E-Pillerit!!

Pelokas :(

Jos menee hankkimaan e-pillereitä menkkoihin niin sörkkiikö joku mies sun alapäätäsi ja painelee vatsaa?? Koska haluan e-pillerit mutta en halua että joku mies sörkkii mun alakertaa.. :/ Vai voiko ne hakea ilman sörkkimistä??

12

115

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt meni ohi...

      What?

      • Trollhättan

        En usko.


      • Pelokas :(

        Siis jos hankkii e-pillerit niin oon kuullu sellasta että gynekologi (mies??) tunkee 2 sormea suhun ja painelee sun vatsaa ja kattoo onko kaikki kohdillaan yms. Onko tuo totta?? Jos on niin voiko ne hankkia ilman tuota tarkastusta?? ymmärsitkö?? Ja onko se gynekologi mies??
        Ps.Anteeks TOSI Sekava teksti :(((


      • yöllä hereillä
        Pelokas :( kirjoitti:

        Siis jos hankkii e-pillerit niin oon kuullu sellasta että gynekologi (mies??) tunkee 2 sormea suhun ja painelee sun vatsaa ja kattoo onko kaikki kohdillaan yms. Onko tuo totta?? Jos on niin voiko ne hankkia ilman tuota tarkastusta?? ymmärsitkö?? Ja onko se gynekologi mies??
        Ps.Anteeks TOSI Sekava teksti :(((

        Gynekologit ovat aika usein naisia, tosin ei sekään takaa helliä otteita. Näistä vaan kannattaa kysellä tutuilta ja puolitutuilta että minkälaisia kokemuksia kullakin on eri gynekologeista. Välinpitämättömiltä on turha kysyä, ne on niitä ihmisiä jotka sanovat vaikka rautanauloja ruoaksi saatuaan että "en mä mitään huomannu, kai se oli ihan hyvä ruoka". Jos siis tuttavapiirissä on kriittisiä, tarkkoja, pikkutarkkoja ja/tai muuten ns. tiedostavia ihmisiä, niin nyt kysy heiltä näkemyksiä ja kokemuksia.

        Sit itse vastaus, ei se gynekologi ehkä mitään sormia suuhun tunge, mutta saattaa mahaa kokeilla ja tietysti on hyvä teettää varsinaisen tarkastus yksintein kun kerran lääkärin vastaanotolla pilleriasian tiimoilta käyt.

        Tai sit vaihtoehtona ihan terveyskeskuslääkäriltä pyytää pillerit ehkäisyn vuoksi niin eipä siinä paljon muuta katsota kuin verenpaineet ja kysellään onko sairauksia jotka voisivat olla mahdollisina rajoitteina pillerien käytölle. Itse en tiedä mitä nämä rajoitteet voisivat olla, ehkä liian korkea verenpaine kenties?


      • Pelokas :(
        yöllä hereillä kirjoitti:

        Gynekologit ovat aika usein naisia, tosin ei sekään takaa helliä otteita. Näistä vaan kannattaa kysellä tutuilta ja puolitutuilta että minkälaisia kokemuksia kullakin on eri gynekologeista. Välinpitämättömiltä on turha kysyä, ne on niitä ihmisiä jotka sanovat vaikka rautanauloja ruoaksi saatuaan että "en mä mitään huomannu, kai se oli ihan hyvä ruoka". Jos siis tuttavapiirissä on kriittisiä, tarkkoja, pikkutarkkoja ja/tai muuten ns. tiedostavia ihmisiä, niin nyt kysy heiltä näkemyksiä ja kokemuksia.

        Sit itse vastaus, ei se gynekologi ehkä mitään sormia suuhun tunge, mutta saattaa mahaa kokeilla ja tietysti on hyvä teettää varsinaisen tarkastus yksintein kun kerran lääkärin vastaanotolla pilleriasian tiimoilta käyt.

        Tai sit vaihtoehtona ihan terveyskeskuslääkäriltä pyytää pillerit ehkäisyn vuoksi niin eipä siinä paljon muuta katsota kuin verenpaineet ja kysellään onko sairauksia jotka voisivat olla mahdollisina rajoitteina pillerien käytölle. Itse en tiedä mitä nämä rajoitteet voisivat olla, ehkä liian korkea verenpaine kenties?

        Kiitos paljon!! sun vastaus helpotti ja nyt tuntuu "turvallisemmalta" :)


      • ---
        yöllä hereillä kirjoitti:

        Gynekologit ovat aika usein naisia, tosin ei sekään takaa helliä otteita. Näistä vaan kannattaa kysellä tutuilta ja puolitutuilta että minkälaisia kokemuksia kullakin on eri gynekologeista. Välinpitämättömiltä on turha kysyä, ne on niitä ihmisiä jotka sanovat vaikka rautanauloja ruoaksi saatuaan että "en mä mitään huomannu, kai se oli ihan hyvä ruoka". Jos siis tuttavapiirissä on kriittisiä, tarkkoja, pikkutarkkoja ja/tai muuten ns. tiedostavia ihmisiä, niin nyt kysy heiltä näkemyksiä ja kokemuksia.

        Sit itse vastaus, ei se gynekologi ehkä mitään sormia suuhun tunge, mutta saattaa mahaa kokeilla ja tietysti on hyvä teettää varsinaisen tarkastus yksintein kun kerran lääkärin vastaanotolla pilleriasian tiimoilta käyt.

        Tai sit vaihtoehtona ihan terveyskeskuslääkäriltä pyytää pillerit ehkäisyn vuoksi niin eipä siinä paljon muuta katsota kuin verenpaineet ja kysellään onko sairauksia jotka voisivat olla mahdollisina rajoitteina pillerien käytölle. Itse en tiedä mitä nämä rajoitteet voisivat olla, ehkä liian korkea verenpaine kenties?

        Rajoitteina pillereiden käytölle voivat olla esim. tupakointi (yhdistettynä muihin), ylipaino, aurallinen migreeni (minipillerit eivät ole poissuljettu vaihtoehto), sukurasitteet (suvussa ollut e-pillereiden käyttöön yhdistettyjä verisuoni- tai syöpäsairauksia) jne.

        ps. Itsekin luin tuolta, että "tunkee 2 sormea suuhun" :D


      • Pelokas :(
        --- kirjoitti:

        Rajoitteina pillereiden käytölle voivat olla esim. tupakointi (yhdistettynä muihin), ylipaino, aurallinen migreeni (minipillerit eivät ole poissuljettu vaihtoehto), sukurasitteet (suvussa ollut e-pillereiden käyttöön yhdistettyjä verisuoni- tai syöpäsairauksia) jne.

        ps. Itsekin luin tuolta, että "tunkee 2 sormea suuhun" :D

        Onneksi mä en tupakoi tai ole ylipainoinen yms. :) Mutta
        -vaikuttaako epilepsia niiden hankkimiseen?
        -Minkä ikäiset niitä voi hankkia??
        -Jos niitä käyttää menkkoihin hoitaako samat e-pillerit myös aknea/finnejä?
        -Miten niitä käytetään??
        -Oon lukenu et useimmilla ihmisillä kun ne on alottanu pillerit niin menkat kestää n. 3viikkoa, onko se yksilöllistä vai tapahtuuko näin kaikilla?

        Kiitti jos joku vastais noihin ja ees ymmärtäis mun selostuksia :)


      • ---
        Pelokas :( kirjoitti:

        Onneksi mä en tupakoi tai ole ylipainoinen yms. :) Mutta
        -vaikuttaako epilepsia niiden hankkimiseen?
        -Minkä ikäiset niitä voi hankkia??
        -Jos niitä käyttää menkkoihin hoitaako samat e-pillerit myös aknea/finnejä?
        -Miten niitä käytetään??
        -Oon lukenu et useimmilla ihmisillä kun ne on alottanu pillerit niin menkat kestää n. 3viikkoa, onko se yksilöllistä vai tapahtuuko näin kaikilla?

        Kiitti jos joku vastais noihin ja ees ymmärtäis mun selostuksia :)

        Epilepsialääkitys voi heikentää e-pillereiden tehoa ja pillerit saattavat myös lisätä kohtausten määrää. On ehdottoman tärkeää, että kerrot lääkärille epilepsiastasi, jotta hän voi etsiä sinulle sopivan yhdistelmän. Koska lääkärit eivät ole välttämättä lääkkeiden asiantuntijoita, on hyvä vielä apteekissa varmistaa farmaseutilta, että voit käyttää pillereitä turvallisesti. Tuplavarmistus ei ole koskaan pahasta.

        Ikä sinänsä ei ole olennainen tekijä. 10-vuotiaalle lääkäri ei varmaan pillereitä määrää, mutta sinänsä mitään ikärajaa ei ole.

        Monilla pillerimerkeillä on todettu olevan hyvä vaikutus ihon kuntoon. Mutta ihan yhtälailla e-pillerit voivat pahentaa aknea. Joillakin e-pillereiden käytön alussa ihon kunto heikkenee huomattavasti, mutta paranee sitten, kun keho tottuu hormoneihin.

        Vuotohäiriöt ovat yksi yleinen sivuvaikutus, mutta eivät siitä kaikki kärsi.


    • Apua?

      Alussa puhuit hankkivasi E-pillereitä menkkoihin? E-pillereitä käytetään tietty kuuri ja lopetetaan, menkkojen jälkeen jatketaan. Minipillereitä taas syödään jokapäivä ilman välipäiviä jolloin menkkoja ei tule.

      Minipillerit aloittaessa saattaa olla useamman viikon tai jopa kuukauden menkat se on hyvin yksilöllistä.
      Helpoiten asiat selviää kun menee kysymään ammatti ihmiseltä. (tyttöjen talo(Helsinki) Gynekologin tarkastus kuuluu ensimäisellä kerralla asiaan ja myös jatkossa tarkastuksia tulee. Jos taipumusta on mikreeniin E-pillerit ei tule kyseeseen vaan minipillerit.

      Jos puhuin puutaheinää jonkun mielestä saa korjata.

      Käänny ammattilaisen puoleen niin saat helpoiten vastaukset.

      • Pelokas :(

        Kiitti kun vastasit :)


      • ---

        No oikaistaanpa sitten heti tuo, että e-pillereitä käytettäisiin kuureittaan ja jatketaan menkkojen jälkeen. Ei näin.

        Yhdistelmäe-pillereitä syödään joko 21 päivää ja pidetään tauko tai 24 päivää, jonka jälkeen syödään (tai ollaan syömättä) lumetabletteja 4 päivää. Riippuu pillereistä, miten niitä käytetään. Tauon tai lumepillerijakson aikana yleensä tulee tyhjennysvuoto ja riippumatta siitä onko se ohi vai ei, uusi pilleriliuska aloitetaan jälleen viimeistään 7 tai 4 päivän kuluttua.

        Kuten edellä kerroin, AURALLINEN migreeni estää yhdistelmäe-pillereiden käytön, mutta ei minipillereiden (e-pillereitä nekin). Auraton migreeni ei ole este yhdistelmillekään.

        Mitä tulee noihin sisätutkimuksiin, niin mikäli olet neitsyt, ei sisätutkimusta välttämättä tehdä ollenkaan. Yleensä sille ei myöskään ole tarvetta ensimmäisellä kerralla. Jatkossa sen avulla selvitetään, etteivät e-pillerit ole aiheuttaneet esim. solumuutoksia kohdunkaulalla (oire kohdunkaulansyövästä).


      • Pelokas :(
        --- kirjoitti:

        No oikaistaanpa sitten heti tuo, että e-pillereitä käytettäisiin kuureittaan ja jatketaan menkkojen jälkeen. Ei näin.

        Yhdistelmäe-pillereitä syödään joko 21 päivää ja pidetään tauko tai 24 päivää, jonka jälkeen syödään (tai ollaan syömättä) lumetabletteja 4 päivää. Riippuu pillereistä, miten niitä käytetään. Tauon tai lumepillerijakson aikana yleensä tulee tyhjennysvuoto ja riippumatta siitä onko se ohi vai ei, uusi pilleriliuska aloitetaan jälleen viimeistään 7 tai 4 päivän kuluttua.

        Kuten edellä kerroin, AURALLINEN migreeni estää yhdistelmäe-pillereiden käytön, mutta ei minipillereiden (e-pillereitä nekin). Auraton migreeni ei ole este yhdistelmillekään.

        Mitä tulee noihin sisätutkimuksiin, niin mikäli olet neitsyt, ei sisätutkimusta välttämättä tehdä ollenkaan. Yleensä sille ei myöskään ole tarvetta ensimmäisellä kerralla. Jatkossa sen avulla selvitetään, etteivät e-pillerit ole aiheuttaneet esim. solumuutoksia kohdunkaulalla (oire kohdunkaulansyövästä).

        Ok :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      29
      2095
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      173
      1508
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1465
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      1199
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1169
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      904
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      870
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      785
    9. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      280
      745
    10. Oletko mustasukkainen luonne?

      Tai ylipäätään millaisia tunteita herättää, jos kaivattuasi liehittelee joku muu tai hän deittailee jonkun muun kanssa?
      Ikävä
      80
      695
    Aihe