Ostin Samsung Galaxy Pro -tabletin ja otin siihen käytön perusteella laskutettavan nettiyhteyden, koska tarvitsen sitä vain satunnaisesti. Miten saan estettyä laitetta menemästä heti langattomaan verkkoon? Kotona voin tarvittaessa käyttää kotiverkkoa ja kodin ulkopuolella haluaisin itse yhdistää laitteen tarvittaessa verkkoon.
Kokeilin sammuttaa koko wi-fin, mutta niinhän se ketale vaan antoi minun surffailla netissä silti. Eli todellisuudessa laite on verkossa. Kotona se yhdistää nyt ilmeisesti heti käynnistäessä ensin johonkin "maksulliseen" verkkoon ja - kling - maksu on veloitettu, ja vasta sitten saan sen ohjattua kotiverkkooni.
Kuinka siis blokataan tabletin verkkoyhteys kokonaan, kunnes itse yhdistän sen haluamaani verkkoon?
Tabletin verkkoyhteys
7
403
Vastaukset
- aloittaja..
Haa, nyt taisinkin heti löytää oikean ruksin. Eli kohdan "Lisää verkkoja" alta löytyi kohta "Matkapuhelinverkot", jonka alta löytyi ruksattuna "Ota mobiilidata matkapuhelinverkon kautta käyttöön". Olipa ovelasti piilotettuna, kun ei ollut verkon asetuksissa.
Tuo estänee senkin, ettei mikään sovellus touhua yksinään ja aiheuta turhaa laskua.
Eihän tuo wi-fin sulkeminen tietysti mitään auttanutkaan, kun se ei liity koko asiaan. Olen ihan kuutamolla näiden mobiiliyhteyksien kanssa, kun en ole sellaista aikaisemmin käyttänyt, mutta tässähän sitä viisastuu. Ehkä. :) - ne vie rahat
Senverra se wifi liittyy asiaan, että nämä vehkeet yleensä käyttää ensisijasesti wifi verkkoa jos sellainen on, ja näinollen maksua ei mene. Myös Nokian prepaid puhelin käyttää maksullista mobiiliverkkoa jos wlan/wifi verkkoa ei ole saatavilla, Puhelin voi käyttää itsekseen prepaid tiliä jopa 2-3 euroa muutamassa päivässä omiin touhuihinsa ja ohjelmiensa päivityksiin. Ainoa keino on sulkea koko datasiirto.
Ei välttämättä käytä. Laitteella pitää kirjautua wlan verkkoon sillä se ei sitä itse yleensä tee.
- kerran kirjaudutaan
Minulla kyllä kirjautuu automaattisesti WLANiin, kun kotiverkko tai mikä tahansa tabletin tuntema langaton verkko on tarjolla. Ihan hyvä juttu. Ei tarvitse kirjautua kuin ensimmäisellä kerralla.
kerran kirjaudutaan kirjoitti:
Minulla kyllä kirjautuu automaattisesti WLANiin, kun kotiverkko tai mikä tahansa tabletin tuntema langaton verkko on tarjolla. Ihan hyvä juttu. Ei tarvitse kirjautua kuin ensimmäisellä kerralla.
Silloin kirjautuu jos ne on tallennettu laitteeseen. Muuten ei.
- aloittaja..
Niin siis tarkoitin juuri sitä, ettei se wi-fi liity tuohon sim-kortin kautta otettuun yhteyteen eli estämällä w-fi-yhteydet kokonaan en saanut sen vuoksi toivottua tulosta. Minulle on edelleen epäselvää, miten tuo netti teknisesti toimii matkapuhelinverkon kautta, mutta onneksi minun ei tarvitse sitä tietääkään. :) Wi-fiksi sitä ei kuitenkaan kutsuttane?
Ei tuo laite kysynyt ensi käynnistyksellä mitään, liitti minut vain suoraan matkapuhelinverkkoon.
Kun sitten estin koko mobiilidatan poistamalla tuon ruksin ja kirjauduin kertaalleen salasanan kanssa omaan kotiverkkoon, niin nyt se ymmärtää viedä minut siihen verkkoon automaattisesti. Kun sitten liikun tuolla maailmalla se ilmoittanee, että verkkoyhteyttä ei löydy ja voin mennä lisäämään tuon ruksin kun nettiä tarvitsen. - Anonyymi
Mobi verkkoni poi pelist, tehkää kysymyksiä ett tunnistatte ninut. Pitää saada ppian toimimaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 173996
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842449Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731587Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641167Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231087- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42892Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä73851- 100809
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72800