Kehuminen

21+nainen

Minua on aina kummastuttanut tämä: aina kun nään jonkun kaverini, niin saan kuulla joko pukeutumisestani, talostani/pihastani, tai luonteestani jossain vaiheessa vähintään yhden kehun.
Onko se vähän kuin etikettiin kuuluvaa, että kehuu toista/toisen juttuja Joka kerta?
Odotetaanko sitä, että toinen antaa kehuja myös joka kerta takaisin, jos on itse kohtelias?

Kehun aika harvoin, kun itse en oikein osaa kehua, ellen todellakin nää, että toinen on panostanut ja uhrannut aikaa johonkin, on onnistunut jossakin tai on kokenut ns henkistä kasvua (esim päässyt yli jostakin surusta tai pelosta). Kehun myös toista jos hän on allapäin, muistutan mikä hänessä on hyvää ja kaunista. - En tiedä, että riittääkö nämä näyttämään, että arvostan muita, vai pitäisikö opetella olemaan vielä kohteliaampi?

7

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku---

Vaikka itse olen siitä harvinainen suomalaiseksi ihmiseksi että "janoan kehuja", niin en tykkää yhtään "turhista kehuista" - eli jos tiedän möhlänneeni tms. ;) Yleensä vain sanon "kiitos" jos joku kehuu jotain, joskus saatan kertoa jotain enempi riippuen tilanteesta.

Joissakin maissa on yleistä kohteliaisuutta kehua toista "aina", mutta Suomessa kehutaan yleensä tosi harvoin - tosin riippuu ihmisestä. Tuskimpa kukaan odottaa kehuja joka kerta nähdessä - tai tietysti riippuu kuinka usein näkee (eri asia nähdä päivittäin / viikoittain / kuukausittain / vuosittain / "10 vuoden välein")... ;)

• Mieti ennen kuin...

21 , miten tämä typerähkö asiasi liittyy ruokaan ja juomaan.

Mene katsomaan minkä otsikon alla liikut. Kyllä, juuri näin ! Ruoka ja Juoma !

• Nainen 28

Itsekin olen aina ollut todella huono kehumaan ketään. Varsinkaan, kun en huomaa mitään sellaisia asioita, kuten jos joku on käynyt kampaajalla tai ostanut uuden laukun / kengät tms.. Tai edes laihtunut lähes 20kg. Varmaan vaikutan tylyltä ihmisten seurassa. Mutta en yksinkertaisesti kiinnitä sellaiseen huomiota!

Olen nyt yrittänyt alkaa kehumaan ihmisten ominaisuuksia, jotka ei liity vaatteisiin vaan esimerkiksi ahkeria työkavereita, joiden ansiosta joku työ tuli tehtyä tai jotain siihen suuntaan -jotka myös MINÄ huomaan.

• Anonyymi

Terveyskeskukseen lääkärien varsinkin Kaettula Savo, puhuu ex miestä puheensa päälle väkivallan puhetta Höpö höpö.
      Nivalan Edustus, joka tekee Autohuolto Ylivieska Pörhö tähän vaihtopuhetta..

Nivalan mies ryhmä Sievi tätä tekee systemaattisesti.

• Anonyymi

Sullahan menee hyvin. Mitä kummastelet?

• Anonyymi

Parempihan tuo on, kuin että kaveri sanoisi esim: Mitä vellihousu, kuis roikkuu?

• Anonyymi

:X x

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      125
      4054
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      319
      2081
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1821
    4. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1760
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1740
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      439
      1681
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      448
      1532
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1282
    9. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1276
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      450
      1251
    Aihe