Onko teillä jotain sanontoja yms?

fnfn

Onko teillä mitään hokemia tai muita sanontoja/sananlaskuja mitkä eksyy usein puheeseen? :D Mitä usein käytetään teidän perheessä tai on teijän lemppareita? Kertokaa, saa olla tunnettuja tai omakeksimiä!

Me käytetään kavereiden kanssa aika usein näitä
"Se oli hyvää niin kauan kuin sitä kesti."
"Homma ei nyt oikein skulaa!"
"Se on sitten sen ajan murhe!"
"Se vähän riippuu mistä se roikkuu."

Joskus kun olin noin 15.v me aina kyseltiin toisiltamme: "Mitä mieltä olet Euroopan parlamentin nykyisestä tilasta?"

En tiiä mitä me käytetään usein meidän perheessä? Ehkä "nopeat syö hitaat", "harjoitus tekee mestarin", "ei kukaan ole seppä syntyessään", "kaksi kärpästä yhdellä iskulla"... Vaikea sanoa näin yhdeltä istumalta.

Yks mun lemppareita on "Airot nou ja venekki vuotaa", minkä luin joskus 10v jostain Hullu luokka-kirjasta :DD Nauroin niin paljon, en ollut koskaan kuullut sitä. Kuulin myös kerran jonkun iskän kaverin sanovan "takana loistava tulevaisuus", mille myös repesin.

Muita lemppareita:
"Pieleen meni kuin Jeesuksen pääsiäinen."
"Hiljaista kuin huopatossutehtaalla."
"Mitäs me pienistä kun ei pienetkään meistä."

Muita älyttömiä hokemia, mitkä vaan putkahtaa päähän ja ne on pakko päästää ulos:
"MINULLA ON POMMPUFIILIS..."
"Bad boys, bad boys, whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for you?"

8

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siiliö

      Minä saatan joskus mahduttaa puheeseeni kommentin: "Hienoa! Mahtavaa!" Sanon sen myös oudolla äänellä ja käytän sanontaa sarkastisesti ja muutenkin. Sanontani kehittyi, kun päädyin hokemaan sitä itsekseni pelatessani erästä peliä. Ja kyllä puhun itsekseni pelatessani. Etenkin tiettyjen pelien kanssa.

    • Lasketaanko "voi vittu"?

    • Onpas muuten. Molemmat ovat peräisin siskoltani. Nyt koko perhe ja monet sukulaiset ja tutut käyttävät näitä:

      "Tee sitte ite saatana"
      " That's it! Somehow!" (Alunperin Simpsoneista, missä Homer keksi tavan ratkaista jokin ongelma. Hän oli aidon ilahtunut keksiessään, että JOTENKIN. Siskoni käytti ilmaisua vittuillakseen, kun joku kysyi miten ihmeessä hän pääsee ilman autoa Helsingistä Riihimäelle tai jotain vastaavaa.)

    • Yeps.

      "Minä en ymmärrä ihmisiä." on yksi. Jankkaan sitä aina kuullessani jotain typerää jonkun tehneen.

      Kun pitää arvata jotain, ja minulle menee arvaus ihan metsään, sanon: "Noh, (se määrä, mikä meni väärin) sinne tai tänne. vrt. Muutama tuhat sinne tai tänne.

      Sitten on jotain muita, jota hoen jatkuvasti.

    • jdhjiojhprjgientuwrv

      Voi ristus saatana!

      • UNiTE

        - Ruki veer
        - njet ponimai/manipoi
        - jolkki palkki
        (Ja ei, en ole venumaasta :D)


      • jaffa

        "Eiksulle taaskaa kerrottu"
        Hoetaa tota kokoajan iskän kanssa, ei mitää ideaa mistä se tuli..
        "Look at my horse, my horse is amazing"
        "Pirkat pilaa itämeren"
        "Himputti"
        "Jumprahuitti"
        "Hittolainen"
        "Pelarkoonia tuu tänne"
        "Mä luen selviytymisopasta"
        "Mitä mieltä olette suomen nykyisestä taloustilanteesta?"
        "Tarkista pörssilukemat, Martti!"
        "Älä sinä tule siihen eteen kun on tässä muutakin tekemistä ku jyrätä sut pois tieltä!"
        Näitä tässä kavereiden kanssa lähinnä tulee hoettua...
        Yksin saatan randomisti huutaa vaikka
        "They see me rollin', they hate it."
        -jaffa


    • 15w

      "voi vitulla päähä!"
      "täh?(ja sitte maagisesti vastaus kysymyksee)"
      "mä en ymmärrä tätä nykyaikaa"(siis näiden "syön kerran viikossa" huomiohuorauksien takia jne...)
      "huutaa ko mykkä paskalla"
      "kaikee jännää"
      ja muita joita en nyt muista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe