Miten teillä sujuu?

Mashiach

Kesä on kauneimmillaan, vesi lämmintä, jäätelö halpaa ja kalja (tai limppari) kylmää. Oletteko kaikki rannoilla onkivavan kanssa, vai hikoiletteko rakennustelineillä kapitalistisen riistäjäpomon orjina? Ovatko kirjoitusprojektit jäissä, vai tuleva bestseller enää yhtä oikolukua vailla? Eli miten kirjoitusprojektinne etenevät näin keskellä kesää?

Itse pidin pienen kesäbreikin ja palasin näppiksen ääreen viikonloppuna. Ideoita ainakin riittää, mutta aikaa kirjoittaa kaikki talteen ei.

8

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhuvat

      Itse olen kesäkurssilla. Suunnittelen uutta tarinamaailmaa.

      Romaanikässärin lähetin toukokuussa kustantajalle toiselle kierrokselle ja odottelen kustannustoimittajan palautetta.

      Pieni breikki todellakin on paikallaan parin vuoden uurastamisen jälkeen.

      Ajatuksia on kiva koota kasaan juuri helteellä, sellaisiksi ne ehkä jäävätkin, iloisiksi ja pohtiviksia ajatelmiksi.

      Syksyllä taas.

    • scarabaeus

      .......niin no,
      riippukeinussa ei sitte kannattanut kuitenkaan lueskella mitään
      Collianderia
      ja vastaavia kaunoromaaneja,
      pöh,
      tajusin taas kerran, että ei ei ei ei
      minusta mitään

      kaunokirjailijaa

      tule ihan kohtsillään,
      vaan eipä sitä Roomaakaan päivässä rakennettu............

      eihän !?

      • vanmjäs

        Minusta on outoa ottaa vertailukohteeksi noin kaukaa haettu asia. Muistaakseni Rooman on luonut valtava määrä lahjakkaita, mestarillisia arkkitehtejä ja täydellisyyttä tavoittelevia ihmisiä. Pitää olla aika suuri tekijä (kirjoittaja siis) että voisin helposti rinnastaa hänen työntekonsa Rooman luomiseen.

        Eikö tässä sovi paremmin vertaus simpukassa kehittyvästä helmestä?

        Olen joo hiukan korrekti mitä tulee sanojen käyttöön... tietyissä asioissa.

        Ja muuten, itse en todellakaan ole luonut mitään suurta näin kesäaikaan. Jos jotain olen kirjoittanut, niin nopeita raakileita - öiseen aikaan - ja vähän olen suunnitellut tulevia projekteja. Olen antanut itselleni aikaa rentoutua. Onneksi inspiraatio iskee yhtä kovaa kuin talvella.

        Olen siis yöihminen. Kuuma ja kirkas kesä ei niin kiinnosta.

        Ai niin, olen pääsemässä jyvälle scarabauksen persoonasta: hän on tietyllä tavalla tietoisesti vaatimaton mutta leppoisasti kerskaileva. En enää provosoidu hänen viesteistään, mutta tähän oli pakko kommentoida! :-D


    • Mashiach

      Sanonta: "Ei Roomaakaan päivässä rakennettu", on historiallisesti ottaen muutenkin väärä. Tosiasiallisesti Rooma rakennettiin 12 tunnissa, mutta asia on ns. vaiettua historiaa (KVG). Etenkin Vatikaani ja Putin ovat syyllistyneet tähän tosiasioiden pimittämiseen, sillä totuus tässäkin asiassa romuttaisi nykyisiä valtarakenteita ja pahimmassa tapauksessa avaisi Mordorin portit. Oikeasti homma meni näin: Romulus ja Remus susiäitinsä kanssa laittoivat tiilet jonoon ja kukkuloille kohosi kaupunki käytännössä yhdessä päivässä.

      Karthagolaiset, jotka itse rakensivat kaupunkiaan kuin Iisakinkirkkoa, tulivat kateellisiksi roomalaisten aikaansaavuudesta ja alkoivat levittää huhua, että ei sitä Roomaakaan niin nopeasti valmiiksi saatu. Sen johdosta roomalaiset sitten vetivät herneen nenään, jauhoivat Karhagon murusiksi, suolasivat pellot ja tekivät asukkaista orjiaan. Ikävä kyllä tuo; Ei Roomaakaan päivässä rakennettu -fraasi, on jäänyt elämään näihin päiviin saakka, vaikkakin virheellisesti. Kaikkein ikävintä asiassa on, että sanontaa käytetään lähinnä silloin, kun laiskottaa tehdä jotain nopeasti.

      Okei, mä taidan mennä nyt nukkumaan...

      • vanmjäs

        Viimeinen lause tiivistää kommenttisi sanoman, karsien sen ytimen ja käyden vain raa'asti suoraan asiaan.


    • loveatar

      Olen ollut tosi ahkera kirjoitusjuttujen suhteen, mutta nyt alkaa mopo hyytyä. Pidän varmaan muutaman päivän tauon ja alan sitten taas uurahtaa, jotta saan tekstit hyvälle mallille ennen deadlinea ja elokuun lomaa. Lomalla en aio kirjoittaa ellei ole aivan pakko.

      Kurinalaisuus on hyvästä, mutta jossain vaiheessa kaikki tehot on otettu ja pitää vaan hyväksyä, ettei sitä parempaan pysty. :)

    • 7+7+7

      Lievä turhautuminen työn hitaaseen etenemiseen. Tai ei lievä, vaan kova angsti kun pitäis jo saada valmiiksi, eikä se tekemällä valmistu vaan pysähtymällä. Se ottaa oman aikansa eikä sitä voi pakottaa, vaikka kuinka haluaisi. Hermo repee!!

      Kiitos kysymästä, pimeitä öitä kaikille muillekin yökirjoittajille ja ytyä pyttyyn. Terveisiä Kirjailijanloput-ihmisille.

    • kynäilijä47

      Luovaa taukoa pidetty ja kesästä nautittu. Uutta inspiraatiota ladaten ja aineistoa keräten. Uuden projektin pariin sitten kun lomakausi on loppunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3035
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2132
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1953
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1237
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe