Minua on aina kummastuttanut tämä: aina kun nään jonkun kaverini, niin saan kuulla joko pukeutumisestani, talostani/pihastani, tai luonteestani jossain vaiheessa vähintään yhden kehun.
Onko se vähän kuin etikettiin kuuluvaa, että kehuu toista/toisen juttuja Joka kerta?
Odotetaanko sitä, että toinen antaa kehuja myös joka kerta takaisin, jos on itse kohtelias?
Kehun aika harvoin, kun itse en oikein osaa kehua, ellen todellakin nää, että toinen on panostanut ja uhrannut aikaa johonkin, on onnistunut jossakin tai on kokenut ns henkistä kasvua (esim päässyt yli jostakin surusta tai pelosta). Kehun myös toista jos hän on allapäin, muistutan mikä hänessä on hyvää ja kaunista. - En tiedä, että riittääkö nämä näyttämään, että arvostan muita, vai pitäisikö opetella olemaan vielä kohteliaampi?
Kehuminen
7
317
Vastaukset
- joku---
Vaikka itse olen siitä harvinainen suomalaiseksi ihmiseksi että "janoan kehuja", niin en tykkää yhtään "turhista kehuista" - eli jos tiedän möhlänneeni tms. ;) Yleensä vain sanon "kiitos" jos joku kehuu jotain, joskus saatan kertoa jotain enempi riippuen tilanteesta.
Joissakin maissa on yleistä kohteliaisuutta kehua toista "aina", mutta Suomessa kehutaan yleensä tosi harvoin - tosin riippuu ihmisestä. Tuskimpa kukaan odottaa kehuja joka kerta nähdessä - tai tietysti riippuu kuinka usein näkee (eri asia nähdä päivittäin / viikoittain / kuukausittain / vuosittain / "10 vuoden välein")... ;) - Mieti ennen kuin...
21 , miten tämä typerähkö asiasi liittyy ruokaan ja juomaan.
Mene katsomaan minkä otsikon alla liikut. Kyllä, juuri näin ! Ruoka ja Juoma ! - Nainen 28
Itsekin olen aina ollut todella huono kehumaan ketään. Varsinkaan, kun en huomaa mitään sellaisia asioita, kuten jos joku on käynyt kampaajalla tai ostanut uuden laukun / kengät tms.. Tai edes laihtunut lähes 20kg. Varmaan vaikutan tylyltä ihmisten seurassa. Mutta en yksinkertaisesti kiinnitä sellaiseen huomiota!
Olen nyt yrittänyt alkaa kehumaan ihmisten ominaisuuksia, jotka ei liity vaatteisiin vaan esimerkiksi ahkeria työkavereita, joiden ansiosta joku työ tuli tehtyä tai jotain siihen suuntaan -jotka myös MINÄ huomaan. - Anonyymi
Terveyskeskukseen lääkärien varsinkin Kaettula Savo, puhuu ex miestä puheensa päälle väkivallan puhetta Höpö höpö.
Nivalan Edustus, joka tekee Autohuolto Ylivieska Pörhö tähän vaihtopuhetta..
Nivalan mies ryhmä Sievi tätä tekee systemaattisesti. - Anonyymi
Sullahan menee hyvin. Mitä kummastelet?
- Anonyymi
Parempihan tuo on, kuin että kaveri sanoisi esim: Mitä vellihousu, kuis roikkuu?
- Anonyymi
:X x
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293497- 851825
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151591Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887