Opettajien kesäloma saisi

alku opettaja

olla ainakin 6 kk. Niin rankkaa ja rasittavaa on olla lasten kanssa, kun jotkut ei ymmärrä yhtäänmitään. Saa selittää viis kertaa, eikä sittenkään ymmärretä.
Sitten on ne kauheat vanhemmat, jotka ei arvosta opettajaa ollenkaan, ahukkuvat vaan vaikka opettajaa pitäisi kunnioittaa ja arvostaa, sillä tämä ammatti on ylitse muiden.

Kuinka moni ihminen on valmis opettamaan kakaroita tosta noin vaan?
On hyvä että on opettajilla avustajia, saa opettaja edes vähän huilata kun lapset riehuu ja kiluu kurkku suorana. Kotiin kuuluu lasten kasvatus ei kouluun.

No joulu lomia odotellessa ja hiihtolomia.

6

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikaa lomaa

Liian väsynyt opettajaksi, harkitse alan vaihtoa!

• Kenkku ope

Työ on muutenkin jo niin helppoa, kuin pelkkää lomaa. Kun tuntee päättäjiä niin ei tarvitse stressata. Jos tuossa syyskuun alussa lähtisi taas etelään halvoilla hinnoilla pariksi viikoksi. Avustaja tekee hommat pimeänä. Hyvä juttu.

• merkillistä laiskuut

Mikään ei ole he,pmpaa työtä kuin olla opetaja.

Rtyötä ekalla luokalla 2 tuntia päivässä ja se on siinä, ja välissä vielä välitunti ja ruokatunti.

Yhtä vapaata, välituntia, lomaa kahvituntia... ja naistenlehtiä kun avustaja tekee kaikki työt.

Ei ole työtunneilla pilattu.

JA SITTE PARAS!!!

Palkka juoksee kauheet palkat, rahaa tulee vaikkei tehdä yhtikäs mitään, lomaillaan vaan, ja lomistakin tulee palkkaa! En ymmärrä että joillaan tulee rahaa noin vaan ja toiset tekee duunii eikä saa mitään muuta kun veroja maksaa.

• kalliit opettajat

Pitäiskö maksaa ihan kotiin saakka, ei tarvitsisi edes käydä työpaikalla! Käsittämätöntä, 6 kk lomatoive!

Ja mistähän tämä kaikki kustannettaisiin? Mene kuule tuottaviin töihin ja ala maksaa verot, alvit, yelit ym., jotta joku saisi tuollaiset edut...tiedät silloin tekeväsi ainakin 17 tunnin työpäiviä joka ikinen päivä, ilman lomaa!

• Uppeoppe

Menit tosi halpaan. Aloittaja ei ole opettajaa nähnytkään sitten omien kouluvuosiensa - eikä silloinkaan kovin usein.

Aloittaja valittaa, että pitää sama asia selittää viisi kertaa. Minä yleensä varaudun selittämään saman asian niin omille lapsilleni kuin oppilaillekin vähän vajaa tuhat kertaa. Sillä meneekin sitten jo perille.

• maailman paras ope

Minä olen eka ja toka luokan opettaja ja tosi helpolla pääsen onneksi. Avustajalla teetän tyhmät työ tkuten sata kertaa selittämiset, luokan hiljentminen ja siivoominen ym,, itse keskityn vain opettamiseen, sen kolme tuntia päivä mitä on työaikani, ja siitäkin avustaja tekee suuremman osan kun niin määrään. Minä vaan pomotan häntä ja lapsia.

Kun koulut alkaa avustaja tekee kirjojen ym tarvikkeidne jakamiset, opettaa jonot ruokalassa jakaa ruuat... ja tekee sen mitä mä en viitsi, enkä viitsi paljoakaan, olen sen verran ylempi ihminen että määrään mitä muut tekevät, onneksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2555
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      41
      1711
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      143
      1335
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      304
      1176
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      328
      1154
    6. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      24
      1101
    7. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      57
      1073
    8. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      946
    9. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      12
      905
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      21
      853
    Aihe