Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Alanya, ihana muisto enää.

Kiymetli tas

Niin, olin kesällä Alanyassa tosiaan. Ensimmäistä kertaa. Oli ainakin minulle todella antoisa reissu. Eniten jäin kaipaamaan tunnelmallisia iltoja ja öitä sataman tuntumassa. Paikkahan suorastaan kylpi eri värisissä valoissa ja musiikki soi iloisesti. Voi hyvänen aika, kuinka se edelleen pyörii mielessäni se kaikki.. Hieman hukassa tietenkin olin niiden innokkaiden kaupustelijoiden kanssa, mutta kyllä ne kestää, kun muuten oli hurjan kivaa :)
Ja sitten.. jäihän sinne eräs ihminen, jonka kanssa olen pitänyt yhteyttä jonkun verran tässä. Hän oli töissä eräässä hotellissa. Kuitenkin kokeneempien käviöiden mukaan (ainakin tällä palstalla) käyvien mukaan olisi järkevintä pitää "juttumme" vain kivana lomamuistona.
Joka tapauksessa. Nyt olen säästämässä raha, kuin heikkopäinen. Haluan ilman muuta kokea uudelleen sen ihanuuden, jonka koin nyt menneenä käsänä. Tunnelman ja musiikin... Toivottavasti se kaikki on ennallaan, kun menen sinne taas :) Kertokaa muutkin hieman matkastanne enemmän:)

18

2322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jamas

      Ei se koskaa ole toisella kerralla enään samanlaista,vähän väljähtänyttä meininkiä,muistojen vertailua,ei sitä pääse samaan usko pois.Mutta eihän se matkustamista estä.kokeilisit välillä Kreikkaa,muuten sama meininki mutta ne mielipuoliset kaupusteliat/tyrkyttäjät puuttuu.Ja kyllä myös samanlaisia puppelipoikia löytyy kuin turkissa.

      • Kiymetli tas

        Sitähän se saattaapi olla.. Mutta kyllä silti ainakin kerran vielä Alanyaan matkaan. Muuten jää harmittamaan. Olen opiskelija, niin valitsin alunperin Turkin siksi lomakohteekseni, koska se on melko halpa. Enkä kyllä kadu. Ihanaa oli :) Ehkä joskus kokeilen kreikkaa, kun olen "paremmissa rahoissa" :)


      • turkey-lover
        Kiymetli tas kirjoitti:

        Sitähän se saattaapi olla.. Mutta kyllä silti ainakin kerran vielä Alanyaan matkaan. Muuten jää harmittamaan. Olen opiskelija, niin valitsin alunperin Turkin siksi lomakohteekseni, koska se on melko halpa. Enkä kyllä kadu. Ihanaa oli :) Ehkä joskus kokeilen kreikkaa, kun olen "paremmissa rahoissa" :)

        kannattaa ilman muuta mennä uudemman kerran. itse olen ollut alanyassa jo 4 kertaa, tänä kesänä olin kaksi kertaa ja ei vieläkään uutuuden viehätys ole mennyt pois. kaikki kerrat ovat ollut yhtä ihania.
        se on aivan mahtava paikka!!
        odotan innolla ensi kesää että pääsee sinne uudestaan...
        ja kreikka ei todellakaan ole sama asia! turkki on mielestäni paljon mielenkiintoisempi maa. puolet itämaista ja puolet länsimaista kulttuuria. ja se musiikki! rakastan sitä!!
        ja ihmiset kauniita ja ystävällisiä..
        mikään ei vedä vertoja alanyan lämmölle ja mustalle lempeälle yölle!!


      • jamas
        turkey-lover kirjoitti:

        kannattaa ilman muuta mennä uudemman kerran. itse olen ollut alanyassa jo 4 kertaa, tänä kesänä olin kaksi kertaa ja ei vieläkään uutuuden viehätys ole mennyt pois. kaikki kerrat ovat ollut yhtä ihania.
        se on aivan mahtava paikka!!
        odotan innolla ensi kesää että pääsee sinne uudestaan...
        ja kreikka ei todellakaan ole sama asia! turkki on mielestäni paljon mielenkiintoisempi maa. puolet itämaista ja puolet länsimaista kulttuuria. ja se musiikki! rakastan sitä!!
        ja ihmiset kauniita ja ystävällisiä..
        mikään ei vedä vertoja alanyan lämmölle ja mustalle lempeälle yölle!!

        minä puhuinkin kimppuunkäyvistä kaupustelioista,ei hetken rauhaa: osta osta anttilan hinta stockmannin laatu-hokema kuuluu viidenmetrin välein ja jos et ole huomaavinasi sulle huudetaan perään että haista vittu.Tätä ei tapahdu kreikassa.muuten ne on samanlaisia paikkoja


    • Magnolia

      Hauskaa, että meitä Alanyalle sydämensä menettäneitä on enemmänkin. Ikävä kyllä tuo aiempi kommentti "lumouksen haihtumisesta" pitänee paikkansa. Itse vietin yhden aivan upean ja unohtumattoman viikon Alanyassa, josta jäi niin ihanat muistot koko loppuelämäksi, että en niistä mistään hinnasta luopuisi :)

      Mutta tänä kesänä, kun menin toistamiseen lomalle Alanyaan, ei se enää tuntunutkaan samalta. Mutta kivaa kuitenkin oli ja ilman muuta kannattaa mennä uudelleenkin!

    • alanyan

      mulle joka kerta alanyassa on ollut edellistä parempi...että ehdottomasti, takaisin vain...ehkä törmätään ensi kesänä! :)

    • Kiymetli tas

      Millä ihmeellä ihmisillä on varaa mennä kaksikin kertaa kesässä? Minä onneton pääsen vain max. kerran vuodessa :( Kertokaa ihmeessä, vai onko minun tyydyttävä osaani niin kauan kuin opiskelen?

      • turkey-lover

        kun on mukava iskä ja kesätyöpaikka niin kyllä se parikin kertaa kesässä järjestyy..=)
        ja ehdottomasti kannattaa olla kaksi viikkoa kerrallaan! viikko menee turhan liian nopeasti ja ei oikein ehdi tehdä mitään. mieluiten olisin kolme viikkoa kerrallaan, mut sellasia seuramatkoja ei taideta pahemmin tehdä..?


      • mää
        turkey-lover kirjoitti:

        kun on mukava iskä ja kesätyöpaikka niin kyllä se parikin kertaa kesässä järjestyy..=)
        ja ehdottomasti kannattaa olla kaksi viikkoa kerrallaan! viikko menee turhan liian nopeasti ja ei oikein ehdi tehdä mitään. mieluiten olisin kolme viikkoa kerrallaan, mut sellasia seuramatkoja ei taideta pahemmin tehdä..?

        on aika vastuuntunnoton iskä,jos maksaa lapsensa matkan turkkiin.tai sitten hän toivoo että jäisit sille tielle...kyllähän niitä kolmenviikon matkoja on tehty ainakin joskus.


      • tyttö
        mää kirjoitti:

        on aika vastuuntunnoton iskä,jos maksaa lapsensa matkan turkkiin.tai sitten hän toivoo että jäisit sille tielle...kyllähän niitä kolmenviikon matkoja on tehty ainakin joskus.

        no just joo!!
        ensinnäkin se avustaa niiden matkojen maksamisessa, eli täytyy mun niistä itse maksaa..
        ja samanlainen matkailukohde se turkki on kuin muutkin! koittakaa jo uskoa se..
        joka kerta olen tullut ehjänä ja terveenä ja ILOISENA kotiin. piste.


      • Kiymetli tas
        tyttö kirjoitti:

        no just joo!!
        ensinnäkin se avustaa niiden matkojen maksamisessa, eli täytyy mun niistä itse maksaa..
        ja samanlainen matkailukohde se turkki on kuin muutkin! koittakaa jo uskoa se..
        joka kerta olen tullut ehjänä ja terveenä ja ILOISENA kotiin. piste.

        Oli minullakin kiva mummi joka minua avusti:D, mutta en kyllä kehtaa kahteen otteeseen häneltä pyytää... Mietin vain sitä, että valitsetko sitten jonkun halvan hotellin tjtn? Tuhlaatko siellä vähemmän? Minulla ainakin meni viime kesän matkaani yhteensä 1000euroa. (lennot, hotelli ja eläminen paikan päällä) ja olin vain viikon. O_o Se on aika paljon ainakin minulle..


      • turkey-lover
        Kiymetli tas kirjoitti:

        Oli minullakin kiva mummi joka minua avusti:D, mutta en kyllä kehtaa kahteen otteeseen häneltä pyytää... Mietin vain sitä, että valitsetko sitten jonkun halvan hotellin tjtn? Tuhlaatko siellä vähemmän? Minulla ainakin meni viime kesän matkaani yhteensä 1000euroa. (lennot, hotelli ja eläminen paikan päällä) ja olin vain viikon. O_o Se on aika paljon ainakin minulle..

        ollaan aina menty äkkilähdöllä. viimeksi kun olin kaksi viikkoa mulla meni yhteensä hotelli, lennot ja eläminen 1400e. mutta kyllä mä siellä aika paljon ostelin kaikkee. matka maksoi 600e.
        mutta on se sen arvoista!!!
        mut on se mulla silleen et pitää tehdä kompromisseja. mä en sitten kesällä paljon muuta pystynyt tekemään ku rahat meni matkoihin. mut niinkuin sanoin, se on sen arvoista!


      • ALANYAN YSTÄVÄ
        turkey-lover kirjoitti:

        kun on mukava iskä ja kesätyöpaikka niin kyllä se parikin kertaa kesässä järjestyy..=)
        ja ehdottomasti kannattaa olla kaksi viikkoa kerrallaan! viikko menee turhan liian nopeasti ja ei oikein ehdi tehdä mitään. mieluiten olisin kolme viikkoa kerrallaan, mut sellasia seuramatkoja ei taideta pahemmin tehdä..?

        Kyllä Alanyaan pääsee helpostikin kolmeksi viikoksi. Olin syyskuussa kolmen viikon matkalla. Matkatoimisto Aurinkomatkat. Ensi toukokuussa uudelleen kolmeksi viikoksi.


      • Alanyan
        ALANYAN YSTÄVÄ kirjoitti:

        Kyllä Alanyaan pääsee helpostikin kolmeksi viikoksi. Olin syyskuussa kolmen viikon matkalla. Matkatoimisto Aurinkomatkat. Ensi toukokuussa uudelleen kolmeksi viikoksi.

        köyhdyit 3 viikon matkasta? Se on kyllä totta, että viikon matka on ihan yhtä tyhjän kanssa!:)


      • Alanyassa
        Alanyan kirjoitti:

        köyhdyit 3 viikon matkasta? Se on kyllä totta, että viikon matka on ihan yhtä tyhjän kanssa!:)

        Kolmen viikon matkani oli n. 920 euroa. Maksoin koko ajalta sen lisämaksun, sillä pidin itse koko huoneiston. En halunnut siihen ketään vierasta ihmistä. 996 euroa maksoin koko hommasta vakuutuksineen. Vakuutus kannattaa aina ottaa.


    • auringonpalvoja

      Mäkin olin eka kertaa Turkissa Alanyassa viime kesänä.. aivan ihana paikka! vaikka en ees kerenny paljoa missään käymään (viikon matka ja olin välillä huonossa kunnossa) niin silti ihastuin Turkkiin täysin.. Lähen aivan varmasti taas kesällä, ja oon ainaki kaks viikkoa! :) ei viikko riitä mihinkään.. ihmiset siellä on niin ystävällisiä ja mukavia.. ja muutenki paikka on lämmin, hieno ranta, varmasti paljon tekemistä ja ihana ilmapiiri! täytyy kyllä myöntää, että joskus ku on oikeen väsyny, ja haluais vaan rauhassa katella siellä ihmisten menoa, on rasittavaa, ku joku tulee siihen heittämään kliseisiä iskurepliikkejä tai kauppaamaan vaatteita. Mutta niillä on sellanen kulttuuri.. tai mikä lie :) ja kyllä sen kestää :) mihin aikaan tarkalleen olit siellä kesällä?

      • Kiymetli tas

        Silloin oli aika hiljaista kyllä. Siis ei paikallisten suhteen, mutta muita turisteja oli minusta kovin vähän. Ainakin kun käveli kadulla ja katseli ravintoloita, niin näytti aika tyhjältä. Onkohan kovin sesonki joskus kesän lopulla ja syksyllä?


      • Alanyan
        Kiymetli tas kirjoitti:

        Silloin oli aika hiljaista kyllä. Siis ei paikallisten suhteen, mutta muita turisteja oli minusta kovin vähän. Ainakin kun käveli kadulla ja katseli ravintoloita, niin näytti aika tyhjältä. Onkohan kovin sesonki joskus kesän lopulla ja syksyllä?

        Sesonki on kesä-elokuu...kaipa se heinä- ja elokuu on vilkkaimmat...Itse menen mielummin ei niin vilkkaaseen aikaan...Tänä vuonna olin syyskuussa...ja mahtavaa oli! Täydellinen sää, ei liikaa turisteja ym...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2025
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1365
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      73
      1260
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe