Kyläsairaala ykkösellä

heluna(ko)

Kuka muu on jäänyt koukkuun tähän sarjaan? Joka ilta pitää istua telkun ääreen 10 yli 5 jos vaan mahdollista. Suosikkejani ovat tohtorit Weatherhill ja Ormerod ja tietenkin "talonmieskaksikko".

11

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyläsairaala seuraa hienosti näiden kyläpoliisisarjojen aikakautta ja ainakin itse olen suorastaan tykästynyt po. aikakausien musiikkiin, jota mm. tässä sarjassa viljellään runsaasti.

• ...

Seurailen aika aktiivisesti. Hyvin tehtyä brittiläistä viihdettä, loistavaa musaa. Juonet aika kaavamaisia, mutta niinhän se yleensäkin sarjoissa on. Pidän nimenomaan brittisarjoista myös kielen takia, oikein ilo kuunnella niitä, tönköstä jenkkislangista jotenkin tullut kystä kyllin, kunnon brittiaksentti aina jes.

Mun mielestä toi sarja muuttui myöhemmin polisisarjaksi, suomessakin kovin suosituksi "Heartbeat", elikäs suomeksi "Sydämenasialla, se siis ei sairaalamiljöössä enenpi poliisiasemalla. Mutta muuten täysin samanlainen kuin tämä sairaalasarjakin, samanlainen formaatti, just ajoitus ja lavatus, musakin. Sydämen asialla ehkä vähän vauhdikkaampi. Mun mielstä muuten osa näyttelijöistäkin jatkoi. Näille pitkille sarjoille ominaista, että näyttelijät vaihtuvat matkan varrella. Näissä uudet ei näyttele entisiä rooleja, vaan niille luodaan oma imago, elikkäs eri ihmisiä, vaikka sarja koko ajan sama.

Ihan hittikamaa kumpikin.

=DW=

• ...

Muuten.

Ne pyörivät nyt yhtä aikaa ykkösellä. Kyläsairaala aamulla edellisen illan uusintana, elikkäs kahdesti päivässä ja Sydämen asialla kerran illalla, koska koko sarja on jo esitetty suomessa, eli se on kokonaisuudessaan uusinta.

=DW=

• ++´´++

Samojen osaajien tekemä, musa isossa osassa. Uusinnan uusintoja, mutta silti pitävät otteeessaan.
      Samoja näyttelijöitä kuin Sydämen asiassa vierailee Kyläsairaalassa.
      Weatherhill ja Ormerod ovat oikeassakin elämässä aviopari.

Amy Robbins/Jill Weatherill on muuten Paul MC Cartneyn serkku.

• phoca5

Ensin oli Sydämen asialla, myöhemmin alkoi kyläsairaala.

• ...

Itse asiassa just noin. Kyläsairaala oli ikäänkuin sivujuonne tai sivusarja Sydämen asialla sarjaan. Piti oikein wikistä tarkistaa.

Nyt kun ne menee suomen telkkarissa päällekkäin, välillä hankala hokata, kumpaa katsoo, kun tullut kateltua kumpaakin. Ja just, kun kummissakin täysin sama formaatti ja jopa samoja näyttelijöitä.

Toi ois faneille hyvä aihe, jos Tupla tai kuitti- visailu olisi vielä suomessa menossa, knoppia knopin perään kyllä piisaisi :D

=DW=

• heluna(ko)

Ohhoh kylläpäs päätty sarja inhottavasti:(

• ------

Totta. Liekö joskus aietta jatkaa, mutta tosi pottumaisesti loppui. Sarjan teko loppui v. 2011.

• *09*0*
        ------ kirjoitti:

Totta. Liekö joskus aietta jatkaa, mutta tosi pottumaisesti loppui. Sarjan teko loppui v. 2011.

Kuulin että Kyläsairaalan uusia jaksoja aletaan esittämään syksymmällä.

Tänään alkanut kiva Kleistin perhe aamulla klo 10.00. Sitä esitettiin viime talvena lauantai- ja sunnuntai aaumuisin. En ehtinyt katsomaan olivatko jaksot uusintoja vai uutta sarjaa. Tosin en ehtinyt talvellakaan katsomaan kaikkia jaksoja.

Saksalainen Vuoristolääkärin tapainen sarja.

Iltaisin (klo 17.10) kait näkyy joku etsivä naispari.

• #piippa#

Mulla jäi nyt viimeinen jakso katsomatta. Mutta kuoliko lopussa Ormerodin lääkäripariskunta? Jotenkin muistelen edellisestä katselukerrasta. Muistinko oikein?

• ---

Et muistanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      14
      4383
    2. "Mä elän vieläkin"

Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      19
      3259
    3. Vassarit kummittelee pääni sisällä joulunakin

Hetki sitten alkoi punakapina. Joulupäivään mennessä ollaan jo Lindtmanin nuoruusvuosien näytelmäkerhossa. Tapaninpäivän
      Maailman menoa
      65
      2952
    4. Oho, köyhyys väheni Marinin hallituskaudella

👋💥🤕 Tuonkin Marinin hallitus sössi --- Vuosien 2019–2023 sosiaaliturva- ja verotusperusteiden muutokset suhteessa h
      Maailman menoa
      137
      2638
    5. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      35
      1999
    6. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      11
      1814
    7. Pate Mustajärvi on kuollut

Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      74
      1635
    8. Ukrainan raukkamainen isku Moskovaan.

Pitikö isku tehdä juuri jouluna.Siinä saattoi jäädä joku lapsi isättömäksi.Kyseessä ei edes sotilaskohde.
      Maailman menoa
      371
      1613
    9. En tiedä mitä olet mulle

Rakkauteni,ihastukseni,pakkomielteeni,mitä lie. Jokatapauksessa ajattelen sinua päivittäin lämmöllä ja haluan toivottaa
      Ikävä
      61
      1546
    10. Vittumaista Joulua Kuhmolaisille.

Siinäpä se tiivistettynä.
      Kuhmo
      24
      1246
    Aihe