Lastenhoitajana vaikka ei "koulutettu"?

Annika12v:)

Moi, ajattelin vaan kysyä että onko se monelle tärkeää että lapsenvahdilla on ikää yli 16v, tai että on lastenhoitajakoulutus? Vai riittääkö joillekkin että hoitaja on luotettava, päihdevapaa, kiltti ja osaa hoitaa lapsia OIKEASTI? Ajattelin vaan kysyä koska tässä vuodenpäästä ajattelisin alkaa hoitaa lapsia ja en ole tarpeeksi vanha MLL:n kurssille jne. Olen lapsirakas ja kiltti ja osaan hoitaa lapsia :) Eli siis pitääkö olla kaikki nämä iät jne, vai riittääkö että vaan on "kypsä" ikäisekseen?

1

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedänn

      Moikka Annika, itse olen 22 ja silloin kun olin sinun ikäisesi niin olen saanut naapuri tutuilta koko ajan pyyntöä että voisinko hoitaa heidän lapsia palkasta ja olen aina suostunut. Mutta uskon että heillä oli minuun luotettavuus koska minulla on ja oli silloin pienemmät sisarukset joiden kanssa olen aina ulkoilut ja muutenkin hoitanut kun äiti tarvitsee apua ja muita ikäisiäni tyttöjä ei olla pyydetty lastenvahdiksi. Luulen että naapurit varmaan enemmänkin kutsuisivat sinua lapsen vahdiksi jos he näkevät sinussa sen luotettavuuden ja vastuullisuutta. Mutta jos haluat vahtia tuntemattomian lapsia niin ei riitä että 13 vuotiaana sanot että olet lapsirakas ja osaat hoitaa lapsia. Juuri sen takia koska alaikäinen ei kanna vastuuta jos yoidrn lapselle tapahtuu jotain. Vaan se on aina sen vanhemman syytä. Mutta voisin suositella että käyt pihalla tutustumassa vaikkapa niihin naapureihen jotka ulkoilee lastensa kanssa ja kyselet jos ne tarttis joskus lastenvahtia tai jotkut mummot tarvii pihallaa tai kotonaan apua ja jotkut tarvii koiran ulkoiluttajia.. joskus se kaikki tapahtuu itsestään ja joskus tarvii etsiä. Omassa lapsuudessani minua ihmiset pyysivät itse lastenvahdiksi ja koiran ulkoiluttajaksi ja myös jonkun toisen pihan naapurin mummon pieneksi koti ja puutarha apulaiseksi. :) Pitää vaa olla iloinen aktiivinen ja keskustella aikuisten kanssa :D Tai kannattaa vaa nauttia lapsuudesta.. kerkeet vielä koko elämän käydä töissä kun silloin on pakko elättää itse itseään :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe