Etelään

matkakuumetta432

Tekis mieli mennä etelään talvella, vaikka taikkuihin tai kanarialle, millä kikalla saa sossuun maksamaan matkan, mieluiten sellasen jossa juomat sisältyy

9

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .?.

      Anomus vaan sisään ja hyvät perustelut.

    • 15+14

      Kämppää et saa sossua maksamaan (EU:n ulkopuolella), mutta mikäänhän ei sinänsä estä käyttämästä rahoja vaikka siellä Thaimaassa. Jos olet sinkkumies kuten voisi kuvitella, Suomen asuntosi vuokran maksaa kokonaisuudessaan kela ja sossu eli maksettavaksesi ulkomailla jäisi sikäläinen asunto ja eläminen. Eläminen esim. Thaimaassa on selvästi halvempaa kuin Suomessa (jos suostut elämään enemmän paikallisten tyyliin) ja silloin sillä minkä ruokakuluissa säästät saat helposti itsellesi vuokrattua asunnon. Itse asuin aikanaa useamman kuukauden ilmastoidussa hotellissa eikä sekään maksanut kuin 300 euroa kuukaudessa sisältäen siivoukset ja petivaatteet. Vuokrakämpän olisi saanut satasella. Että jos matkan saa maksettua vaikka säästöistä ja kämpän saa satasella, niin vielä jää toimeentulotuesta rälläysvaraa yli thaimaalaisen keskipalkan verran.

      Parempi vaihtoehto olisi lähteä ihan luvan kanssa "työnhakuun" toiseen EU-maahan. Itse suosittelisin Bulgariaa, jossa voi nauttia rantalomasta ja joka taitaa olla Euroopan halvimpia maita. Tässä tapauksessa ei byrokratia aiheuttaisi ongelmia ja kenties olisi mahdollista saada vähän ekstraa neuvoteltua jostain. En ole tarkemmin perehtynyt, mutta homma on ihan laillinen ja normaali työttömyystuki maksetaan Suomesta kunhan ilmoittaudut työnhakijaksi toisessa EU-maassa.

      http://www.rantapallo.fi/bulgaria/

    • 1+18

      Ajatus on vastenmielinen. Mene toki taikkuihin tai kanarialle mutta tee se omilla rahoillasi niinkuin muutkin. En minä tämän takia veroja halua maksaa.

      • matkakuumetta 432

        Siis ne on mun rahoja, niihin on mulla oikeus. Kato toiset on tehty tekemään töitä, toiset tykkää ottaa vähän rennommin tän elämän.


      • jooota
        matkakuumetta 432 kirjoitti:

        Siis ne on mun rahoja, niihin on mulla oikeus. Kato toiset on tehty tekemään töitä, toiset tykkää ottaa vähän rennommin tän elämän.

        Sulla ei mitään rahoja ole. Yhteisistä verovaroista sulle annetaan, mitä laki sallii, ettet kuole nälkään ja viluun. Sen omempaa sulla ei ole. Ota rennosti vaan.


      • matkakuumetta342

        Pitäis vaan saada enemmän, koska ei ole reilua että mä saan vähän ja sä saat paljon enemmän vaikka kumpikin tehdään sitä mistä tykätään, sä töitä ja mä huilin. Pitäis saada vähintään puolet sun palkasta.


      • jooota
        matkakuumetta342 kirjoitti:

        Pitäis vaan saada enemmän, koska ei ole reilua että mä saan vähän ja sä saat paljon enemmän vaikka kumpikin tehdään sitä mistä tykätään, sä töitä ja mä huilin. Pitäis saada vähintään puolet sun palkasta.

        Niinpä. Tehdään molemmat, mistä tykätään. Sun tekemisestä vaan ei mitään tulosta tule eikä rahaa synny. Siksi sun on tyydyttävä siihen, mitä sulle annetaan, kun toiset sen rahan tekevät.

        Selvennän asiaa. Jos minä juoksen saaliin kiinni ja sinä vaan kaukaa katselet nälkäisenä, kun ei huvita juosta, niin mitä luulet, pannaanko saalis puoliksi. Ei panna. Sinä jäät nälkäiseksi. Toisin sanoen minä teen työn, saan palkan ja matkustan vähäksi aikaa Thaimaahan lomailemaan. Sinä et tee työtä etkä saa palkkaa, sinä jäät tänne lekottelemaan omalle sohvallesi.


      • 12+9
        jooota kirjoitti:

        Niinpä. Tehdään molemmat, mistä tykätään. Sun tekemisestä vaan ei mitään tulosta tule eikä rahaa synny. Siksi sun on tyydyttävä siihen, mitä sulle annetaan, kun toiset sen rahan tekevät.

        Selvennän asiaa. Jos minä juoksen saaliin kiinni ja sinä vaan kaukaa katselet nälkäisenä, kun ei huvita juosta, niin mitä luulet, pannaanko saalis puoliksi. Ei panna. Sinä jäät nälkäiseksi. Toisin sanoen minä teen työn, saan palkan ja matkustan vähäksi aikaa Thaimaahan lomailemaan. Sinä et tee työtä etkä saa palkkaa, sinä jäät tänne lekottelemaan omalle sohvallesi.

        Pidä sitten kanssa huolta, että olet yksityisen sektorin nettoveronmaksaja. Jos saat palkkasi verorahoista, niin olet ihan samanlainen pummi, vaikka kokoomusta äänestätkin.


    • 3kk työtönrahoilla

      Thaikkula on idässä... Espanja sen sijaan olisi etelässä, sinne siis!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8690
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2346
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1986
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1734
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      7
      1219
    Aihe