Anteeksi pakko avautua!

Ärsyyntynyt!

En voi mitään mutta minua ärsyttää ihan suunnattomasti, että joillekin koira on melkein vähintään yhtä tärkeä kuin ihmislapsi ! Sen kanssa nukutaan samassa sängyssä, syödäänkin samoja eväitä, kuskataan joka helv.. mestaan. Harrastetaan yhdessä kaikenmaailman agilityä ja paimennusta yms. Jos koira sairastuu pahasti, kustannetaan järjettömiä summia niiden leikkauksiin, lääkkeisiin yms. Facebook kirjoitukset on täynnä koirapäivityksiä, kuinka hyvin meidän Rekku tai Musti on pärjännyt jossakin kilpailussa yms. tai miten se nyt on vähän kipeänä tms. Toisin sanoen koira on verrattavissa lapseen. En ole mikään koiravihaaja ja ylipäänsä tykkään eläimistä mutta jotenkin tuntuu että jokin raja pitäisi olla! Eihän se tietty ole minulta mikään pois, mutta ärsyttää silti! Ärsyttää kun kerron kaverilleni että lapseni on sairas. Vastaus on :" joo, meidänkin Turrella on nyt silmätulehdusta ja kennelyskää. " Niin? Puhuin sulle mun lapsesta en elukasta! :O Älä vertaa mun lasta sun koiraan!

68

503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • doglover

      Onkos pakko lukea koirajuttuja ? Nytkin olisit vaan pysynyt siellä vauva-osastolla.

      • Ärsyyntynyt!

        Enpä mä näitä kyllä tod. luekaan. Tulin vaan tänne avautumaan. Anteeksi moinen, mutta pakko! Eikä ne jutut ole pahin vaan se käytös. Tietty harrastuksia ja ihmisiä on moneen junaan mutta koiran tai minkä tahansa eläimen rinnastaminen ihmiseen menee kyllä jo yli!


      • 18+4
        Ärsyyntynyt! kirjoitti:

        Enpä mä näitä kyllä tod. luekaan. Tulin vaan tänne avautumaan. Anteeksi moinen, mutta pakko! Eikä ne jutut ole pahin vaan se käytös. Tietty harrastuksia ja ihmisiä on moneen junaan mutta koiran tai minkä tahansa eläimen rinnastaminen ihmiseen menee kyllä jo yli!

        Itelle on koirat melkein tärkeintä elämässä. Hoidan ne niin hyvin kuin mahdollista, nukkuvat sängyssä, kulkevat mukana siellä mihin ne voi viedä, ovat hyväkäytöksisiä ja tottelevaisia. Jos tulee kylään joku ei-koiraihminen, koirat pysyvät kauempana. Joten siis ketä se haittaa? Koiriamme pussaillaan, otetaan kesärientoihin mukaan ja ovat suuri osa meidän elämää. Myös tuttuja kutsuessamme pyydetään tuomaan heidän koirat mukana, ja yleensä ne tuodaankin.
        Mikä oikeus jollain on valittaa jos jotkut elävät eri tavalla kuin itse. Ei mielestäni ole koiran "inhimillistämistä" nuo asiat, koirat ei kuitenkaan syö pöydästä vaan lattialta omista kupeistaan, ja niitä koulutetaan ja pidetään kuri. Silti ne ovat tervetulleita sohvalle kainaloon ja kauppareissulle mukaan.

        Ja koiran kun ottaa niin useasti niitä harrastuksia sitten niiden kanssa myös on, kuuluu koiran hyvinvointiin.


      • 15+11
        18+4 kirjoitti:

        Itelle on koirat melkein tärkeintä elämässä. Hoidan ne niin hyvin kuin mahdollista, nukkuvat sängyssä, kulkevat mukana siellä mihin ne voi viedä, ovat hyväkäytöksisiä ja tottelevaisia. Jos tulee kylään joku ei-koiraihminen, koirat pysyvät kauempana. Joten siis ketä se haittaa? Koiriamme pussaillaan, otetaan kesärientoihin mukaan ja ovat suuri osa meidän elämää. Myös tuttuja kutsuessamme pyydetään tuomaan heidän koirat mukana, ja yleensä ne tuodaankin.
        Mikä oikeus jollain on valittaa jos jotkut elävät eri tavalla kuin itse. Ei mielestäni ole koiran "inhimillistämistä" nuo asiat, koirat ei kuitenkaan syö pöydästä vaan lattialta omista kupeistaan, ja niitä koulutetaan ja pidetään kuri. Silti ne ovat tervetulleita sohvalle kainaloon ja kauppareissulle mukaan.

        Ja koiran kun ottaa niin useasti niitä harrastuksia sitten niiden kanssa myös on, kuuluu koiran hyvinvointiin.

        Lisään vielä että niin, koirat on mulle vaan tärkeintä, en edes halua lapsia koska en lapsista pidä, enkä ole yhtään "äitityyppiä". On ihan luonnollista kanavoida johonkin aina se välittäminen, ei sen tarvi olla aina se kakara koska kaikille ne ei vaan ole se elämän ydin!


      • baby -me
        15+11 kirjoitti:

        Lisään vielä että niin, koirat on mulle vaan tärkeintä, en edes halua lapsia koska en lapsista pidä, enkä ole yhtään "äitityyppiä". On ihan luonnollista kanavoida johonkin aina se välittäminen, ei sen tarvi olla aina se kakara koska kaikille ne ei vaan ole se elämän ydin!

        noniin tossa tulikin esiin se asian pointti..hahhahah sinusta ei ole hoitamaan niin isoa asiaa kuin ihmislapsi nii koitat koiralla siitä tehdä helpomman homman.. voi elo.. joo.keep going,olen aivan samaa mieltä aloittajan kans.koirien perseen nuolenta alkaa etomaan. itelläni on aina ollut ja tulee aina olemaan koiria,ja ne on vaan koiria. ei ihmisiä ei yli ihmisiä. alimmalla meiän perheessä. ja niin niien kuuluisi ollakkin. yak kun tekee pahaa ees aatella miten niit paapotaan. mut kun sattuu oikee sänkykamu ni koiran voi vippaa oven taakse ..ei oo läheskään yhtä sitova kun lapsi!??pikkasen kakspiippusta lipomista juu.


      • dghjdhhjg
        baby -me kirjoitti:

        noniin tossa tulikin esiin se asian pointti..hahhahah sinusta ei ole hoitamaan niin isoa asiaa kuin ihmislapsi nii koitat koiralla siitä tehdä helpomman homman.. voi elo.. joo.keep going,olen aivan samaa mieltä aloittajan kans.koirien perseen nuolenta alkaa etomaan. itelläni on aina ollut ja tulee aina olemaan koiria,ja ne on vaan koiria. ei ihmisiä ei yli ihmisiä. alimmalla meiän perheessä. ja niin niien kuuluisi ollakkin. yak kun tekee pahaa ees aatella miten niit paapotaan. mut kun sattuu oikee sänkykamu ni koiran voi vippaa oven taakse ..ei oo läheskään yhtä sitova kun lapsi!??pikkasen kakspiippusta lipomista juu.

        Niin minullekin koira on vain koira, en pidä niitä ihmisinä. Vaan ihmistä paljon parempina. :D Mutta en paapo, koirani on hyvillä tavoilla, ei lellitty. Yksinkertaisesti koirat vaan merkitsevät enemmän kuin ihmiset. Se ei ole sama asia kuin koiran lelliminen ja inhimillistäminen.
        Lapsia sentään ei ikinä tule olemaan, yäk.


      • Hehheh!
        dghjdhhjg kirjoitti:

        Niin minullekin koira on vain koira, en pidä niitä ihmisinä. Vaan ihmistä paljon parempina. :D Mutta en paapo, koirani on hyvillä tavoilla, ei lellitty. Yksinkertaisesti koirat vaan merkitsevät enemmän kuin ihmiset. Se ei ole sama asia kuin koiran lelliminen ja inhimillistäminen.
        Lapsia sentään ei ikinä tule olemaan, yäk.

        "Lapsia sentään ei ikinä tule olemaan, yäk. "

        Joo-joo, noin on moni muukin tytteli sanonut mutta kas, muutaman vuoden ajan kasvettua sitä vaan ollaan niin miehenkipeätä ja se vauva ja rivitalonpätkä pitää vaan saada. Joten parempi vaan kun et ikinä sano ei ikinä.


      • 15+11
        baby -me kirjoitti:

        noniin tossa tulikin esiin se asian pointti..hahhahah sinusta ei ole hoitamaan niin isoa asiaa kuin ihmislapsi nii koitat koiralla siitä tehdä helpomman homman.. voi elo.. joo.keep going,olen aivan samaa mieltä aloittajan kans.koirien perseen nuolenta alkaa etomaan. itelläni on aina ollut ja tulee aina olemaan koiria,ja ne on vaan koiria. ei ihmisiä ei yli ihmisiä. alimmalla meiän perheessä. ja niin niien kuuluisi ollakkin. yak kun tekee pahaa ees aatella miten niit paapotaan. mut kun sattuu oikee sänkykamu ni koiran voi vippaa oven taakse ..ei oo läheskään yhtä sitova kun lapsi!??pikkasen kakspiippusta lipomista juu.

        No kun nuolennasta puhutaan ni sehän olis ihan sitä ihteesä, enhän minäkään nyt herranjumala kielareita vetele!! Miten musta tuntuu että täällä käy aika vähäjärkistä porukkaa, jos ei trollailla typerillä asioilla, sitten vähintään pidetään muita kirjoittelijoita aivottomina tolloina. Kyllä minä jatkossa pussailen koiriani, en sitä lopeta ikinä, olen tehny sitä jo 12v tai jos lasketaan lapsuuden naapurin koirat mukaan niin sitten pussailukokemusta on jo parikymmentä vuotta. Että eihän tässä ole kuoltu niistä pusuista koiran PÄÄHÄN ja TURKKIIN, ja siitä että koira nuolee mua poskesta. Hohhoh kuinka typerää juttua taas täällä vilisee.

        Ja jos hörhöltä meni ohi, sanoin että en HALUA lapsia, se ei kerro mitään siitä olisinko kykenevä niitä hoitamaan. Ihan turhaan tänne maailmaan syntyy niitäkin kakaroita mitä ei sitten olla oikeasti haluttukaan, ja kun se viina onkin niin hyvää ettei lapselle riitä aikaa. Adoptoikaa ensin ne kodittomat ja tehkää sitten vasta uusia, hitto vieköön!

        Sinä baby-me se tässä typerä olet, et taas tajua hölkäsen pöläystä kirjotetusta tekstistä, mene kouluun. Mä kuitenkin livon ihan vaan omaa ukkoani, pussailen kyllä sitäkin enemmän kavereitani ja koiriani. Eikä se kuulu kellekään, eikä ne koirat edelleenkään kiipeile pöydillä, että ihan koiria ovat.


      • ei ikinä lapsia
        Hehheh! kirjoitti:

        "Lapsia sentään ei ikinä tule olemaan, yäk. "

        Joo-joo, noin on moni muukin tytteli sanonut mutta kas, muutaman vuoden ajan kasvettua sitä vaan ollaan niin miehenkipeätä ja se vauva ja rivitalonpätkä pitää vaan saada. Joten parempi vaan kun et ikinä sano ei ikinä.

        Niin, ja osa jättää myös ihan hankkimatta lapsia. Kaikki eivät lapsia halua elätikseen. Kun ei perheenperustaminen kiinnosta. Paljon mieluummin elän elämääni ilman perhettä, minulle riittää nämä kaksi koiraa jatkossakin. Paljon parempi näin. Parempi hyväksyä, ettei kaikki naiset halua lapsia. Luulisi sen olevan vaan hyvä.


    • 3+1

      Jos et halua että joku kertoo koirastaan, niin älä sinä myöskään kerro kakarastasi. Ei kaikkia todellakaan kiinnosta mitä kakarasi on oppinut lässyttämään, millainen paska siltä tuli ja tuliko edes pottaan vai tyynylle. Ei kaikkia myöskään kiinnosta mitä puit kakarallesi kun veitte roskat tai millainen hiekkakakku syntyikään puistossa. Ei kiinnosta, ei!

      • Näin

        Täysin samaa mieltä, puheet puolin ja toisin. Puhutaan sitten vaikka säästä jos ei itseään kiinnosta muiden lapset ja/tai koirat. Koirapiireissä voi puhua sydämensä kyllyydestä omasta koirasta, niin kuin itse teen ja muiden kanssa sitten vaikka esim. säästä.


    • keneltä pois?

      Mulla on myös koirat elämäntapana. Ne kuuluu mun arkeen eikä mulla juuri muuta elämää olekkaan kuin koirien kanssa harrastaminen ja niiden hyvinvointi.

      Olen kyllä itsekkin huomannut,että mun puheenaiheet kääntyy aina vaan koiriin jos joku yrittää muusta puhua. En mahda sille oikein mitään ja siksipä liikunkin koiraporukoissa ja kaikki fb-kaveritkin ovat koiraharrastajia.

      En todellakaan lueskele mitään vavafoorumeita ja enkä ole lapsirakas. Mua ei kiinnosta vastavuoroisesti toisten penskojen jokainen nuha ja vaippaihottuma,mutta ymmärrän kyllä,että ihmiset näistä asioista puhuvat ja postaavat kun ne on heille itselleen tärkeitä.

      Mikä ihmisiä oikein vaivaa kun ollaan niin suvaitsemattomia? Menkää itseenne ja korjatkaa asenteitanne ja antakaa toisten elää tyylillään!

    • Caucasiansd

      Mua ärsyttää mamma-ihmiset. Jo raskaana ollessa ne etsii mahdollisimman pienen pinkeen paitapuseron jotta pömppömaha mahdollsimman hyvin näkyisi. Enhän mäkään käytä kireää paitaa jotta mun kaljamaha näkyisi, - vaikka olenkin ylpeä siitä.
      Meillä töissä eräs nuori toimistotyöntekijä jäi äitiyslomalle. Sitten tuli viestiä miten synnytys oli mennyt ja millaset supistukset yms. SIIS kaikille työntekijöille. Lupasi vielä laittaa vauvakuviakin tulemaan. SIIS pyytämättä. EI paljon kiinnosta hänen lisääntyminen ja miehensä pippelityöt.
      Että antaa koiraihmisten harrastella koiriaan ihan rauhassa.

    • kerro?

      Kerroppa mikä sinun mielestäsi on sitten oikeaa koiranpitoa ?

      Sekö että koira roikkuu parinmetrin narussa jossain talon takana makaa paskoissaan ja syö jos joku muistaa heittää jotain ihmisten ruuanjätteitä, sekö on mielestäsi sitä oikeaa koiran elämää.

      Älä vertaa sun kakaraa mun koiraan !

    • et sillee

      Itsehän aloittaja vertaa koiraa lapseensa. Ei tulis itelle mieleenkään verrata noita koiriani kenenkään parkuvaan räkänokkaiseen kakaraan.

      Näillä mammaihmisillä tuntuu olevan harhakuvitelma,että kaikki tykkää heidän muksuistaan. Mulle ainakin tulee vaivautunut ole kun pitäisi teeskennellä,että ne on IHANIA ja suloisia. Kauhistuttavinta on jos tämmönen nyytti tungetaan väkisin syliin ja sille pitäisi leperrellä.

      • samaamieltä.

        Ihana pitää rasvattua että talkittua perunkarvattontakoiraa sylissä. Rotu käy hyvin lapsen korvikkeena:)


    • W659PIYHUAWSUJ

      minulla on sekä lapsia että koiria.
      Päiviin kuuluu sekä lasten että koirien hellimistä, harrastuksia yms...
      Jos lapsi sairastuu käymme lääkärillä, jos koira sairastuu käymme lääkärillä.
      Lapset syö pöydässä, koirat lattialla.
      Sääntöjä ja rajoja on lapsille ja koirille omansa. Lapset nukkuu sängyissään, koirat pedeillään. Jne... Jne....

      Jos kävisi niin että lapsi ja koira vaatisi samaan aikaan lähtöä lääkärille, niin toinen vanhempi lähtee lapsen ja toinen koiran kanssa. Jos toinen vanhempi on vaikka työreissussa, niin toki silloin vien lapsen ensin lääkärille ja sen jälkeen koiran.

      Eli minäkään en inhimillistä koiriani, mutta huolen pidän, se on vastuu ja velvollisuuteni, josta nautin yhtä paljon kuin lapsistani!

      Joskus jos joku on kertonut minulle lapsensa sairaudesta, on saattanut tulla mieleen esim. koirani sairaus, ja olen siitä kertonut, eikä koskaan ole tullut mieleenkään että se voisi jtn haitata. Kun lapseni kävi sydän tutkimuksissa vuosia sitten, jotkut kertoivat omia kokemuksiaan omista lapsistaan, tai sukulaisistaan tai tuttavistaan tai koiristaan, enkä muista että se olisi pahalta tuntunut, päinvastoin, sen verran mitä muita pystyin kuuntelemaan niin helpotti kun tajusi/muisti että muillakin voi olla huolia!

      Mitä väliä sillä on onko kyse ihmisistä vai eläimistä tai vaikka vaan muista asioista???????

      VÄHÄN SUVAITSEVAISUUTTA JA TOISTENKIN YMMÄRTÄMISTÄ!
      JOKAINEN MEISTÄ ON ERILAINEN!!!!

    • 2x2x2

      Omat lemmikit on olleet itselleni kuin lapsia. Kun on lemmikki mikä vie arkipäivästä suurimman osan sydämmestä ja ajasta ja niin siinä on vanhemman ja kasvattajan roolissa, ymmärsi sitä ulkopuoliset taikka ei. Siinä kokee samaa iloa kuten suurta huolta, jos jotakin on vialla. Ihminen saa vetää itse sen rajjan että näkeekö eläimet ja ihmiset tasavertaisina milläkin tasoilla vaiko ei ollenkaan. Rajan vedettyä siinä rajoittaa kumminkin vain omaa kykyään rakastaa ja ymmärtää.

    • Rantasaunio

      Kaikkihan me eläimiä olemme, eikö niin? Minun lajini on Homo sapiens ja koirani Canis lupus familiaris. Jos tämä Canis lupus familiaris sairastuu, se viedään lääkäriin siinä missä homo sapiensitkin. Ei elävää ja tuntevaa olentoa voi kitumaankaan jättää. Eläinlääkäri tulee valitettavasti paljon kalliimmaksi kuin ihmislääkäri, koska eläinten hoitoa ei kustanneta yhteiskunnan puolesta.

      Homo sapiens on lajina hyvin empaattinen, mikä on mahdollistanut koirien menestyksen lajina. Homo sapiensit ovat kuitenkin yksilöllisiä, eli kaikki eivät ole yhtä empaattisia.

      Samaa ruokaa ei kannata syödä, koska Canis lupukset vaativat erilaista proteiinien, hiilihydraattien ja rasvojen suhdetta ruokavaliossaan kuin me Homo sapiensit ja lisäksi niillä on erilaiset makumieltymykset. Sänkyynkään en Canis lupusta ottaisi. Sillä tulee kuuma ja eikä se nuku kovin sikeästi. Olen kyllä laittanut omat poikasetkin aina omiin makuupaikkoihinsa, mutta jos joku haluaa nukkua Canis lupusten, omien poikastensa tai molempien kanssa, niin nukkukoon.

      Lemmikkieläimet eivät ole lapsia, mutta niihin uppoaa mukavasti osa ylimääräisestä hoivavietistä. Canis lupus on tottelevaisempikin kuin Homo sapiensin poikanen. Ainakin meillä se tottelee ensimmäisenä.

    • Sakupoika1

      Hauska kirjoitus Rantasaunio:)Ja totuuden mukainen myös.Jos aloittajaa todella ärsyttää, hänen ikävä kyllä täytyy vain kestää:)Suotakoon meille kaikille se,että saamme paapoa kukin tahollamme mitä haluamme,oli ne sitten lapsia tai lemmikkejä.Omat lapseni ovat jo maailmalla,mutta koiria on,on aina ollut,ja tulee olemaan,joten paapomista riittää:)

    • westi ja cairn

      Hassu on tuo aloittaja. Itsekin huomasi että se ei ole häneltä pois joku toiset tykkää eläimistä ihmisten lisäksi, mutta miksi se silti häntä häiritsee niin että viitsii tänne moisesta kirjoittaa? Olen niin monesti nähnyt sen totuuden että eläinrakas ihminen välittää myös ihmisistä ja haluaa auttaa ja rakastaa lähimmäistään. Se eläintä väheksyvä, jopa vihaava tyyppi taas ei yleensä rakasta ketään muuta kuin korkeintaan itseään.

    • Jotain..

      Monelle koira on perheenjäsen. SE ON ELÄVÄ OLENTO! SILLÄ ON TUNTEET! Joten on hyväksyttävää rakastaa koiraa, kuten lasta. Vai etkö rakasta lastasi? Se on oikeastaan sama asia. Ymmärrän kyllä, mutta jos et halua kuunnella miten ihmiset kertovat rakkaasta ystävästään ja perheenjäsenestään, älä ole niillä sivustoilla. Ei ollutkaan muuta..

    • irrottaudu Facebooki

      Ehkäpä vastasit itse tuossa viimeisessä osassa ihmettelyysi.
      Ketä h::.toa kiinnostaa onko sinun lapsesi kipeä vai ei? Ei kaikkia kiinnosta toisten kultamussukoiden (lapset) hampaantulo, mahatauti tai korvien putkitus.
      Tuo onkin aika kiva keino saada tuollainen purkautuminen poikki.

      Ja kaikista kamalinta on, että niistä ihmislapsistakin pälätetään siellä Facebookissa, vaikka he ei itse ole voineet siihen antaa lupaa, jopa kuvia laitetaan. Miltä sitten lapsesta isompana tuntuu, kun näihin nettilässyihin törmää?

      Irrottaudu Facebookista, lopettaa pipo kiristämästä välittömästi

      • 15+6

        Haha, ihan oikein tuo FB-asia:) Itseäkin ärsytti, kun siellä olin, tiettyjen ihmisten lapsetsitälapsettätä-touhu. Ykskin vanha tuttu oli tehnyt KYMMENIÄ kuvakansioita kakruistaan, oli kasvun seuraamista, kesäkuvia, talvikuvia, tenava veneessä, tenava ilmassa, tenava maalla, tenava olkkarissa, tenava nukkumassa....huh. Omista häistään muija oli laittanyt yhden kuvan, sen verran tärkeä on näköjään puoliso sen elämässä :)
        Ja KAIKKI tilapäivitykset...."taapero söi", "taapero itki", "taapero leikki"... En edes jaksanut enää lukea niitä, niin paljon kiinnosti. Ite kun jotain jaoin, ehkä 1/4 koski koiriani. Kuvia koiristani oli muutamia, häistäni muutamia, lisäksi jotain epämääräistä.

        Kaikkia ei vaan kakrut kiinnosta ja äitylit voisi senkin tajuta ettei tarvi aina kertoa niistä räkäklimpeistä.. Mullakin yksi kaveri jolla sekä lapsia että koiria, ja kun menen kyläilemään, se käskee lapset leikkimään pois jaloista, koirat saa jaloissa touhuta kyllä :) ihan oikein!


    • tottis123

      Alottajalla tainnut olla aika vaikee lapsuus, ei oo äiskä ja iska ottanut edes viereen nukkumaan.
      Vittuako se sulle kuuluu miten koirani hoidan ?
      Feissarissa ei muita kuvia pahemmin olekkaan kun koirista, näyttelyissä ja muualla.
      Kaksi lasta olen parhaani mukaan kasvattunut ja lähteneet omilleen, miksi olis ihmeellistä jos annan kaikki vapaa-aikani koirille ?
      Maatako pitäis ja olutta kiskoo, muistella menneitä kun lapset oli pieniä.
      Vain parasta tarjoan koirilleni...ja siinä samalla itselleni !!!

    • Taas ihmettelen

      Onneksi koirat ovat paljon fiksumpia kuin ihmiset...voi päätellä noista edellisistä "keskusteluista".
      Ei ole maailmassa asiaa joka EI ärsytä jotakuta jossain, luulisin.
      Sivistyneisyys, mitä vain ihmisille on tarjolla, ei kovin korkealla tasolla ole näistä keskusteluista päätellen.

    • Ymmärränyskän

      Ite asun kerrostalossa, missä on kaikenlaisia parveketupakoijia, koiria ja lapsia. Parvekkeen oveakaan ei voi pitää auki, vaikka on kuuma, kun heti rupeaa haisemaan ja aamulla pitää herätä joko koiran haukuntaan tai lasten itkuun. Haluan johonkin, missä on lemmikit, lapset ja savukkeet kielletty.

      • Sinnesiis

        Muuta mehtään.


      • Ilmiselvästi

        olet tulevaisuuden omakotiasukki. Mielellään jossain mummonmökissä korvessa. Kun paikkaa valitset niin pidät vaan huolen että lähin naapuri sijaitsee minimissään kilometrin päässä, eikä lähistöllä ole järviä. Mökkiläiset pitävät järviseudusta ja heillä on kaupunkilaisina yleensä myös koiria. Ja muutenkin meluavat ja örveltävät kännissä.

        Kyllä sinäkin vielä ihannepaikkasi löydät, usko pois. Onnea kodin etsintään.

        Vaikka kaupunkia ja sen asukkaita emme voi muuttaa, voimme sentään itse valita missä asumme.


      • pareeniin
        Sinnesiis kirjoitti:

        Muuta mehtään.

        Sit on ne kerrostalokyttääjät.
        Kerrostalokyttääjän työ on mummojen työtä a se on pakko hyväksyä.Ihminen rupeaa tekemään monesti kaikenlaista koiruutta kun sillä on vähän virikkeitä.Miten lie kun tämä pelisukupolvi tulee mummoikään onkohan kyttääminen vaarassa muuttua katoavaksi kansanperinteeksi?.Ja onko se tosiasiassa myöskin häijyn luonteen ja pitkäikäisyyden yhteys?


      • hui kauhiita
        pareeniin kirjoitti:

        Sit on ne kerrostalokyttääjät.
        Kerrostalokyttääjän työ on mummojen työtä a se on pakko hyväksyä.Ihminen rupeaa tekemään monesti kaikenlaista koiruutta kun sillä on vähän virikkeitä.Miten lie kun tämä pelisukupolvi tulee mummoikään onkohan kyttääminen vaarassa muuttua katoavaksi kansanperinteeksi?.Ja onko se tosiasiassa myöskin häijyn luonteen ja pitkäikäisyyden yhteys?

        Entäs JOS koko perhe kyttää?Ei tällaisen kauhuskenaarion tarvitse välttämättä toteutua;(


      • Lukennut.
        hui kauhiita kirjoitti:

        Entäs JOS koko perhe kyttää?Ei tällaisen kauhuskenaarion tarvitse välttämättä toteutua;(

        jotkut Kyttääjät kutsuu projekteiksi KYTTÄÄMISTÄ.,

        yksi projekti loppuu sitten siirtyy seuraavaan projektiin.

        Heidän simätikkuna on aina joku ihminen/perhe


    • koira on tärkeämpi

      Minulle koira on paljon tärkeämpi kuin yksikään ihmislapsi. Mieluummin annan ruokaa kodittomalle koiralle kuin kodittomalle ihmislapselle.

      • Rohkaise mielesi

        Tuskin NIIIIN vähävarainen kuitenkaan olet etteikö liiastasi liikenisi MYÖS sille kodittomalle ihmislapselle?


      • Miksi antaa
        Rohkaise mielesi kirjoitti:

        Tuskin NIIIIN vähävarainen kuitenkaan olet etteikö liiastasi liikenisi MYÖS sille kodittomalle ihmislapselle?

        Jokainen antaa kelle tahtoo MIKSI PILKKAAT IHMISTÄ VÄHÄVARAISEKSI?


      • köyhätaiei
        Miksi antaa kirjoitti:

        Jokainen antaa kelle tahtoo MIKSI PILKKAAT IHMISTÄ VÄHÄVARAISEKSI?

        omituista ainakin vierasta ihmistä MÄÄRÄTÄ raha-asioissa;)))))


      • Missä kohtia
        Miksi antaa kirjoitti:

        Jokainen antaa kelle tahtoo MIKSI PILKKAAT IHMISTÄ VÄHÄVARAISEKSI?

        muka pilkattiin sua vähävaraiseksi? Siinähän epäiltiin selvästi että olet joku rikas kitupiikkivanhapiika. Joka kuollessaan jättää köyhät lähiomaiset perinnöttömäksi mutta testamenttaa kissalleen kaiken omaisuutensa.

        Tee toki edelleen hyvää, mutta tee sitä kaikille hädänalaisille.


      • fgdghgfhfhfgh
        Missä kohtia kirjoitti:

        muka pilkattiin sua vähävaraiseksi? Siinähän epäiltiin selvästi että olet joku rikas kitupiikkivanhapiika. Joka kuollessaan jättää köyhät lähiomaiset perinnöttömäksi mutta testamenttaa kissalleen kaiken omaisuutensa.

        Tee toki edelleen hyvää, mutta tee sitä kaikille hädänalaisille.

        Itsekin autan vain eläimiä ihan siksi että ne on kaikkein heikompiosasia kun ihmiset vie niiden elinmahdollisuudet.

        Jokainen päättää mikä on tärkeintä elämässä minulle on luonto, eläimet ja oma perhe.

        Kaikkeen ei riitä raha ja resurssit..ja verorahoistani menee jo ihmisten puolelle automaattisesti.

        Jokainen elävä olento on tunteva yhtä lailla oli se sitten eläin tai ihmiseläin.


      • 10+3
        fgdghgfhfhfgh kirjoitti:

        Itsekin autan vain eläimiä ihan siksi että ne on kaikkein heikompiosasia kun ihmiset vie niiden elinmahdollisuudet.

        Jokainen päättää mikä on tärkeintä elämässä minulle on luonto, eläimet ja oma perhe.

        Kaikkeen ei riitä raha ja resurssit..ja verorahoistani menee jo ihmisten puolelle automaattisesti.

        Jokainen elävä olento on tunteva yhtä lailla oli se sitten eläin tai ihmiseläin.

        "kun ihmiset vie niiden elinmahdollisuudet."

        Eihän vie. Otetaanpa nyt esimerkiksi vaikka lehmä. EU:n liittymisen jälkeen on tilakoko vain kasvanut kasvamistaan. Ihmiset ovat siis rakentaneet eläimilleen entistä isompia suojia. Ihmiset siis vaalivat eläimiään. Niitä on ihmisillä entistäkin enemmän. Aivan sama pätee kanoihin, kalkkunoihin, possuihin kuin kissoihin ja koiriinkin. Vain akvaariot ja -kalat ovat tainneet ihmisten kodeissa vähentyä. En tiedä miksi, ehkä liian työläitä?

        Miten siis väitteesi voisi pitää tämän esimerkin valossa paikkansa?

        Jotta voisit auttaa eläintä, sinun tulee auttaa lähimmäistäsi hänen hädässään. Muutoin avuntarpeesi on rajaton. Sinulla ei kuitenkaan liene rajaton rahapussi?


      • cgybju
        10+3 kirjoitti:

        "kun ihmiset vie niiden elinmahdollisuudet."

        Eihän vie. Otetaanpa nyt esimerkiksi vaikka lehmä. EU:n liittymisen jälkeen on tilakoko vain kasvanut kasvamistaan. Ihmiset ovat siis rakentaneet eläimilleen entistä isompia suojia. Ihmiset siis vaalivat eläimiään. Niitä on ihmisillä entistäkin enemmän. Aivan sama pätee kanoihin, kalkkunoihin, possuihin kuin kissoihin ja koiriinkin. Vain akvaariot ja -kalat ovat tainneet ihmisten kodeissa vähentyä. En tiedä miksi, ehkä liian työläitä?

        Miten siis väitteesi voisi pitää tämän esimerkin valossa paikkansa?

        Jotta voisit auttaa eläintä, sinun tulee auttaa lähimmäistäsi hänen hädässään. Muutoin avuntarpeesi on rajaton. Sinulla ei kuitenkaan liene rajaton rahapussi?

        Siis oletko tosiaan noin tyhmä? Ihan käsittämättömän typerä vastaus..jos noin hyvin asiat sialla niin kokeile itse. Jos tuo on hyvä tilanne niin ihmisetkään ei tarvitse apua nehän elää paratiisissa elintiloineen ja on ruokaa ja vettä.miksi heitä Pitäisi auttaa kun kaikki hyvin


      • Siksi että
        cgybju kirjoitti:

        Siis oletko tosiaan noin tyhmä? Ihan käsittämättömän typerä vastaus..jos noin hyvin asiat sialla niin kokeile itse. Jos tuo on hyvä tilanne niin ihmisetkään ei tarvitse apua nehän elää paratiisissa elintiloineen ja on ruokaa ja vettä.miksi heitä Pitäisi auttaa kun kaikki hyvin

        kaikilla ihmisillä ei ole puhdasta vettä eikä ruokaa. Myös siksi että ihmisen ja eläimen ruoansulatuskanavat ovat erilaisia rakenteeltaan. Ihminen on kanttuvei hyvinkin pienestä kun taas elukat elävät elämänsä, vaikka lyhyen, turhia sairastelematta, syövät mitä löytävät ja juovat rapakoista mistä juodessa ihmiset sairastuisivat.

        Ihmisen ja eläimen tarpeet ovat pikkuisen erilaiset. Eläimille vaan yksinkertaisesti riittää vähempikin ja osaavat silti nauttia, jopa työstään. Kun paikat sanoo poks tai homma valmis, niin se on menoa. Saalista tai tule saaliiksi.

        Mutta kokeilepa sinä ihmisenä nauttia elämästäsi kihti jalassa, vajaatoiminen sydän ja oikea käsi amputoituna. Noin esimerkin vuoksi. Työttömänä viruisit neljänsadan euron korvauksella vuokraläävässä helvetin masentuneena. Luultavasti pullo kirkasta ilolientä olisi sinulle melkoinen lohdutus tuolloin. Tai eutanasia jota ei edes sallita. Sekin erona ihmisen ja eläimen välillä. Ihminen voi suorittaa eutanasian kärsivälle eläimelle muttei ihmiselle.

        Voisit myös miettiä miltä tuntuu synnyttää maailmaan sairas lapsi, joka ei todellakaan tule pärjäämään yksin elämässään. Vanhemmat kuitenkin rakastaa lastaan koko sielustaan. Aiotko todellakin olla niin öykkäri lahtarikakara että jättäisit auttamatta jos apu olisi vallassasi? Vai auttaisitko peräti siihen kuuluisaan saksalaiseen tapaan viime vuosituhannen viimeisen vuosisadan puolenvälin tyyliin eli auttaisit vanhempia ongelmissaan potkaisemalla toisen rakkaan lapsen kaasutettuna johonkin joukkohautaan? Sitäkö on lahtari-ituhipin köyhäinapu ja rakkaus ja kunniotus kaikkea elämää kohtaan?

        Hiukan odottaisi jonkinlaista sivistyksen tasoa sinultakin.


      • tyuytyuyt
        Siksi että kirjoitti:

        kaikilla ihmisillä ei ole puhdasta vettä eikä ruokaa. Myös siksi että ihmisen ja eläimen ruoansulatuskanavat ovat erilaisia rakenteeltaan. Ihminen on kanttuvei hyvinkin pienestä kun taas elukat elävät elämänsä, vaikka lyhyen, turhia sairastelematta, syövät mitä löytävät ja juovat rapakoista mistä juodessa ihmiset sairastuisivat.

        Ihmisen ja eläimen tarpeet ovat pikkuisen erilaiset. Eläimille vaan yksinkertaisesti riittää vähempikin ja osaavat silti nauttia, jopa työstään. Kun paikat sanoo poks tai homma valmis, niin se on menoa. Saalista tai tule saaliiksi.

        Mutta kokeilepa sinä ihmisenä nauttia elämästäsi kihti jalassa, vajaatoiminen sydän ja oikea käsi amputoituna. Noin esimerkin vuoksi. Työttömänä viruisit neljänsadan euron korvauksella vuokraläävässä helvetin masentuneena. Luultavasti pullo kirkasta ilolientä olisi sinulle melkoinen lohdutus tuolloin. Tai eutanasia jota ei edes sallita. Sekin erona ihmisen ja eläimen välillä. Ihminen voi suorittaa eutanasian kärsivälle eläimelle muttei ihmiselle.

        Voisit myös miettiä miltä tuntuu synnyttää maailmaan sairas lapsi, joka ei todellakaan tule pärjäämään yksin elämässään. Vanhemmat kuitenkin rakastaa lastaan koko sielustaan. Aiotko todellakin olla niin öykkäri lahtarikakara että jättäisit auttamatta jos apu olisi vallassasi? Vai auttaisitko peräti siihen kuuluisaan saksalaiseen tapaan viime vuosituhannen viimeisen vuosisadan puolenvälin tyyliin eli auttaisit vanhempia ongelmissaan potkaisemalla toisen rakkaan lapsen kaasutettuna johonkin joukkohautaan? Sitäkö on lahtari-ituhipin köyhäinapu ja rakkaus ja kunniotus kaikkea elämää kohtaan?

        Hiukan odottaisi jonkinlaista sivistyksen tasoa sinultakin.

        Yllätys yllätys mikä luulet meidän olevan -eläimiä. Kyllä

        Ruuansulatuskanavat erilaisia tarpeet erilaisi ;) Aikas hauska teksti vaikka tahattomasti.


    • Koiraton

      Voi vitsit kuin hullui te ootte tasapuolisesti, no olkaa sit vaan.
      Tosiasias, mie en rääkkäis koiraa missään kerrostaloasunnossa vangittuna tuntitolkulla itsekseen, pitäs sääntöjä muuttaa aika tavalla täs yhteiskunnas, eli eläinten oikeudet takaisin. Ja saastuttavat autot alas.

      Lapsii ei tavallaan kannata suomes tehdä saman hullujenhuone meiningin takia, vaan kyl mää sellasen ottaisin jos saisin ja parikin. Ehkä pitäis ensin tehdä niitä lapsia ja lähtee johonki toiseen maahan mis arvostetaan että saavat lapsiperheitä sinne. Joo kai niis muis mais on kans samal taval, ettei omas maas lapsiperheille etuuksia heru mut muualt tulleille lapsiperheille kyllä. Et nyt vaan pitäis sitten vaihdella lapsiperheiden eri maista toiseen niin suurenee tulot. Noi toikin on vähän hulluu, mut kertonee meitin päättäjistä aika tavalla, kun eivät tajua kumota toimimattomia juttuja.

      Koiraa en ottais jos sille ei löydy sekä vapaus, että töitä. Elättikoira ja voi kun toi on söpö ja kiva ei riitä mun pirtaan. Koira sopis vapaana maaseudulle vaikka vahtimaan maatilan eläimiä. Sellainen olis sellaista koiranelämää, minkä voisin hyväksyä. Mut oikeesti pidän tästä vapaudestakin, ei tarvi hankkia mitään vahteja kun huvittaa jonnekin lähteä, senkust menee vain ovesta ulos.

      Ja joo minä siis tykkään eläimistä ja ihmisistäkin niin pienistä kuin suurista hirveesti. Ja niinkin on käynyt,että sellainen räkyttäväinen koira on karannut pihastaan, niin ei se mun kimppuun tullut vaan selkäni taakse suojaan omistajaltaan, jostain syystä ei olisi halunnut takaisinkaan. Nurkan takaa naapuri sanoi, et kuulee jostain koiran itkemistä päivittäin. Kyllä toinen eläin toisen tuntee. Usein on surullista, kun ei voi auttaa, eläimillä on huikeita kohtaloita. Ihmiseläimilläkin.

      • Muutahan sitten

        vaikka somaliaan. Siellä arvostavat lapsiperheitä kovasti. Kaikilla taitaa olla vähintään 8-9 mukulaa. Niiden sosiaalietuuksista en tiedä, mutta rikkaanahan pärjäät varmasti missä vain. Ja mikä tärkeintä, niillä ei ole koiria. Eikä kai autojakaan ole kovin monella. Ne joilla on, todella tarvitsevat sitä.


    • Ei ol muksuja mulla

      Jos ajatellaankin asia näinpäin että lapsetonta koiranomistajaa ei välttämättä sun mukulasi ja hänen terveydentila voisi vähempää kiinnostaa?

      Minkälaista vastausta kaipaat Mussu-Irmelin sairaudentilapäivitykseen? Kannattanee niitä kertoilla sitten muille kuin lapsettomille koiraihmisille.

      T. Nim. Lapseton vapaaehtoisesti

      • Kannattaisikohan

        sinunkin tossa T.Nim kohdassa laittaa vaikka kohdan "Lapseton vapaaehtoisesti" jälkeen vaikka sulkuihin "ainakin toistaiseksi"?


      • kipale
        Kannattaisikohan kirjoitti:

        sinunkin tossa T.Nim kohdassa laittaa vaikka kohdan "Lapseton vapaaehtoisesti" jälkeen vaikka sulkuihin "ainakin toistaiseksi"?

        Justiinsa. Samaa paskaa minulle on muutamakin mies selostanut (miksi ne on aina miehiä?), kun on tullut puhetta että en aio koskaan tehdä lapsia. Tullut juuri jotain paskanjauhantaa, että "olet niin nuori, et voi tietää mitä haluat" tai "katotaan parin vuoden päästä niin sullakin on kersa tai pari". No, tästä on 7vuotta, eikä kakaroita ole. Ja tämä ei johdu siitä, ettei mahdollisuuksia tähän olisi ollut. Täysin tuntemattomat ihmiset luulee siis tuntevansa minut paremmin kuin minä itse? Minä en todellakaan nauti lasten läsnäolosta. En niitä vihaa, mutta en saa niistä mitään irtikään. Tarvitsen omaa rauhaa ja hiljaisuutta, en minkään kakaran huutoa ja parkua. Enkä edes ala puhua synnyttämisestä...


      • ei lapsia, ikinä
        Kannattaisikohan kirjoitti:

        sinunkin tossa T.Nim kohdassa laittaa vaikka kohdan "Lapseton vapaaehtoisesti" jälkeen vaikka sulkuihin "ainakin toistaiseksi"?

        Tai jos vaikka "nyt ja aina". Turhaan sä jankkaat että kaikki hankkisivat lapsia. Kaikki eivät todellakaan hanki. Ymmärrätkö. Kaikki EIVÄT HALUA LAPSIA. On täysin ok olla lapseton. Se on suuri ja epäitsekäs, hyvä valinta.

        Ei lapsia ikinä. Antaa muiden hoivata ihmiskersoja, minä en ihmislapsista välitä. En ole koskaan näinä 27 vuotena välittänyt. Enkä tule välittämäänkään. Tiedän sen itse, sinä et, joten turhaan tulla lässyttämään. Vai onko ongelmia luetunymmärtämisessä?


      • En vaan halua
        kipale kirjoitti:

        Justiinsa. Samaa paskaa minulle on muutamakin mies selostanut (miksi ne on aina miehiä?), kun on tullut puhetta että en aio koskaan tehdä lapsia. Tullut juuri jotain paskanjauhantaa, että "olet niin nuori, et voi tietää mitä haluat" tai "katotaan parin vuoden päästä niin sullakin on kersa tai pari". No, tästä on 7vuotta, eikä kakaroita ole. Ja tämä ei johdu siitä, ettei mahdollisuuksia tähän olisi ollut. Täysin tuntemattomat ihmiset luulee siis tuntevansa minut paremmin kuin minä itse? Minä en todellakaan nauti lasten läsnäolosta. En niitä vihaa, mutta en saa niistä mitään irtikään. Tarvitsen omaa rauhaa ja hiljaisuutta, en minkään kakaran huutoa ja parkua. Enkä edes ala puhua synnyttämisestä...

        Jes, hyvä kipale!!! :)
        Samaa mieltä minä! Jokaisen oma asia haluaako kersoja, minäkään en ole koskaan niistä syttynyt , ja miksi se kellekään kuuluisi.. Mäkin olen kohdannut noita samoja "odotas vaan, kunhan olet siinäjasiinä iässä..". Ikää kohta 31v ja lapseton naimisissa oleva nainen, ei ne vaan nappaa.


      • Joojoo!
        ei lapsia, ikinä kirjoitti:

        Tai jos vaikka "nyt ja aina". Turhaan sä jankkaat että kaikki hankkisivat lapsia. Kaikki eivät todellakaan hanki. Ymmärrätkö. Kaikki EIVÄT HALUA LAPSIA. On täysin ok olla lapseton. Se on suuri ja epäitsekäs, hyvä valinta.

        Ei lapsia ikinä. Antaa muiden hoivata ihmiskersoja, minä en ihmislapsista välitä. En ole koskaan näinä 27 vuotena välittänyt. Enkä tule välittämäänkään. Tiedän sen itse, sinä et, joten turhaan tulla lässyttämään. Vai onko ongelmia luetunymmärtämisessä?

        Kakskytä seittemän akalla mittarissa ja sanoo ettei ikinä... No, kattotaan vaan niin kymmenen-viidentoista vuoden kuluessa kantaa pampersseja selkä vääränä kotio.


      • ei ikinä
        Joojoo! kirjoitti:

        Kakskytä seittemän akalla mittarissa ja sanoo ettei ikinä... No, kattotaan vaan niin kymmenen-viidentoista vuoden kuluessa kantaa pampersseja selkä vääränä kotio.

        Ei ikinä lapsia. ;)


      • koiramamma ;)
        Joojoo! kirjoitti:

        Kakskytä seittemän akalla mittarissa ja sanoo ettei ikinä... No, kattotaan vaan niin kymmenen-viidentoista vuoden kuluessa kantaa pampersseja selkä vääränä kotio.

        Ei se niin aina mene itse olen jo 45 ja ei edelleen kiinnosta lapset eikä varsinkaan työpaikoilla lapsijutut.

        En ajatellut etten tee lapsia mutta en myöskään suunnitellut että tekisin.

        Mutta kun aikaa kului niin sen epäkiinnostavammaksi lapset tuli. Ja tulen lasten kanssa toimeen hyvin ja olen ollut välillä jopa kasvatustyössäkin(rahan takia en niinkään innosta puhkuen mutta teen hyvin työni ja lapset pitää).

        Mutta eläimet on paljon kiinnostavampia ja sellaisia omaan ja olen tyytyväinen. Kaikki ei elä samalla tavalla. Ja ihmisiä jo ihan liikaa iin ei tarvitse edes velvollisuudesta tehdä kun on paljon vastuullisempaa olla tekemättä ja se sopii minulle.


      • Muista kuitenkin
        En vaan halua kirjoitti:

        Jes, hyvä kipale!!! :)
        Samaa mieltä minä! Jokaisen oma asia haluaako kersoja, minäkään en ole koskaan niistä syttynyt , ja miksi se kellekään kuuluisi.. Mäkin olen kohdannut noita samoja "odotas vaan, kunhan olet siinäjasiinä iässä..". Ikää kohta 31v ja lapseton naimisissa oleva nainen, ei ne vaan nappaa.

        että sinullakin on vielä aikaa. Kello tikittää, poista se seinältäsi. Tutkimuksen mukaan alat olla vaaravyöhykkeessä pian söpöillä vauvajutuilla kun biolooginen kellosi käy ja samaan aikaan oikea kello tikittää seinällä. Tutkimuksesta uutisoitiin hiljattain jossain iltalehdessä.


      • Mahdollisuutesi ovat
        koiramamma ;) kirjoitti:

        Ei se niin aina mene itse olen jo 45 ja ei edelleen kiinnosta lapset eikä varsinkaan työpaikoilla lapsijutut.

        En ajatellut etten tee lapsia mutta en myöskään suunnitellut että tekisin.

        Mutta kun aikaa kului niin sen epäkiinnostavammaksi lapset tuli. Ja tulen lasten kanssa toimeen hyvin ja olen ollut välillä jopa kasvatustyössäkin(rahan takia en niinkään innosta puhkuen mutta teen hyvin työni ja lapset pitää).

        Mutta eläimet on paljon kiinnostavampia ja sellaisia omaan ja olen tyytyväinen. Kaikki ei elä samalla tavalla. Ja ihmisiä jo ihan liikaa iin ei tarvitse edes velvollisuudesta tehdä kun on paljon vastuullisempaa olla tekemättä ja se sopii minulle.

        selvitä lapsettomana erittäin hyvät juuri tuosta syystä että olet lastentarhassa töissä. Kun sitä metelöintiä kuuntelee päivät pitkät, niin menee kyllä hinku äkkiä omiin tenaviin.

        Lähes kaikki vanhatpiiat jotka ovat selviytyneet vanhaikäisiksi ilman lapsia, ovat olleet juurikin lastentarhanopettajia(yleensä näillä kaksi suloista pientä koiraa, joita lapset saivat helliä ja paijata) tai sitten kansakoulunopettajia(tiukkoja fasistista kuria lapsille pitäviä ja karttakepistä helposti hanskaan antavia riivinrautoja).

        Tämä siis omien emppiiristen kokemusten valossa tällaisia ihmisiä tunteneena. Että onnea vaan onnistuneen uravalinnan johdosta. ;D


      • koiramamma ;)
        Mahdollisuutesi ovat kirjoitti:

        selvitä lapsettomana erittäin hyvät juuri tuosta syystä että olet lastentarhassa töissä. Kun sitä metelöintiä kuuntelee päivät pitkät, niin menee kyllä hinku äkkiä omiin tenaviin.

        Lähes kaikki vanhatpiiat jotka ovat selviytyneet vanhaikäisiksi ilman lapsia, ovat olleet juurikin lastentarhanopettajia(yleensä näillä kaksi suloista pientä koiraa, joita lapset saivat helliä ja paijata) tai sitten kansakoulunopettajia(tiukkoja fasistista kuria lapsille pitäviä ja karttakepistä helposti hanskaan antavia riivinrautoja).

        Tämä siis omien emppiiristen kokemusten valossa tällaisia ihmisiä tunteneena. Että onnea vaan onnistuneen uravalinnan johdosta. ;D

        En ollut kuin puoli vuotta väliaikaistöissä lasten parissa rahan takia kun en saanut omaa alaani. Nyt olen jälleen omalla alallani.

        Lapset ei ole vain minun juttu. Eikä ole koskaan ollut hinkua lapsiin. Mietin joskus mitä jos kadun niin itseasiassa päinvastoin olen hyvin tyytyväinen vaikken elä ns.tavallisten ihmisten toiveiden mukaan :) Ei vain kiinnosta lapset niin minkäs teet.

        Ja en ole vanhapiikakaan olen hyvin menevä ja sosiaalinenkin. Minulle riittää mies suku ystävät koirat ja hyvä mielenkiintoinen työ...ja itse asiassa lähipiirissäni en ole ainoa joka on valinnut näin.


      • koiramamma ;)
        koiramamma ;) kirjoitti:

        En ollut kuin puoli vuotta väliaikaistöissä lasten parissa rahan takia kun en saanut omaa alaani. Nyt olen jälleen omalla alallani.

        Lapset ei ole vain minun juttu. Eikä ole koskaan ollut hinkua lapsiin. Mietin joskus mitä jos kadun niin itseasiassa päinvastoin olen hyvin tyytyväinen vaikken elä ns.tavallisten ihmisten toiveiden mukaan :) Ei vain kiinnosta lapset niin minkäs teet.

        Ja en ole vanhapiikakaan olen hyvin menevä ja sosiaalinenkin. Minulle riittää mies suku ystävät koirat ja hyvä mielenkiintoinen työ...ja itse asiassa lähipiirissäni en ole ainoa joka on valinnut näin.

        Ihmetyttää miksi lapsiperheet haluaa aina että kaikki naiset synnyttää lapsia tai miehet on siittäjiä kuten he mutta koiralliset ei tuputa kaikille koiriaan.

        Haluavatko lapsiperheet että muutkin valitsee kuten he ja ovat "onnellisia"vai miksi? Koska jos nämä lapsettomat ei haluakaan samaa "onnea"niin haukunta alkaa. Eli toisen onnellisuus ei ole siis kyseessä. ;) Ovatko he siis itse pettyneitä perheellisiä.

        Koiralliset hyväksyy sen ettei kaikilla ole koiraa. Ja haluavat koiran vain hyvään kotiin jossa ymmärretään koira ja sen vaatimukset.

        Laittaa vain mietityttämään..


      • Sehän vain
        koiramamma ;) kirjoitti:

        En ollut kuin puoli vuotta väliaikaistöissä lasten parissa rahan takia kun en saanut omaa alaani. Nyt olen jälleen omalla alallani.

        Lapset ei ole vain minun juttu. Eikä ole koskaan ollut hinkua lapsiin. Mietin joskus mitä jos kadun niin itseasiassa päinvastoin olen hyvin tyytyväinen vaikken elä ns.tavallisten ihmisten toiveiden mukaan :) Ei vain kiinnosta lapset niin minkäs teet.

        Ja en ole vanhapiikakaan olen hyvin menevä ja sosiaalinenkin. Minulle riittää mies suku ystävät koirat ja hyvä mielenkiintoinen työ...ja itse asiassa lähipiirissäni en ole ainoa joka on valinnut näin.

        sitten osoittaa miten loppuunrutsattu sukusi on. Toivottavasti ne jotka eivät ole valinneet laillasi toisin, ovat sitten ottaneet puolisonsa jostain muualta kuin samalta kylältä. Ja ennenkaikkea: tekevät he ne tenavat joita sukusi tarvitsee, ettei se kokonaan sammahda sinun menevyyteesi ja sosiaalisuuteesi. Tässäkin maassa näkee paljon kolkkia joista huomaa että koko kylä on sukua toinen toisilleen. Samanlaiset, usein hyvinkin erikoiset kasvonpiirteet ja ruumiin rakenne sekä huomattava määrä lievästi kehitysvammaisia yksilöitä. Sitten kylän historiaan tutustuessa löytyy yksi joka on valinnut toisen tien, puoliso muualta ja johan on lapsenteko maittanut ja lapsille opiskelut ihan toiseen tapaan kuin näille kehityksestä pudonnelle. Tästä seurannut että sitten tästä yhdestä sukuhaarasta noussut yhtäkkiä monia merkittäviä henkilöitä joko paikallisesti tai jopa valtakunnallisesti.

        Genetiikka on muuten aikasta mielenkiintoinen tieteenlaji.


      • fgfhgfhfgh
        Sehän vain kirjoitti:

        sitten osoittaa miten loppuunrutsattu sukusi on. Toivottavasti ne jotka eivät ole valinneet laillasi toisin, ovat sitten ottaneet puolisonsa jostain muualta kuin samalta kylältä. Ja ennenkaikkea: tekevät he ne tenavat joita sukusi tarvitsee, ettei se kokonaan sammahda sinun menevyyteesi ja sosiaalisuuteesi. Tässäkin maassa näkee paljon kolkkia joista huomaa että koko kylä on sukua toinen toisilleen. Samanlaiset, usein hyvinkin erikoiset kasvonpiirteet ja ruumiin rakenne sekä huomattava määrä lievästi kehitysvammaisia yksilöitä. Sitten kylän historiaan tutustuessa löytyy yksi joka on valinnut toisen tien, puoliso muualta ja johan on lapsenteko maittanut ja lapsille opiskelut ihan toiseen tapaan kuin näille kehityksestä pudonnelle. Tästä seurannut että sitten tästä yhdestä sukuhaarasta noussut yhtäkkiä monia merkittäviä henkilöitä joko paikallisesti tai jopa valtakunnallisesti.

        Genetiikka on muuten aikasta mielenkiintoinen tieteenlaji.

        Kyllä sukurutsattu lapseni.


      • vihaan lapsia
        Kannattaisikohan kirjoitti:

        sinunkin tossa T.Nim kohdassa laittaa vaikka kohdan "Lapseton vapaaehtoisesti" jälkeen vaikka sulkuihin "ainakin toistaiseksi"?

        Ikuisesti lapseton. Mikä hinku sulla on tuputtaa lapsia jokaiselle? Oletko pipi?


      • vihaan lapsia
        Muista kuitenkin kirjoitti:

        että sinullakin on vielä aikaa. Kello tikittää, poista se seinältäsi. Tutkimuksen mukaan alat olla vaaravyöhykkeessä pian söpöillä vauvajutuilla kun biolooginen kellosi käy ja samaan aikaan oikea kello tikittää seinällä. Tutkimuksesta uutisoitiin hiljattain jossain iltalehdessä.

        Mutta tiedätkö, on olemassa oikeasti ihmisiä, jotka eivät koskaan hankkineet lapsia. Miksi niitä ei siis voisi olla nytkin? Miksi tunget lapsia jokaisenelämään? Kaikki ei lapsia halua, ymmärrä se. EI HALUA. Ymmärrätkö.


    • Koirulit

      Mulle koira on tärkeintä kyllä mitä tiedän. Ja kyllä, lisään facebookkiin kuvia, tuloksia näyttelyistä / muista kilpailuista. Mut voi ihan vapaasti sieltä poistaa jos juttuja ei kiinnosta lueskella. Onneksi kaveripiirissä on muitakin koiranomistajia joilla samanlainen ajatusmaailma. Kyllä jos koiran on päättänyt hankkia on siitä huolehdittava kuin "omasta lapsesta". Maksan mielelläni eläinlääkärikulut, jotta voin taata koiralleni mukavan ja onnellisen elämän. Ja monet koirat ovat lojaalimpia entä ihmiset. Mielummin vietän koirien kanssa aikaa entä paskojen ihmisten. :) Nää on näitä valintoja ! Paljoa ei auta suomi24 chatissa jaaritella ja valittaa, tekisit asioille jotakin.

    • Ärsyyntynyt

      Voi jestas! Missä näitä kasvaa!?

      Ensinnäkin, kun koira hankitaan, se hankitaan nimenomaan PERHEENJÄSENEKSI. Eli totta helvetissä huoli nousee jos PERHEENJÄSENTÄ puree kyy, tulee kuume, ripuli lentää pitkin seiniä, itkee vittu verta. Jotkut ihmiset oikeasti välittää tosissaan näistä karvaisista ystävistään joiden silmistä näkee sen rakkauden mitä ne tuntee isäntäänsä kohtaan. Ne rakastaa viimeiseen sydämenlyöntiinsä asti.

      Toiseksi jokainen äiti päivittää faceen ja ties minne sosiaaliseen mediaan siitä kun pikku Liisa oppii kannattelemaan päätään... Ja ihan vain sen takia koska ne on ylpeitä lapsensa kehittymisestä. Samoten koiraihmiset haluavat jakaa sen ilon ja ylpeyden kun koira voittaa kisoissa. Sen kaiken yhteistyön jälkeen kun koira ja omistaja onnistuu niin siitä syntyy suuri onni ja side koiran ja omistajan välillä kasvaa jokaisesta onnistumisesta.

      En tiedä mikä ihme sinua vaivaa... Minä rakastan omia koiriani paljon enemmän kuin yhtäkään lasta. En voi sietää lapsen itkua, mutta koiran haukun kestän. Katsos meitä ihmisiä on moneen junaan.

    • Ääri esimerkkit

      Älä vertaa lastasi koiriimme. Vaikka eivät olekaan biologisesti jälkeläisiämme, niin yhtä suuri vastuu heidän hyvinvoinnista meillä on kuin sinulla lapsesi osalta.
      Koirani mm on ollut pian 9v mukanani enemmän tai vähemmän vaiherikkaassa elämässäni niin harva ihminen pääsee samalla tasolle koirani kanssa. No okei jos joskus biologisia jälkeläisiä saan, niin tietenkin ovat tärkeysjärjestyksessä koiran edellä.
      Me koiran omistajat ollaan vaan yksinvastuussa koiramme elämästä. Mikään KELA tai sossu ei korvaa hoitoja ja sairaan koiran takia et hevillä voi jäädä kotiin töistä. Lapsettomana mietin välillä, että olisi helpompaa olla vanhempi kuin koiran omistaja

    • 277777777777777777

      kyllä taitaa olla sulta pois. jokainen tablaa tyylillään. onhan niitä pahempiakin asioita....................

    • hämmästynyt

      Voi Jösses! Et taida sinäkään paljoa eläimestä erota kun ihmisten puheet sua noin riipii!

    • 2:denKoiranOmistaja

      Itselläni on 2 koiraa ja ne on todellakin mamman lapsia! Ja todellakin päivitän facebookkiin sun muuhun kaikkea mitä haluan! Jos ärsyttää älä lue / seuraa mitään! Poistu facebookista jos nuin ärsyttää!

      Terv: KAHDEN KOIRAN OMISTAJA JOKA KERTOO KUULUMISIA IHAN MISSÄ HALUAN

      • ggugigui

        Hyvä ihan sama oikeus meillä koiraihmisilläkin on jutella koirastamme kuin te lapsistanne. Ja jos haluamme facettaa so what

        Minulle koirani on karvalapseni ja ihana sellainen ;)

        Ja minulle koiralapseni on tärkeämpi kuin sinun lapsesi jota en tunne ja ei kiinnostakaan tuntea.


    • vapaa koirallinen

      En vertaa koiraani sun kakaraan, koska koirani käyttäytyvät paremmin kuin kersasi, korjaan koirani jätökset, sinä et pentusi tekemisiä korjaa.Lisäksi koirani ei haistattele vanhemmille ihmisillle, ei kiusaa pienempiä, ei dokaa tai vedä huumeita eikä myöskään syljeskele tai riko pulloja luontoon.Lisäksi koirani tuo iloa ihmisille, toisin kuin räkäiset kakaras.

      Minä hoidan koirani lääkärikulut itse, toisin kun sun pentus tohtorikäynnit kustantaa veronmaksajat.Ärtymyksesi ymmärtää, kun olet huomannut miten koiranomistajilla on hauskaa koiriensa kanssa, kun sun kakarat tuottaa pelkkää harmia ja kustannuksia yhteiskunnalle.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe