äänikortin ajurit?

Foxy

Kovalevy vedettiin tyhjäksi tässä taannoin ja nyt pitäis hankkia kajarit tähän, mutta mistä ajurit äänikorttiin joka pitäisi löytyä tuolta sisältä?
Koneen aikaisemalla omistajalla ei ole hajuakaan missä nuo ajurit olisivat, mutta olen kuullut, että ne pitäisi löytyä jostain netistä...
Mitä pitäisi tietää ensin kyseisestä äänikortista, meinaan mulla ei ole muuta tietoa, kuin että se löytyy?

7

2295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pate

      Ensiksi pitää selvittää äänikorttisi merkki/malli/tyyppi.

      Se onnistuu esim. tällä ilmaisella EVEREST Home Edition -ohjelmalla, joka on Aida32:n seuraaja.
      Sillä saa koneesta selville paljon tietoa.

      Aida32 -ohjelmaa ei enää kehitetä vaan nyt on panostettu EVEREST Home Edition -ohjelman kehitykseen.
      Se näyttää koneesta tarkempia tietoja koska se tunnistaa uudempia komponentteja koneestasi.

      Kyseinen ohjelma on ulkoasultaan samanlainen kuin Aida32 (sama tekijä) joten ohjelman käyttö on yhtä helppoa.

      Ilmainen EVEREST Home Edition-ohjelma löytyy tuolta:

      http://www.lavalys.com/products.php?lang=en

      Sitten kun äänikortti on selvillä niin täytyy metsästää siihen sopiva ajuri.

      Niitä voi etsiä esim tuolta:

      http://www.mbnet.fi/ajuriapaja/etusivu.asp

      • Foxy

        Nyt tiedän mikä kortti se on ja latasin tuolta antamiltasi sivuilta sen tiedot.
        Ne ilmestyi WinZip`iin josta painoin Extract>oma tietokone...ja nyt mun työpöytä on täynnä kaikkee sälää eli liittyen varmaan siihen tiedostoon?
        Mä olen kanssa yks, sanonko mikä...
        Eli mitähän tässä nyt voisi tehdä?


      • Pate
        Foxy kirjoitti:

        Nyt tiedän mikä kortti se on ja latasin tuolta antamiltasi sivuilta sen tiedot.
        Ne ilmestyi WinZip`iin josta painoin Extract>oma tietokone...ja nyt mun työpöytä on täynnä kaikkee sälää eli liittyen varmaan siihen tiedostoon?
        Mä olen kanssa yks, sanonko mikä...
        Eli mitähän tässä nyt voisi tehdä?

        Minä tekisin näin:

        Luo valmiiksi kaksi uutta kansiota vaikka C:-aseman alle ja nimeä ne vaikka nimelle Apu1 ja Apu2.

        Imuroi sitten se ajuripaketti Apu1 -kansioon ja jos se on .zip -päätteinen niin pura se sieltä Apu2 -kansioon. (Jos ajuripaketti on .exe -päätteinen niin asennuksen voi suorittaa Apu1 -kansiosta).

        Suorita sitten asennus sieltä Apu2 -kansiosta, siellä on varmaankin setup.exe tai install.exe tai vastaava .exe päätteinen tiedosto, jota tuplaklikkaamalla asennusohjelma käynnistyy.
        Sitten seuraat näytölle tulevia ohjeita ja toimit niiden mukaan.


      • Foxy
        Pate kirjoitti:

        Minä tekisin näin:

        Luo valmiiksi kaksi uutta kansiota vaikka C:-aseman alle ja nimeä ne vaikka nimelle Apu1 ja Apu2.

        Imuroi sitten se ajuripaketti Apu1 -kansioon ja jos se on .zip -päätteinen niin pura se sieltä Apu2 -kansioon. (Jos ajuripaketti on .exe -päätteinen niin asennuksen voi suorittaa Apu1 -kansiosta).

        Suorita sitten asennus sieltä Apu2 -kansiosta, siellä on varmaankin setup.exe tai install.exe tai vastaava .exe päätteinen tiedosto, jota tuplaklikkaamalla asennusohjelma käynnistyy.
        Sitten seuraat näytölle tulevia ohjeita ja toimit niiden mukaan.

        Yritänpä sitten tota.


      • Pate
        Foxy kirjoitti:

        Yritänpä sitten tota.

        Saitko päivityksen onnistumaan?


      • Foxy
        Pate kirjoitti:

        Saitko päivityksen onnistumaan?

        Vittu kun olet tyhmä! Sinun takiasi koko kone meni rikki!


      • windows 7
        Foxy kirjoitti:

        Vittu kun olet tyhmä! Sinun takiasi koko kone meni rikki!

        Miten siinä onnistuit?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe