Osaako kukaan kertoa, paljonko maksaa teetättää sokkelin hionta, paikkaus ja uudelleenmaalaus pääkaupunkiseudulla?
Sokkelin maalaus
12
6279
Vastaukset
- Ohje
Jos sokkeli kesii on kyseessä kapillaarisuuden aiheuttama kosteusvaurio. Korjaa ensin aiheuttaja ja maalaa vasta sitten.
- Talo 89
Meillä sama homma edessä. Talo valmistunut -89. Edellisen maalauksen tein Yki sokkelimaalilla n.15 v sitten. Nyt harkoista tehty sokkelin maalaus hilseillyt muutamista kohtaa, eniten harkkojen välien kohdilta samoin kuin oli 15 v sitten. Saumojen kohdalla oli "valkoista" kalkkia, joka pölyää inhottavasti puhdistettaessa. Rapsutin hilseet ja kaiken irtomaalin teräslastalla ja -harjalla pois. Kosteutta en havainnut missään kohtaa. Ensi viikolla hankin 9 l purkki samaa Yki sokkelimaalia ja eikun maalaus hommiin. Jossakin nettikeskusteluissa on ehdotettu sokkelin pesua, kuivatus vähintään kaksi viikkoa ja sitten harkkojen rakojen ja sokkelin tasoitusta jollakin "laastilla". Itse aion pelkästään maalata uudelleen. Tietysti ulkonäkö ei oe niin "viimeistellyn" näköinen, mutta jos kestää seuraavat 15 v niin hyvä näin.
- Talo 89
Unohdin kokonaan, että alkuperäinen keskustelija kysyi sokkelin maalauksen hintaa. Itse kun teen, niin kuluina nyt pelkästään 9 l Ykiä sävytettynä eli 85 € ja pari hyvää pensseliä. Teräsharja ja lastat entiset. Omaa työmäärää arvioimalla, hionta päivän ja maalaus päivän, voisi keskivertotalon, noin 150 neliötä, joka sijaitsee ruuhkasuomen ulkopuolella, jossa sokkelin korkeus n. 40 - 60 cm hinnaksi tulla n. 500 €. Tietysti tuohon täytyy lisätä mahdollinen "pääkaupunkiseudun" lisä, joka voi pahimmillaan tuplata työn hinnan.
- vinkkimies
Ei kannata maalata,kosteus ei pääse haihtumaan.Sokkeli kostuu aina vaikka on salaojat ym.Jos ulkonäkösyystä haluat väriä siihen niin laita hengittävä pintarappaus värillisenä.Esim Weberiltä löytyy kestävä tuote ja varmaan Fesconilta kans.
- Maalari Masa
Yki on yksi pahimmista sokkelin tuhoajista, yhdistettynä kapillaariseen kosteuden siirtymiseen. Muovikalvo höyrynsulkuna ulkopinnassa takaa kosteudennousun harkkosokkelissakin saumoja pitkin aluspuuhun asti.
Jos vielä valesokkelirakenteita niin mieti ensin tarkkaan ja tosiaankin läpivärjätty laasti parempi vaihtoehto. - verkostuva
Voi toki maalata vaikka Uulan petrooliöljymaalilla - "hengittävä" tuote ja kosteus pääsee haihtumaan.
Itse maalasin mökkini pilarit tasoitetteuani ne ensin ja myös sokkeleita peittävät puuristikot viitisen vuotta sitten ja hyvin ovat näyttäneet kestäneen tosin ristikoiden verkot ruostuivat ja jouduin uusimaan ne tänä vuonna. Verkot ovat vain fogelien ja city-kanien pääsyn estämiseksi alapohjaan ja samalla ne myös estävät tuulten mukana kulkevat roskat - hiiret ja rotat taas eivät tarvitse kummoistakaan reikää, joten verkoilla niiden pääsyn estäminen on lähes mahdotonta.
- Iippo Vinetto
Kesällä tehtiin se remontti.Juhanan maalaustyö oy.Hioaivat kivijalan kittasivat kaikki ja ruiskuttivat autoihin tarkoitetun helmasuojamassan hinta oli 4000 e Olikohan oikea hinta?
- asdf324ddddd
Kyllä se niin on että ruosteensuoja aineet vaan kehiin niin suojaavat sitä rautaa siellä betonin sisällä joka on varmaan jo kuplinut eli ruostunut
- suojakerroksia
asdf324ddddd kirjoitti:
Kyllä se niin on että ruosteensuoja aineet vaan kehiin niin suojaavat sitä rautaa siellä betonin sisällä joka on varmaan jo kuplinut eli ruostunut
Kyllä. Hinta riippuu juuri siitä miten sokkelia työstetään. https://kodinplaza.fi/ mukaan vaihtelee pk-seudulla noin 800-4000 euron välillä materiaaleineen. Halvempi on jos sokkeli on entuudestaan hyvässä kunnossa, hionta ja kittaus voi olla aika työlästä suuressa talossa.
- Anonyymi
Tarvitsetko lisätietoa sokkelin pinnoituksesta suorittavista yrityksistä? https://kodinplaza.fi avulla vertailet yhdellä tarjouspyynnöllä palveluntarjoajien arvostelut, takuut, palveluehdot ja hinnat.
- Anonyymi
www.kodinplaza.fi avulla löysin yrityksen, kun etsin luotettavaa ja laadukasta sokkelin maalaajaa
- Anonyymi
Jos et halua terveys ongelmia, niin älä pinnoita sokkelia millään! Lue tuolta miksi:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/pinnoitetut-sokkelitvale-sokkelit-ja-tappavat-maaperabakteeri-myrkyt/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569