kaukaasianpaimenkoira

koiranomistaja

Minkälainen kaukaasianpaimenkoira on todellisuudessa? Vanhemmillani on ollut 2 kaukkaria ja olivat hyväkäytöksisiä. Olen itse ajatellut ottaa sellaisen joskus parin vuoden päästä. Ja kokemusta on isommista koirista jotka ovat olleet sakemannin kultasennoutajan ja dobermannin sekoitusta ja hyvin on käyttäytyneet. Eikä omat koirani ole koskaan purreet ketään. Joten kannattaisiko minun ottaa kaukkaria myöhemmin? Kunnioittaako kaukkari omistajaansa ja mietin vielä koska olen nainen ja sen takia monet ovat sanoneet että naiset eivät pärjäisi isommille koirille mutta olen ennenkin pärjännyt niin miksi en nyt pärjäisi. Siis haluaisin kuulla kokemuksia omistajilta koska koirathan ovat yksilöitä.

3

419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaukkariisbest

ihan paras koira kannattaa ottaa! :)

• meniaikaasitten

Siinä vaiheessa kun kysytään kunnioittaako koira omistajaansa tai joudutaan kysytään pärjäänköhän lainkaan koiran kanssa, ovat niitä kysymyksiä joiden jälkeen kannattaa miettiä onko sitä koiraa lainkaan pakko ottaa.

Kun sitä kunnioitusta ei kysytä koiralta, vaan mitä isompi ja voimakkaampi rotu, sitä vahvempi itseluottamus on oltava omistajalla, että tilanteessa kuin tilanteessa omistaja on itse se itseiarvo eli kunnioitus, luottamus, johdatus.

Ihan tarpeeksi monta harrastelijaa tullut vastaan kun alkavat nykiä koiransa hihnaa "etkö tajua mikä rotu tää on", kun vasta nuori, iloinen pentu heiluttaa häntää ja palloilee... Jolla asenteella ja väärinohjauksella ihan taatusti saa aikaan ongelmakäytöstä, kun omistajan henkinen vahvuus ja itsetunto ei yksinkertaisesti kestä ko. rotua.

• 0263

hei hyvät kaukkareiden omistajat!!!!nyt vähä jelppiä kun mun puolivuotias tai oikeestaan vaimon koira.se ei meinaa tehdä ulosteitaan millään ulos vaan tekee ne sisälle lehden päälle.tämä yksilö on tullut meille noin kolme viikoa sitten.tuohon lehdelle tarpeensa tekevä koira alkaa saada jo muut koirat reakoimaan samoin.olen kokeillut puun luokse paperin vientiä ja pitkiä lenkkejä ym ym.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2145
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      336
      1358
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      94
      1305
    4. 157
      1198
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1021
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      958
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      909
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      878
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      26
      832
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      819
    Aihe