Jos uo:ssa on esimerkiksi 500€ ja tilillä 3000€ niin viekö uo tämän summan kokonaan ja jättää vain suojaosuuden? Ja palauttaa sitten loput takaisin.
Vai tulisiko pyytää uo:sta lasku, jonka perusteella maksaisi 500 ja hieman päälle, ettei tili tyhjenisi. Ei ole myöskään käsitystä kuinka nopeasti uo maksaa takaisin ylimääräiset.
Suojaosuus vain jää?
7
239
Vastaukset
Jos uo-velkasi on 500€ ei todellakaan viedä 3000€ tililtäsi, vai ymmärsinköhän nyt oikein kysymyksen? Miksei siis kannattaisi vapaaehtoisesti maksaa koko 500€ velkakerralla pois kun rahaa olisi?
- virastosta
Itse olen ymmärtänyt, että vievät koska korot juoksevat jatkuvasti ja tarkkaa summaa on vaikea määritellä?
Vapaaehtoisesti maksamiseen pitää ilmeisesti sitten pyytää jokin tilinumero tai lasku uo:sta, mihin maksaa itse. - kokenut oon
virastosta kirjoitti:
Itse olen ymmärtänyt, että vievät koska korot juoksevat jatkuvasti ja tarkkaa summaa on vaikea määritellä?
Vapaaehtoisesti maksamiseen pitää ilmeisesti sitten pyytää jokin tilinumero tai lasku uo:sta, mihin maksaa itse.Koron juoksu lakkaa just kun koko summa maksetaan. Vouti siis laskee oikean summan ja se lähtee tililtä
- nkiolm
Uo ei vie tililtä mitään. Uo ei voi ottaa rahaa kenenkään tililtä. Mene oman uo-miehen vastaanotolle pankkikortin kanssa ja maksa siinä velkasi kerralla pois. Saat heti käteesi kuitin, että olet maksanut. Sen jälkeen olet huoleton, asiaan ei enää tarvitse palata.
Ulosotolla on oikeus käydä tileilläsi ja viedä säästösi. Tilille on vähintään jätettävä puolentoista suojaosuuden verran rahaa. Oikeus perustuu Ulosottokaareen, 4 luku 21 § kohta 6) http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070705?search[type]=pika&search[pika]=ulosottolaki#L4P21
Jos ulosotto on pidättänyt liikaa, rahat palautetaan yleensä saman tien.velkavelho kirjoitti:
Ulosotolla on oikeus käydä tileilläsi ja viedä säästösi. Tilille on vähintään jätettävä puolentoista suojaosuuden verran rahaa. Oikeus perustuu Ulosottokaareen, 4 luku 21 § kohta 6) http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070705?search[type]=pika&search[pika]=ulosottolaki#L4P21
Jos ulosotto on pidättänyt liikaa, rahat palautetaan yleensä saman tien.Tässä vielä lakilinkki toimivana: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070705
- b3466
velkavelho kirjoitti:
Tässä vielä lakilinkki toimivana: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070705
Tuossa on kuitenkin maininta "jollei velallisella ole muuta vastaavaa tuloa". Eli jos joka kuukausi maksaa uo:oon ei tileille mennä erikseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761715
- 108977
- 87834
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19663- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439