VPK

Tyttönen

Hei! Voisiko joku kertoa mulle mitä VPK:oossa tehdään? Mie oon miettinyt että pitäisikö aloittaa vai ei. Olen menossa Ysille ,eikä ole mitään harrastusta. Olen kiinnostunut turvallisuudesta ja ensiavusta. Suositteletteko vapaa palokuntaa?

10

115

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poika3vuottavpkoossa

      Hei oon siis ite ollu kohta kolme vuotta VPKssa, itse suosittelen harrastusta kaikille. Harjotuksissa harjoitellaan sammuttamista ja kaikkea muita palomiehen taitoja sekä toki ensiapua, samalla opit ryhmä taitoja. Harrastus ei maksa juuri mitään (paitsi leirit ja muut tälläiset tapahtumat) ja löydät nopeasti kavereita... Kysy vielä lisää jos kiinnostaa :)

      • Tyttönen

        Moi! Maksaako noi varusteet vai kustantaako palokunta ne? Mites sitten voi liittyä vapaa palokuntaan?? Sori jos kyselen tälläsiä ihan tyhmiä kysymyksiä.


    • Poika3vuottavpkoossa

      No palokunnasta riippuen VPK maksaa yleensä ainakin kypärän, sammutusasun, mutta joissakin VPKssa esim. hanskat ja saappaat pitää ostaa itse.

      Kannattaa katsoa VPKn nettisivuilta puhelin numeroita tai sähköpostiosoitteita ja niistä kysyä.

      • Tyttönen

        Okei.Kiitos näistä vinkeistä. Aloitan varmasti uuden harrastuksen.Toivotaan viellä että tavataan jossain suurleirillä :)


      • 3Vuottavpkoossa
        Tyttönen kirjoitti:

        Okei.Kiitos näistä vinkeistä. Aloitan varmasti uuden harrastuksen.Toivotaan viellä että tavataan jossain suurleirillä :)

        Jooonnea harrastuksen pariin. Niitä suurleirejehän on 4 vuoden välein ja tänä vuonna oli juuri mutta sitten joskus ehkä :D Oletko itäsuomesta päin muuten?


      • Tyttönen
        3Vuottavpkoossa kirjoitti:

        Jooonnea harrastuksen pariin. Niitä suurleirejehän on 4 vuoden välein ja tänä vuonna oli juuri mutta sitten joskus ehkä :D Oletko itäsuomesta päin muuten?

        Asustan Etelä-Karjalassa.


    • vpk henkeen ja veree

      Vpk.n hyvät puolet pystyy nousee siinä eka olet junnu sitku täyttää 16 pääsee hälytysosastoon harjoitelijaksi ja meriosastoon mitä kaikkii niit nyt onkaan.. Ite koulutan Junnuja ja olen junnuissa varajohtajana, hälläri harjoittelijana ja Meriosastossa.

      • Kyläläinen

        Hei!
        Meillä täällä on mahdollisuus vaan järviosastoon ja hälytysosastoon ,koska merta ei ole lähellä.


      • 3vuottaVPKssa
        Kyläläinen kirjoitti:

        Hei!
        Meillä täällä on mahdollisuus vaan järviosastoon ja hälytysosastoon ,koska merta ei ole lähellä.

        Joo täällä Espoossa missä asun meillä on pääasiassa vaan nuoriso ja hälytysosasto ja siinä 16v pääsee hälyosastoon harjoittelemaan.


    • SVPK

      Kannattaa aloittaa. Tosi kivaa puuhaa, meillä ainakin on kaikki tosi kivoja tyyppejä VPK:ssa. Ja pian se ei enää ole harrastus, se on elämäntapa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe