En ymmärrä

Kungpao

Miksi koiranomistajat vaahtoavat jos heidän koira ei saa tulla kahvilaan tai ravintolaan ( koirakahvilat erikseen ), pitäisikö minun maksavana asiakkaana poistua ravintolasta jos olen allerginen koirille? Minulla ei ole mitään koiria vastaan vaan päinvastoin.

14

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sääntöjen mukaan ain

vain jos koirat on siinä ravintolassa tai kahvilassa sallittu eikä siis tarvii olla koirakahvila. siis jos olet niin allerginen ettet voi olla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin poistua itse. kahvila saa nykyään itse päättää sallitaanko koirat siitä on silloin lappu ovella

• Kungpao

Koiran pitää elää koiran ympäristössä.

• perjantai 13.pv
        Kungpao kirjoitti:

Koiran pitää elää koiran ympäristössä.

Niin pitää. Koira on kautta historiansa ollut ihmisen paras ystävä. Siksi onkin ihmeellistä ettei sitä ole aiemmin saanut ottaa paikkoihin joissa ihmisetkin ovat. Onneksi suomi on ottanut askeleen sivistysvaltioiden suuntaan.

Ethän toivoisi tästä mitään banaanitasavaltaa?

• zedibah

Koiran pitää saada elää samassa ympäristössä kuin omistajansa. Aina ei vaan VOI jättää parasta kaveriaan yksin kotiin, järkevä koiran omistaja ei ees haluu jättää vaan nauttia elämästä kaikissa muodoissaan yhdessä koissulin kanssa ja saada näin elämästä irti vieläkin enemmän iloa kuin jotkut allergiset ja tiukkapipo narisijat. Uskokaa vinkujat jo et ei se koira jossakin toisessa kahvilan pöydässä teitä syö eikä sastuta-antakaa olla ja relatkaa.

• 3 koiraa minulla

Itse en varmasti mene yhteenkään kahvilaan juomaan edes kahvia, jos sielä saa käydä eläimetkin.
      Eläimet EI kuulu olla yleisissä elintarvikkeita myyvissä liikkeissä.

• pro koirat

Tuo on kunkin oma valinta toki, meneekö koirat sallivaan kahvilaan vai ei.

Koirien ei lain mukaan kuulukaan "olla" elintarvikkeita myyvissä liiketiloissa (poislukien näiden mahdolliset tarjoilutilat, mikäli liikkeenharjoittaja tämän sallii), mutta kahviloiden ja ravintoloiden tarjoilutiloihin koirat voi ravintoloitsija halutessaan sallia. Joskus näin sallitaan esim. lounasajan ulkopuolella, tai muuten rajoitetusti.

ks.
        https://sites.google.com/site/prokoirat/koira-faq#TOC-Saako-koiran-vied-kauppaan-

• Tunkio

Tämäkin aloitus dh:n provoja. Kukaan koiranomistaja ei vaahtoa yhtään mitään asiasta, vaan hyväksyy sen, että koiraa ei viedä ravintolaan eikä elintarvikeliikkeisiin. Miksi tuon tyhjäpään pitää,aina keksiä noita valheitaan? Oikeassa elämässä ei riittävästi valitettavaa koirista löydy, joten pitää satuilla.

• koiratkahvilassa1997

Koirien kahvilointi sallittu!½ Allergisille omat kahvilat!!

• 958640589674589067

:D
      Syöt lehmää ja et voi syödä saman katon alla koiran kanssa :D

• Ainakaan minä en

vie koiraani kahvilaan sisälle, vaikka saisi. Kesäisin kyllä käymme terassiravintoloissa ja kahviloissa, joissa saa lemmikki olla. Sääntöhän on, että koira osaa käyttäytyä, mutta valitettavasti on sattunut pari kertaa, että paikalle myöhemmin tullut koira onkin alkanut samantein rähisemään tai mekkaloimaan. Joten pysyn terassilla, josta nopeampi vetäytyminen mahdollista. Omat koirani eivät reagoi, vaan suhtautuvat tilanteeseen tyynesti. Kuljen kylläkin julkisillakin koirieni kanssa ihan siksi, jotta säilyy sosiaalisuus myös näissä tilanteissa. Molemmat olen aina kierättänyt junassa, bussissa ja metrossa. Kun koira oppii liikkumaan julkisilla liikennevälineillä, niin sopeutuu se melkein mihin vaan uuteen juttuun. Ainakin minulla toimii. Meillä ravintolan terassilla aina tuodaan raikasta vettä rekuille ja onpa jopa puruluuta tarjolla.

• Anonyymi

Olisiko jossain tietoa kahviloista ja ruokapaikoista, joihin koiria ei saa tuoda? Tapasin ennen käydä kaverieni kanssa kahvilassa lähes päivittäin, mutta nyt en enää löydä paikkaa mihin voisimme mennä. Kaikkialla toivotetaan koirat tervetulleiksi ja se tarkoittaa, että me ihmiset, jotka emme voi tai hakua ruokailla koiraseurassa emme sitten ole tervetulleita.

• Anonyymi

Tuo on juuri sitä koiranomistajien törkykäytöstä. Palstalla olevien viestien mukaan koira viedään sänkyynkin mukaan ja paskatetaan naapurin ikkunan alle tai jalkakäytävälle. Sehän on pieni huoli jos saa kovan astma- tai muun kohtauksen joka aiheutuu pienestä muffesta.

• Anonyymi

Itsestään selvää on että koiran omistavilta roiskuu vaahtoa suusta ja muistakin kropan aukoista. Tuohan näkyy päivittäisissä kohtaamisissa kun molemmat vaahtoaa hihnan molemmissa päissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe