meni vähän alle laskennallisen työajan.
        Useimmiten se meni jonkin verran alle tai sitten oli tasan tietty aika.


    • Anonyymi

      Kohteen annetun ajan mukaan. Kohteesta toiseen siirtyminen lasketaan leimaukseen siten että sitten vasta kun olet toiseen kohteeseen siirtynyt, pitää lopettaa edellinen työ.

      Ennen maksettiin siirtymäajan korvaus, kun kipan tessi muka uudistui, tämäkin lisä jäädytettiin tuntipalkkaan,eli et saa sen enempää tai vähempää centtejä tästä edestä.

      Kesäaikana on poikkeuksia kohteissa, joissa ei mene annettua aikaa, ja käydään vaan pikaseen, tästä on yleensä esimiehen kanssa sovittu, ja tunteja hyödynnetään muualla tai sitten ei.

    • Anonyymi

      Hirveetä kyyläystä,jos minuutinkin etuajassa lähdet niin huudot tulee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4894
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3217
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1365
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1196
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      63
      865
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      837
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe