Moi, ajattelin vaan kysyä että onko se monelle tärkeää että lapsenvahdilla on ikää yli 16v, tai että on lastenhoitajakoulutus? Vai riittääkö joillekkin että hoitaja on luotettava, päihdevapaa, kiltti ja osaa hoitaa lapsia OIKEASTI? Ajattelin vaan kysyä koska tässä vuodenpäästä ajattelisin alkaa hoitaa lapsia ja en ole tarpeeksi vanha MLL:n kurssille jne. Olen lapsirakas ja kiltti ja osaan hoitaa lapsia :) Eli siis pitääkö olla kaikki nämä iät jne, vai riittääkö että vaan on "kypsä" ikäisekseen?
Lastenhoitajana vaikka ei "koulutettu"?
1
158
Vastaukset
- Tiedänn
Moikka Annika, itse olen 22 ja silloin kun olin sinun ikäisesi niin olen saanut naapuri tutuilta koko ajan pyyntöä että voisinko hoitaa heidän lapsia palkasta ja olen aina suostunut. Mutta uskon että heillä oli minuun luotettavuus koska minulla on ja oli silloin pienemmät sisarukset joiden kanssa olen aina ulkoilut ja muutenkin hoitanut kun äiti tarvitsee apua ja muita ikäisiäni tyttöjä ei olla pyydetty lastenvahdiksi. Luulen että naapurit varmaan enemmänkin kutsuisivat sinua lapsen vahdiksi jos he näkevät sinussa sen luotettavuuden ja vastuullisuutta. Mutta jos haluat vahtia tuntemattomian lapsia niin ei riitä että 13 vuotiaana sanot että olet lapsirakas ja osaat hoitaa lapsia. Juuri sen takia koska alaikäinen ei kanna vastuuta jos yoidrn lapselle tapahtuu jotain. Vaan se on aina sen vanhemman syytä. Mutta voisin suositella että käyt pihalla tutustumassa vaikkapa niihin naapureihen jotka ulkoilee lastensa kanssa ja kyselet jos ne tarttis joskus lastenvahtia tai jotkut mummot tarvii pihallaa tai kotonaan apua ja jotkut tarvii koiran ulkoiluttajia.. joskus se kaikki tapahtuu itsestään ja joskus tarvii etsiä. Omassa lapsuudessani minua ihmiset pyysivät itse lastenvahdiksi ja koiran ulkoiluttajaksi ja myös jonkun toisen pihan naapurin mummon pieneksi koti ja puutarha apulaiseksi. :) Pitää vaa olla iloinen aktiivinen ja keskustella aikuisten kanssa :D Tai kannattaa vaa nauttia lapsuudesta.. kerkeet vielä koko elämän käydä töissä kun silloin on pakko elättää itse itseään :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä2449513Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.517691Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1986292- 1693586
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2831958- 1041945
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny81738- 1001475
Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll871404Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202191397