Haukkuva koira

pieff88

Sain koirastani valituksen, nimettömänä. Ilmeisestikkin koirani haukkuu jäädessään yksin.
Se on hyvin herkkä, enkä missään nimessä väitä, että tämä ei ole mahdollista. Itseasiassa uskon kyllä, että koirani haukkuu kuulessaan ääniä rappykäytävästä. Olen koettanut vaikka mitä; haukkupantoja, rauhoittavaa hormonia huoneilmaan jne. En yhtään enää tiedä mitä tekisin.
Laitan koirani hoitoon aina kun olen itse poissa klo 22-07 välillä, jotta koira ei hauku yöaikaan. Lisäksi vien sen hoitoon, jos joudun olemaan poissa yli 8h kerrallaan, mutta tiedän itsekkin kolmivuorotyötä tekevänä, että välillä pitää pystyä nukkumaan päivälläkin.
Kaipaisinkin nyt neuvoja siihen, mitä voisin asialle tehdä?
En kaipaa valitusta siitä, että koira ei kuulu kerrostaloon. Koirani painaa alle 7kg ja käy säännöllisesti ulkona ja saa virikkeitä aivan samoin kuin omakotitalossakin asuva koira. Jos joku keksii jotakin järkevää ja asuallista, niin kokeilisin sitä mielelläni.
Olen muuttamassa paremmin äänieristettyyn asuntoon, joten sen toivon hieman auttavan, mutten haluaisi samaa ongelmaa uusien naapurien kanssa.

28

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieff88

      Lueskelin ilmoituksia ja moni kaipaili näitä tietoja, jotka tietenkin itsekkin unohdin: Koirani on
      - 4½-vuotias,
      -narttu
      -n. 5,8kg
      -Coton de tulear
      -ulkoilut 2-3 kertaa päivässä väh. 20min kerrallaan (riippuen omistajan jaksamisesta ja säästä).

      • ..?

        Ensin laittaisin ääninauhurin päälle sillä maailmaan mahtuu paljon koiravihaajia joiden tylsä elämä saa ne valittamaan pienestäkin. Mielestäni koira saa haukahtaa ääniä mutta ei haukkua taukoamatta. Kyllähän lapsistakin ääntä lähtee, jopa enemmän kun koirasta..
        Oletko koittanut jättää esim radion päälle jos vähän laimentaisi rappukäytävän ääniä? Sillä koiraa on vaikea kouluttaa jos ei ole itse kotona (jos koira ei hauku ääniä kun olet paikalla?).


      • pieff88
        ..? kirjoitti:

        Ensin laittaisin ääninauhurin päälle sillä maailmaan mahtuu paljon koiravihaajia joiden tylsä elämä saa ne valittamaan pienestäkin. Mielestäni koira saa haukahtaa ääniä mutta ei haukkua taukoamatta. Kyllähän lapsistakin ääntä lähtee, jopa enemmän kun koirasta..
        Oletko koittanut jättää esim radion päälle jos vähän laimentaisi rappukäytävän ääniä? Sillä koiraa on vaikea kouluttaa jos ei ole itse kotona (jos koira ei hauku ääniä kun olet paikalla?).

        Koetin pitää radiota päällä, mutta en tiedä onko siitä ollut apua. Koira haukkuu ääniä, kun olen kotona. Tai siis se haukahtaa, kerran tai 2.. se ei räksytä. Hiljenee komennettaessa koriin.. oma paikka :) Ellei joku paina ovikelloa! (summerin otin pois käytöstä, kaverit osaavat ilmoittaa tulostaan puhelimella!)
        Pitänee koettaa tuota nauhottamista.
        Olemme koettaneet harjoitella yksin jäämistä ns. normaalina toimintana. Lähden vaan käymään ulkona tai kaupassa jne. :) 4w ei vaan oikein tunnu oppivan uusia temppuja! Nyt kun olen kotona se nukkuu pallona tuossa vieressä. Rento tapaus.


      • Hmm!
        pieff88 kirjoitti:

        Koetin pitää radiota päällä, mutta en tiedä onko siitä ollut apua. Koira haukkuu ääniä, kun olen kotona. Tai siis se haukahtaa, kerran tai 2.. se ei räksytä. Hiljenee komennettaessa koriin.. oma paikka :) Ellei joku paina ovikelloa! (summerin otin pois käytöstä, kaverit osaavat ilmoittaa tulostaan puhelimella!)
        Pitänee koettaa tuota nauhottamista.
        Olemme koettaneet harjoitella yksin jäämistä ns. normaalina toimintana. Lähden vaan käymään ulkona tai kaupassa jne. :) 4w ei vaan oikein tunnu oppivan uusia temppuja! Nyt kun olen kotona se nukkuu pallona tuossa vieressä. Rento tapaus.

        Triplaa nyt ainakin tuo liikunnan määrä. Ainakin ajallisesti. Eli koiran ehdoilla kulkemista jolloin nuuskuttelee rauhassa tienposket. Ja teette samalla muutakin yhteistä hauskanpitoa. Riittävä ulkoilu auttaa pitämään mölyt mahassa.


      • ..?
        pieff88 kirjoitti:

        Koetin pitää radiota päällä, mutta en tiedä onko siitä ollut apua. Koira haukkuu ääniä, kun olen kotona. Tai siis se haukahtaa, kerran tai 2.. se ei räksytä. Hiljenee komennettaessa koriin.. oma paikka :) Ellei joku paina ovikelloa! (summerin otin pois käytöstä, kaverit osaavat ilmoittaa tulostaan puhelimella!)
        Pitänee koettaa tuota nauhottamista.
        Olemme koettaneet harjoitella yksin jäämistä ns. normaalina toimintana. Lähden vaan käymään ulkona tai kaupassa jne. :) 4w ei vaan oikein tunnu oppivan uusia temppuja! Nyt kun olen kotona se nukkuu pallona tuossa vieressä. Rento tapaus.

        Itse päätät paljoko saa haukkua mutta minusta on ihan älytöntä vaatia koiralta täyttä hiljaisuutta.. Minä sallin ainakin vahtimurinat kunhan ei nyt ihan älyttömiin jatku. Koira saa myös haukahtaa ääniä kunhan ei ole jatkuvaa.
        Joku ehdotti liikunnan triplaamista ja ei sillä vahtihaukkumisia poisteta jos koira kerta muuten rauhallinen sisällä. Temppukoulutus ja toko toimii sitten paremmin mutta ei ole kyllä minulla auttanut haukkumiseen... Se auttoi että kielsin pitkät räksytykset ja en sanonut mitään kun vain kerran haukahti, tai sitten sanoo vaan "kaikki hyvin" niin koira tietää että ääni on sinusta ok eikä sitä tarvi haukkua.
        Jos koira ei räksytä niin en kyllä näe syytä miksi edes yrittää kouluttaa pois. Jos kerta viet sen hoitoon yöllä kun talossa pitää olla hiljaa nii sehän on jo ihan hyvä.
        Ne jotka asuvat kerrostalossa ja tekee yövuorotöitä saavat syyttää itseään jos eivät saa nukuttua, tottakai kerrostalossa on päivisin ääniä.


      • Mitenköhän
        ..? kirjoitti:

        Itse päätät paljoko saa haukkua mutta minusta on ihan älytöntä vaatia koiralta täyttä hiljaisuutta.. Minä sallin ainakin vahtimurinat kunhan ei nyt ihan älyttömiin jatku. Koira saa myös haukahtaa ääniä kunhan ei ole jatkuvaa.
        Joku ehdotti liikunnan triplaamista ja ei sillä vahtihaukkumisia poisteta jos koira kerta muuten rauhallinen sisällä. Temppukoulutus ja toko toimii sitten paremmin mutta ei ole kyllä minulla auttanut haukkumiseen... Se auttoi että kielsin pitkät räksytykset ja en sanonut mitään kun vain kerran haukahti, tai sitten sanoo vaan "kaikki hyvin" niin koira tietää että ääni on sinusta ok eikä sitä tarvi haukkua.
        Jos koira ei räksytä niin en kyllä näe syytä miksi edes yrittää kouluttaa pois. Jos kerta viet sen hoitoon yöllä kun talossa pitää olla hiljaa nii sehän on jo ihan hyvä.
        Ne jotka asuvat kerrostalossa ja tekee yövuorotöitä saavat syyttää itseään jos eivät saa nukuttua, tottakai kerrostalossa on päivisin ääniä.

        tämä yksi yllä sitten meinaisi toko-kouluttaa koiraa jos kerran on päivällä työssä? Entä miten kiellät koiraa haukkumasta tai sanot sille "kaikki hyvin" kun et ole kerran kotona? Ei tuohon auta kuin riittävä liikunto jonka jälkeen koira voi nukkua rauhassa.

        Kyllä yötyöläisen on saatava nukkua rauhassa kotonaan ilman että naapurin koira räköttää seinän takana kahdeksan tuntia putkeen pelkkää yksinäisyyttään.

        Liikunta on avain lähes kaikkiin koiran ongelmiin. Sen riittämättömyys taas tärkeä osasyy lähes kaikkien ongelmien syntyyn.


      • ..?
        Mitenköhän kirjoitti:

        tämä yksi yllä sitten meinaisi toko-kouluttaa koiraa jos kerran on päivällä työssä? Entä miten kiellät koiraa haukkumasta tai sanot sille "kaikki hyvin" kun et ole kerran kotona? Ei tuohon auta kuin riittävä liikunto jonka jälkeen koira voi nukkua rauhassa.

        Kyllä yötyöläisen on saatava nukkua rauhassa kotonaan ilman että naapurin koira räköttää seinän takana kahdeksan tuntia putkeen pelkkää yksinäisyyttään.

        Liikunta on avain lähes kaikkiin koiran ongelmiin. Sen riittämättömyys taas tärkeä osasyy lähes kaikkien ongelmien syntyyn.

        Tuota tokoa siis sen liikunnan lisäksi. Perus lenkit vielä aivotyöskentelyä eli tokoa tai temppukoulutusta.
        En missään maininnut että kielletään koira kun ei olla kotona vaan että mitä MINÄ tein ja mitä voi tehdä jos koira haukkuu kun on itse paikalla:
        "Se auttoi että kielsin pitkät räksytykset ja en sanonut mitään kun vain kerran haukahti, tai sitten sanoo vaan "kaikki hyvin" niin koira tietää että ääni on sinusta ok eikä sitä tarvi haukkua."

        Toinen asia mikä varmaan meni sinulta ohi oli että aloittaja mainitsi ettei koira räksytä monta tuntia putkeen jolloin sanoin että minusta on ihan ok että koira päästelee välillä haukahduksia kunhan ei ole jatkuvaa haukkumista.
        Ei ole mitään rasittavampaa kun lapset huutavat 8 tuntia putkeen mutta eihän niistä valiteta..


      • pieff88
        ..? kirjoitti:

        Itse päätät paljoko saa haukkua mutta minusta on ihan älytöntä vaatia koiralta täyttä hiljaisuutta.. Minä sallin ainakin vahtimurinat kunhan ei nyt ihan älyttömiin jatku. Koira saa myös haukahtaa ääniä kunhan ei ole jatkuvaa.
        Joku ehdotti liikunnan triplaamista ja ei sillä vahtihaukkumisia poisteta jos koira kerta muuten rauhallinen sisällä. Temppukoulutus ja toko toimii sitten paremmin mutta ei ole kyllä minulla auttanut haukkumiseen... Se auttoi että kielsin pitkät räksytykset ja en sanonut mitään kun vain kerran haukahti, tai sitten sanoo vaan "kaikki hyvin" niin koira tietää että ääni on sinusta ok eikä sitä tarvi haukkua.
        Jos koira ei räksytä niin en kyllä näe syytä miksi edes yrittää kouluttaa pois. Jos kerta viet sen hoitoon yöllä kun talossa pitää olla hiljaa nii sehän on jo ihan hyvä.
        Ne jotka asuvat kerrostalossa ja tekee yövuorotöitä saavat syyttää itseään jos eivät saa nukuttua, tottakai kerrostalossa on päivisin ääniä.

        Koirani rakastaa kaikenlaista temppujen opettelua ja tekemistä. Hän osaa vaikka mitä kierimisestä tassun antamiseen ja renkaan läpi hyppimiseen.. Juuri nyt treenaamme pallon noutamista... Hän kyllä hakee pallon, nyt kun vain keksin miten saan sen koiralta takaisin! Minun juoksuttamiseni olisi ilmeisesti kivempaa. Coton on ollut helppo koulutettava. Se vaatii aikaa, mutta koira keskittyy hyvin


      • Eihän vaan
        ..? kirjoitti:

        Tuota tokoa siis sen liikunnan lisäksi. Perus lenkit vielä aivotyöskentelyä eli tokoa tai temppukoulutusta.
        En missään maininnut että kielletään koira kun ei olla kotona vaan että mitä MINÄ tein ja mitä voi tehdä jos koira haukkuu kun on itse paikalla:
        "Se auttoi että kielsin pitkät räksytykset ja en sanonut mitään kun vain kerran haukahti, tai sitten sanoo vaan "kaikki hyvin" niin koira tietää että ääni on sinusta ok eikä sitä tarvi haukkua."

        Toinen asia mikä varmaan meni sinulta ohi oli että aloittaja mainitsi ettei koira räksytä monta tuntia putkeen jolloin sanoin että minusta on ihan ok että koira päästelee välillä haukahduksia kunhan ei ole jatkuvaa haukkumista.
        Ei ole mitään rasittavampaa kun lapset huutavat 8 tuntia putkeen mutta eihän niistä valiteta..

        sinulta kuitennii jäänyt huomiotta aloittajan tärkein syy aloitukseen, eli "Sain koirastani valituksen, nimettömänä. Ilmeisestikkin koirani haukkuu jäädessään yksin. "?

        Se nimittäin viittaa siihen että koira räköttää tunti tolkulla omistajansa perään.

        Ja siihen aloittaja etsii ratkaisua koska niistä valitetaan.


      • ..?
        Eihän vaan kirjoitti:

        sinulta kuitennii jäänyt huomiotta aloittajan tärkein syy aloitukseen, eli "Sain koirastani valituksen, nimettömänä. Ilmeisestikkin koirani haukkuu jäädessään yksin. "?

        Se nimittäin viittaa siihen että koira räköttää tunti tolkulla omistajansa perään.

        Ja siihen aloittaja etsii ratkaisua koska niistä valitetaan.

        Jos naapurissa asuu ihminen joka ei koirista tykkää ja on päivät kotona sohvalla nii voihan sitä vaikka kirjoittaa naapurikoirasta sitten valituksen kun ei muutakaan tekemistä ole.. Siksi kirjoitinkin että nauhuri päälle ensin jotta tietää paljoko koira haukkuu.


      • valitus on hyvä piis
        ..? kirjoitti:

        Itse päätät paljoko saa haukkua mutta minusta on ihan älytöntä vaatia koiralta täyttä hiljaisuutta.. Minä sallin ainakin vahtimurinat kunhan ei nyt ihan älyttömiin jatku. Koira saa myös haukahtaa ääniä kunhan ei ole jatkuvaa.
        Joku ehdotti liikunnan triplaamista ja ei sillä vahtihaukkumisia poisteta jos koira kerta muuten rauhallinen sisällä. Temppukoulutus ja toko toimii sitten paremmin mutta ei ole kyllä minulla auttanut haukkumiseen... Se auttoi että kielsin pitkät räksytykset ja en sanonut mitään kun vain kerran haukahti, tai sitten sanoo vaan "kaikki hyvin" niin koira tietää että ääni on sinusta ok eikä sitä tarvi haukkua.
        Jos koira ei räksytä niin en kyllä näe syytä miksi edes yrittää kouluttaa pois. Jos kerta viet sen hoitoon yöllä kun talossa pitää olla hiljaa nii sehän on jo ihan hyvä.
        Ne jotka asuvat kerrostalossa ja tekee yövuorotöitä saavat syyttää itseään jos eivät saa nukuttua, tottakai kerrostalossa on päivisin ääniä.

        Niistä vahtihaukuista ja murinoista kerrostaloissa saa suorastaan herätyksen postinkantajaa haukkuvalta koiralta. Itse heräsin joka aamu haukuvaan koiraan , kun postinkantaja sai haukut niskoilleen. Tuolloin tietenkin eteisessä haukkuva vahtikoira herätti rapun asukkaat ennen puoli neljää.

        Niin heräsin minäkin ja työpäivät olivat ruokastaan helvettiä väsymyksen takia, koska yöuneni olivat jääneet kesken.

        Teimme valituksen ja niin koira omistajineen joutui muuttamaan pois.


    • Mikä logiikka, saa haukkua ja sitten pitäisi olla hiljaa, muttei olekaan ja se on joku ongelma...?

      Jos koiran on oltava hiljaa yksin ollessa, niin selvintä koiralle on ettei se saa lainkaan haukkua sisällä; ei sen tarvitse edes haukahtaa vahdiksi, kun omistaja on kotona. Eikä koira katso kellosta haukkuiko se 3 sekuntia vai 30 minuuttia. Yksin ollessa haukusta lähtee ajanvietteeksi helposti vähän pidempi tutkielma.

      Hyvin on laitettu ohjeita miten joku ongelma otetaan hallintaan kokonaisuudella, lisätään muuta koulutusta ja ulkoilutusta.

      • pieff88

        Kyllä, kiitos kaikille. Juuri nyt koira on hoidossa, mutta koetan heti huomenna sitä nauhoittamista. Kerron tuloksista heti kun ehdin. Ajattelin myös ottaa pallon mukaan lenkille aina välillä


      • ..?

        Kai se on joillekkin sitten mahdottomuus. Pitää olla mustavalkosta, haukutaan tai sitten ei ollenkaan.
        Koirat toimivat opaskoirina, huumekoirina jne jne mutta niille ei voisi opettaa että saa haukahtaa mutta ei haukkua jatkuvasti?
        Ainakin meillä on onnistunut ilman liikunnan triplaamista..


      • Toivottavasti ja
        ..? kirjoitti:

        Kai se on joillekkin sitten mahdottomuus. Pitää olla mustavalkosta, haukutaan tai sitten ei ollenkaan.
        Koirat toimivat opaskoirina, huumekoirina jne jne mutta niille ei voisi opettaa että saa haukahtaa mutta ei haukkua jatkuvasti?
        Ainakin meillä on onnistunut ilman liikunnan triplaamista..

        oletettavasti koirasi saa kuitenkin lenkkiä enemmän kuin kaksi kappaletta 20 minuutin kävelyä lähimmälle valotolpalle ja takaisin?


      • pieff88
        Toivottavasti ja kirjoitti:

        oletettavasti koirasi saa kuitenkin lenkkiä enemmän kuin kaksi kappaletta 20 minuutin kävelyä lähimmälle valotolpalle ja takaisin?

        saa saa :) se oli minimi. Tänään jo ulkoiltu lähemmäs tunti ja juuri ollaan lähdössä :)


      • vinkujavonku
        Toivottavasti ja kirjoitti:

        oletettavasti koirasi saa kuitenkin lenkkiä enemmän kuin kaksi kappaletta 20 minuutin kävelyä lähimmälle valotolpalle ja takaisin?

        Kuka tarvitsee yleensäkään kerrostalossa vahtivan koiran...? Joka ilmoittaa käytävissäkin lukijoista.... Saa haukahtaa vahdiksi kaikenlaiisiin ääniin?

        Hampunkasvattajat ja muut todellisuuspakoiset.


      • kerrostalossa
        vinkujavonku kirjoitti:

        Kuka tarvitsee yleensäkään kerrostalossa vahtivan koiran...? Joka ilmoittaa käytävissäkin lukijoista.... Saa haukahtaa vahdiksi kaikenlaiisiin ääniin?

        Hampunkasvattajat ja muut todellisuuspakoiset.

        Koira ei saa häiritä haukunnallaan naapureitä mihinkään kellonaikaan. Tämä on fakta. Koiralle muistutus haukunnasta. Isännöitsijä on hän, jolle menet kertomaan asian ja loppu onkin sitten Go out from this house!

        Hankkikaa sellainen koira, joka ei hauku ja opettakaa se rakki oikein.


      • Älähän viitti
        kerrostalossa kirjoitti:

        Koira ei saa häiritä haukunnallaan naapureitä mihinkään kellonaikaan. Tämä on fakta. Koiralle muistutus haukunnasta. Isännöitsijä on hän, jolle menet kertomaan asian ja loppu onkin sitten Go out from this house!

        Hankkikaa sellainen koira, joka ei hauku ja opettakaa se rakki oikein.

        turhaan isotella. Ei isännöitsijä ala yhden kahjon elämäänsä kyllästyneen ammattivalittajan takia ketään häätämään. Vasta kun valituksia tulee useampia ja useammalta henkilöltä, on isännöitsijän aika toimia. Silloinkin harkiten ettei menetä työtään.


    • ...

      Te koiranomistajat itse teette tavallisista eläinystävällisistä ihmisistä koiran ja sen omistajan vihaajia. On se ihmeellistä jos joku ihminen haluaa nauttia kotirauhasta, oikein helvetin kummallista, ainakin teistä. Haukuntaa pitää nauhoittaa. Jne.. Olette tosi typeriä ja siksi paras lääke kerrostalossa räksyttävälle rakille on 12 kaliiperinen Sauer.

    • pieff88

      Nauhoitin koiraani. Se ei hauku, mutta ulkoi silloin tällöin.. noin 20 min 5h aikana. En tiennyt koirani osaavan ulvoa! Tai siis.. en tiennyt sen sitä tekevän.. mielenkiintoista sinäänsä..
      Ärsyttävältä se kyllä kuulosti! Itseänikin alkoi tympimään, mutta mitähän tälle nyt teen.. koetetaan nyt ensialkuun pidentää lenkkejä ennen yksin jääntiä ja hommata vaikka sen haukunesto pannan, jos se auttaa ulvomiseen...? Lisäksi pitää lyhentää sen yksinolo aikoja.
      Olen todella pahoillani naapurien puolesta. Tämä ei muutenkaan ole mikään hiljainen talo, mutta tuo kyllä tympii.. pitänee pyytää seinänaapureilta ainakin anteeksi!

      • pieff88

        ulvoi*


      • pieff88 kirjoitti:

        ulvoi*

        Laita muihinkin rappuihin lappu jos talossa on useampi rappu; ääni kulkeutuu elementtitaloissa yllättävästi. Pahoittelu häiriöstä ja koulutus käynnissä, tuo on kuulemma ollut toimiva, ei ole haukuista huolimatta tullut valituksia.

        Kaverin kanssa kerran "metsästettiin" haukkuvaa koiraa isossa kerrostalossa, jotta voitaisiin laittaa lappu tiedoksi omistajalle: koiran löytyi parin rapun päästä...


      • Haukunesto

        Kannattaa kysellä noista pannoista koska olen kuullut että joillakin ei toimi ulvontaan, kysy kaupasta ku ostat.
        Vaikeahan tuo on kun ei itse ole kotona..


    • ei kerrostaloon koir

      Koiraa ei saa jättää kerrostalossa päivisin yksin, niin sitten se pitää kuononsa kiinni ollessaan sinun kanssasi. Kun lähdet jonnekin niin kuono aukeaa auttamattomasti ja talon asukkaat saavat kärsiä sinun koirasi haukunnasta.

    • Haukkuvat koirat

      Juuri parhaillaan kuuntelen kahden koiran ulinaa ja haukuntaa, joka on jatkunut jo kaksi tuntia. Alakerran teinityttö on taas lähtenyt ja jättänyt kaksi isoa koiraansa kuumaan yksiöön ulvomaan. Ikkuna on sentään hieman raollaan josta koirien haukunta ja ulina kuuluu alas kadulle asti. Päivittän kaksi tuntia kerrallaan, jopa viisikin tuntia putkeen joutuu kuuntelemaan kahden koiran ulinaa ja haukuntaa. Ja useamman kerrtan päivässä. Tyttö on siis kotona työttömänä, ottanut ensin yhden koiran ja sitten ilmestyi vielä toinen koira pieneen yksiöön. Koirien ulkoilu on hätäinen kävely alepan nurkalle ja takasin. Tätä on jatkunut tämän vuoden, tytölle on ystävällisesti sanottu asiasta ja laitettu lappua hänen koiriensa tuntikausien haukkumisesta, mutta hän on sitä mieltä että koirat saavat huutaa vaikka koko päivän jos ne ovat yön hiljaa, samoin hän saa soittaa musiikkia täysillä vaikka koko päivän jos on yöllä hiljaa. Isännöitsijänkään huomautuksella ei ole ollut teinityttöön mitään vaikutusta. Omien puheidensa mukaan hän kouluttaa koko ajan koiriaan, mutta tulokset ovat kyllä aika olemattomat tähän mennessä koska haukunta jatkuu eikä suinkaan vähene. Saahan tuollakin tavalla korat väsytettyä, jos ei niitä viitsi lenkittää.....

      • meniaikaasitten

        Voevoe.... Kyllä saa isännöitsija laittaa järeämmän varoituksen ja osoitaa ajan asumisneuvojan pakeille, kun likka ei ymmärrä itse ottaa vastuuta mitä vaikutuksia metelillä on ympäristölle.

        Lohduttava esimerkki ettei kaikki koirat mölise koko aikaa: naapurin tytär oli muutaman päivän käymässä seinän takana. Kysyi sitten kun sattui näkemään minut tullessani töistä iltamyöhällä, että onko koiraa enää olemassakaan, kun ei ole nähnyt meitä kävelyllä, eikä ole kuullut mitään.... Täällähän se, oikein hyvässä kunnossa köllöttelee työpäivän ajan.


    • Puutu ongelmaan

      Liikunta ja aktiviteetti auttaa moneen ja lisää sitä sille jokatapauksessa, vaikkei se ongelmaa ehkä poistakkaan.

      Ulvominen viittaa minusta enemmänkin eroahdistukseen kuin vartioimiseen. Sinänsä koiran voi antaa ilmoittaa asioista niin se saa toteutettua omaa synnynnäistä viettiään. Sille voi sanoo vaikka, että kiitos riittää ja jos haukkuminen jatkuu niin sitten sen kieltää. Tai sitten vain kiellät sen siltä kokonaan. jos se sinua häiritsee. Koira saa kyl päivällä joskus haukahtaa. Se on elämää se siinä missä vanhusten ramppaaminen yöllä vessassa moneen kertaa.

      Ulvomiseen tekisin sille tilanteen, että jätät sen yksin kotiin ja olet siihen jotenkin kuulolla vaikka vauvavahdin tai vastaavan avulla odotat niin kauan kun se sitä lähtee tekemään ja välittömästi menet ja kiellät sen siitä. Ja kun se hiljenee niin siitä kehut siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      509
      3675
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      465
      3435
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3020
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2322
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2190
    6. 221
      1614
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1407
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1300
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1274
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe