uusi ihana Toshiba Arctic ilmalämpöpumppu

Toshiba Arctic

ei vie virtaa paljoa !

Toshiba Arctic ilmalämpöpumppu

23

5314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdfd

      jäähdyttääkö?

      • No ei :O

        ööö...pitäskö?


    • huh hellettä

      Kaikki vie virtaa tarpeen mukaan! Jos jäähdytystarve on esim 4 kw niin virtaa menee sen verran mikä tarvitaan tuottamaan saatava teho pumpulla. Yksinkertaista! Jos laite vie vain 200w sähköä niin kuuma tulee helteillä varmasti.

      • panasonic 9

        Keskiverto ilmalämpöpumppu vie jäähdytyksessä n. 1 Kw tunnissa jos käy täysillä.
        Jos pumpulla pidetään asunto ympäri vuorokauden esim 21 asteisena käy pummpu osateholla.
        Pumpulla saa kulumaan max 10Kwh vuorokaudessa (taloni on 140 m2)
        Näillä kuumimmilla päivillä menee siis vähän yli Euro päivässä.
        Tietenkin ovet ja ikkunat tulee olla kiinni ja sälekaihtimet auringon puolella.
        Asunto kannattaa pitää kokoajan viileänä vastoin "asiantuntijoiden neuvoja"
        Kun seinät ja huonekalut ovat kaikki samassa viileässä lämpötilassa ei pumppu joudu käymään paljoa ylläpitäessään viileän sisäilman.
        Hyvää kesää ja toivotaan helteille jatkoa.


      • jjjjj
        panasonic 9 kirjoitti:

        Keskiverto ilmalämpöpumppu vie jäähdytyksessä n. 1 Kw tunnissa jos käy täysillä.
        Jos pumpulla pidetään asunto ympäri vuorokauden esim 21 asteisena käy pummpu osateholla.
        Pumpulla saa kulumaan max 10Kwh vuorokaudessa (taloni on 140 m2)
        Näillä kuumimmilla päivillä menee siis vähän yli Euro päivässä.
        Tietenkin ovet ja ikkunat tulee olla kiinni ja sälekaihtimet auringon puolella.
        Asunto kannattaa pitää kokoajan viileänä vastoin "asiantuntijoiden neuvoja"
        Kun seinät ja huonekalut ovat kaikki samassa viileässä lämpötilassa ei pumppu joudu käymään paljoa ylläpitäessään viileän sisäilman.
        Hyvää kesää ja toivotaan helteille jatkoa.

        Mikä kokemus sulla olisi panasonic 9 .. kuin uusi malli ja toimiiko viilennys joka huoneisiin, vai esim. olohuoneeseen?


      • outojuttu
        panasonic 9 kirjoitti:

        Keskiverto ilmalämpöpumppu vie jäähdytyksessä n. 1 Kw tunnissa jos käy täysillä.
        Jos pumpulla pidetään asunto ympäri vuorokauden esim 21 asteisena käy pummpu osateholla.
        Pumpulla saa kulumaan max 10Kwh vuorokaudessa (taloni on 140 m2)
        Näillä kuumimmilla päivillä menee siis vähän yli Euro päivässä.
        Tietenkin ovet ja ikkunat tulee olla kiinni ja sälekaihtimet auringon puolella.
        Asunto kannattaa pitää kokoajan viileänä vastoin "asiantuntijoiden neuvoja"
        Kun seinät ja huonekalut ovat kaikki samassa viileässä lämpötilassa ei pumppu joudu käymään paljoa ylläpitäessään viileän sisäilman.
        Hyvää kesää ja toivotaan helteille jatkoa.

        Miten ilmalämpöpumppu on 1 kW:n tehoinen tunnin, kai sen saman tehoinen muunkin aikavälin? Sama kuin sanoisi auton olevan 80 hv tehoinen tunnissa.


    • essonbaari100

      Aivan loistava ollut talvikäytössä tämä Toshiba Arctic.

      • kele1977

        Kannattaa tarkistaa puolueettomat testit. On selvinnyt,että COP arvot ja tehot ovat silmänlumetta. Reklamaatiokierros tulossa varmasti asiakkailta jotka tietoisia ovat.


      • MistäReklamoin

        Näyttää nyt löytyvän netistä testiraporttejakin, miten se silmänlume esiintyy, pystytkö tulkitsemaan VTT:n raporteista jotain mistä olis muillekin hyötyä vai onko joku muu ominaisuus mikä vehkeen pilaa? minä typerys kun sellaisen masiinan juuri tässä kuussa menin hankkimaan.


      • EnReklamoi

        Kahdella ilmalämpöpumpulla lämmitän omakotitalon. Välillä pidän uunissa tulia.


    • nuhapumppu

      Ei ole Toshiba kovin tehokas ollut pakkaskeleillä. Vaatii lisälämmitystä -10 asteen jälkeen. Takka ja paripatteria päälle.

      • bifurkaatio

        Asut ilmeisešti teltassa tai purulaatikossa jos ei 25arcticin 3,6kW lämmitysteho -15 asteessa riitä. Tai 35arcticin 4,4kw -15 asteessa...

        Noita alle -15 päiviä on Etelä-Suomessa n. 15 vuodessa ja 255 päivää sitten lämmityskaudesta -15 - 10 välillä...


    • kylselämmittää

      """Ei ole Toshiba kovin tehokas ollut pakkaskeleillä. Vaatii lisälämmitystä -10 asteen jälkeen. Takka ja paripatteria päälle.""""

      Meillä on Toshiba, se riittää -20 asti, ja sitten takkaan tulta. Talo 160m2. Kokeile seuravilla kovemmilla(esim-15) pakkasilla : Lämpöpyynti 30 ja puhallus manuaali 5, eiköhän lämmintä rupea tulemaan.

    • nuhapumppu

      Ei riitä. Takaa on lämmitettävä ja pattereilla on autettava - 10 jälkeen. Toshibassa alkaa sulatkset tiheentyä ja talo jäähtyä .pyyntinä kovemmilla pakkasilla 27 astetta. Eikä pidä kämppää lämpöisenä.

    • bgfbgc

      """"Ei riitä. Takaa on lämmitettävä ja pattereilla on autettava - 10 jälkeen. Toshibassa alkaa sulatkset tiheentyä ja talo jäähtyä .pyyntinä kovemmilla pakkasilla 27 astetta. Eikä pidä kämppää lämpöisenä.""""

      Voihan näin ollakkin syynä:
      -Tosi vanha laite, yli 10v
      -Iso asunto, tehoton laite suhteessa
      -Energiasyöppö talo
      -Väärä ILP sijainti, ei kierrätä
      -Tai joku muu syy

      Paljonko meni sähköä ennen ILPin käyttöönottoa?

    • lämpööpirttiin

      Vaihda tilalle Daikin Mainstream tai Mitsubishi fh niin rupee lämpöä tuleen pirttiin.

    • MINKÄ.OSTAN

      Mitsu on ylimainostettu.
      Mikä paree.
      Onko Toshi Arctic hyvä pakkasella ?
      Entä kiinalainset Gree ???

    • 17vpumppuja

      Kiva trolli, näin ILP alaa ammatin puolesta seuranneena oikaisen sen verran että GREE tekee "teidänkin talon pumpun" (maailman suurin valmistaja vääntää ne kodinkonebrandilla myytävät) jos se ei ole Mitsu..mietipä sitä. Gree tai mitsu ei tee tossua, onko se siis parempi kuin 2 maailman suurinta ?, ainakin OLEELLISESTI KALLIIPI, siinä miettimistä :)

    • Ammattilainen32vuotta

      gree tekee elektoluxit ,scanvarmit jne.. Toshiba on Midean kanssa osittain naimisissa. Aikanaan tuli kätyä Kiinassa Toshiban tehtaalla joka oli oma osato Midean tehtaan sisällä.

    • kaksiasiaa

      Millä ihmeen tempulla lämpöpumppu muka poistaa asunnosta vedon?
      Ikkunoista vetää, lattianrajoista vetää ja ilmastointi aiheuttaa vetoa jne.

      Lämmön tuottaminen ja lämmön tehokas käyttö ovat kaksi eri asiaa.

    • tottapuhut

      "kaksiasiaa" Totta puhut, tätä eivät lämmöntuottajat tiedä tai eivät tahdo puhua siitä.
      Lämmöntuottotavoista riippumatta, lämmitysenergian tehokas käyttö parantaa parhaiten asumismukavuutta.
      Tosin lämmitysenergian tehokas käyttö vaatii vähäisiä ja edullisia toimenpiteitä.

    • Anonyymi

      Minulla jo toinen Toshiba ilmalämpöpumppu mökillä. Ensimmäinen kesti 9 vuotta kunnes kompressori rikkoutui. Uusi Toshiba artic asennettiin syksyllä 2017, tehtiin täydellinen huolto (LämpöYkkönen) 12.08.2020.
      Nyt eilen yht’ äkkiä lakkasi toimimasta. Virta tulee laitteelle, mutta ei suostu käynnistymään. Mikä avuksi. Onko tuotevastuutakuu näin tuoreelle laitteelle? Osaako kukaan neuvoa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe