Kaverin asenne ärsyttää

inhottavaa.....

kaverillani on tapana arvostella muiden tapaa kouluttaa/hoitaa omia koiria. Hän myös nauttii tilanteista jossa vastaantuleva koira käyttäytyy huonosti ja omat eivät. Ja näitä tilanteita hän metsästää päivittäin. Itsellä hänellä on kaksi koiraa jotka ovat perusluonteeltaan helppoja ja hyvin käyttäytyviä. Toki, kaverini on tehnyt työtä jotta koirat ovat sellaisia, mutta on ihan eri asia jos lähtökohtana on todella kova koira, kun pehmeämpi koira. Itse en enää halua avautua omista ongelmistani koskien koirien pitoon tai oikeastaan mihinkään muuhunkaan, sillä olen aika varma, että hän jakaa ongelmani muiden kavereidensa kanssa koiralenkeillä. Tai ainakin näin hän tekee minun kanssa ollessa. Saan kuulla kaikista(ja siis AIVAN kaikista)hänen kavereista kuinka he tekevät tämän ja tämän väärin ym ym. Osalla näistä on ensimmäiset koirat menossa ja kaverini ei taida oikein käsittää, että hänkin on ollut samanlainen joskus. Itselläni on ollut vuosia kauemmin koiria ja kaverini ekan koiran perusasioissa minä olin se joka ohjasin ja neuvoin. Vieläkin tulee soittoja ongelmatilanteissa.´ja teveyteen liittyvissä asioissa. Miksi kaverini on muuttunut tälläiseksi? Myös hänen siskonsa, jolla on niin ikään myös kaksi koiraa, on muuttumassa samanlaiseksi! Enää en nauti yhteisistä kävelyistä ja oikeastaan ne saavat minut hyvin kireäksi, joka näkyy omien koirien käyttäytymisessä. Kurjaa kun koirien pitäisi yhdistää, mutta nyt kävi toisin päin.

7

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuttua tuttua

      Pätijöitä mahtuu valitettavasti jokaiseen asiaan. Jos et rohkene suoraan sanoa, että voiko lopettaa tuon jatkuvan neuvomisen, niin vihjaise edes, että kysyt apua kun tarvitset sitä.

      Tai sitten muistutat, että ei ole vain yhtä ainutta ja oikeaa tapaa pitää, kouluttaa ja kasvattaa koiria. Jos tekee toisella tavalla, se ei automaattisesti ole väärä tapa.

    • inhottavaa......

      Näitä täpoja yritetty. Sanonut joskus suoraan että ei ole meidän asia kritisoida toisten tapaa hoitaa koiria(kun kyseessä siis ei koskaan ole mitään eläinsuojeluun liittyvää), vaan neuvoa jos sitä kysytään. Mutta ei, pitää silti moittia.

    • Jos itsekriittisyys puuttuu, niin silloin jossain vaiheessa on sokea omille virheilleen. Odottelet vain kaikessa rauhassa, pidä vähän väliä ettet pilaa omia ja koirasi hermoja, tyypit kompastuvat omaan lyhytnäköisyyteensä; vahingonilo paras ilo, sanotaan. Noilla besserwissereillä yleensä kolahtaa jossain vaiheessa omaan nikkaan; pari tervettä koiraa ei tee tervettä rotua, pari hyvinkäyttäytyvää koiraa ei tee huippua koiran käsittelijää, seuraava koira saattaakin sitten lähteä kuin mopo joidenkin käsistä...

    • aikuistu pissis

      Ärsyttää ihmiset jotka itkee netissä jostain ongelmasta selän takana, eikä ota asiaa puheeksi henkilön kanssa, josta puhuvat pahaa!!

      • aikuistu, pissis

        Ärsyttää ihmiset, jotka valittavat toisten asioista. Eihän tuo ole sinulta mitenkään pois.


      • yökolet vastenmieli
        aikuistu, pissis kirjoitti:

        Ärsyttää ihmiset, jotka valittavat toisten asioista. Eihän tuo ole sinulta mitenkään pois.

        Niin, jotkut on kaltaisiasi kaksnaamaisia, jotka ei ota ongelmaa esille itse henkilön kanssa, vaan hakee tukee toisilta kaksnaamaisilta, mutta hymyilee henkilön edessä, josta kirjoittaa.Olette pahinta laatua olevaa sakkia, eli selkärangattomia selkäänpuukottajia.


      • vautsivau hei
        yökolet vastenmieli kirjoitti:

        Niin, jotkut on kaltaisiasi kaksnaamaisia, jotka ei ota ongelmaa esille itse henkilön kanssa, vaan hakee tukee toisilta kaksnaamaisilta, mutta hymyilee henkilön edessä, josta kirjoittaa.Olette pahinta laatua olevaa sakkia, eli selkärangattomia selkäänpuukottajia.

        Uuh, kun sä leikit tietävästi noinkin tarkasti, millainen kukin kirjoittaja on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3537
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1389
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1219
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1124
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    8. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1018
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1006
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      52
      904
    Aihe